Μεγάλοι κίνδυνοι κατά τις μεταφορτώσεις εμπορευμάτων στο ρωσικό λιμένα του Καυκάς

Μεγάλοι κίνδυνοι κατά τις μεταφορτώσεις εμπορευμάτων στο ρωσικό λιμένα του Καυκάς

85
Μεγάλοι κίνδυνοι κατά τις μεταφορτώσεις εμπορευμάτων στο ρωσικό λιμένα του Καυκάς

Σύμφωνα με το UK P&I Club, την τελευταία περίοδο έχουν συμβεί πολλά ατυχήματα κατά την διάρκεια προσδέσεων και αποδέσεων στο ρωσικό λιμένα του Καυκάς, στην Αζοφική Θάλασσα.
Ο συγκεκριμένος λιμένας θέλει ιδιαίτερη προσοχή καθώς διαθέτει ορισμένα «ιδιαίτερα» χαρακτηριστικά, για αυτό και το UK Club παραθέτει συμβουλές σχετικά με την ασφαλέστερη προσέγγιση των πλοίων στην περιοχή του λιμένα.
Οι προσεγγίσεις των πλοίων για την έναρξη του sts operation πραγματοποιείται, συνήθως, με το ποντοπόρο πλοίο (που είναι το mother vessel) να αναμένει την φορτηγίδα, η οποία με τους δικούς της γερανούς (κρένια) θα ξεφορτώσει μέρος του φορτίου του συγκεκριμένου πλοίου. Κατά τις προσεγγίσεις, οι οποίες λαμβάνουν χώρα μέρα και νύχτα, είναι συνήθης και η παρουσία ρυμουλκών.
Στο συγκεκριμένο λιμένα έχει παρατηρηθεί, επίσης, ότι συχνά τα σχοινιά ή τα σύρματα των φορτηγίδων βρίσκονται σε άθλια κατάσταση ενώ αρκετές φορές πραγματοποιούνται προσεγγίσεις με αντίξοες καιρικές συνθήκες και δύναμη 6 μποφόρ, συνθήκες που μπορούν να μετατρέψουν μια φαινομενικά απλή μεταφόρτωση σε μια ιδιαίτερα απαιτητική διαδικασία.
Προς αποφυγή αυτών των δυσκολιών, το UK Club συμβουλεύει τα μέλη του πριν την έναρξη του operation να λαμβάνουν τα δελτία καιρού για τις επόμενες 48 ώρες, καθώς και να τηρούν ένα ενιαίο πρόγραμμα προσδέσεως/αποδέσεως που θα συμφωνηθεί εκ των προτέρων με όλα τα πλοία που λαμβάνουν μέρος. Τέλος, εάν ο εξοπλισμός της φορτηγίδας διαπιστωθεί ότι δεν βρίσκεται σε καλή κατάσταση τότε θα πρέπει ο πλοίαρχος να αξιολογήσει την επικινδυνότητα της όλης διαδικασίας.
1c354515-9f1d-4f55-aa5b-7d16fad31017

Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ