Ο κλάδος των Capes είναι αυτός που δέχθηκε το μεγαλύτερο «χτύπημα» το...

Ο κλάδος των Capes είναι αυτός που δέχθηκε το μεγαλύτερο «χτύπημα» το 2015

212
Ο κλάδος των Capes είναι αυτός που δέχθηκε το μεγαλύτερο «χτύπημα» το 2015

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Την Παρασκευή 04 Δεκεμβρίου, 2015, ο BDΙ έκλεισε στις 563 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 890 μονάδες με $ 7,863 την ημέρα, BPI στις 433 μονάδες στα $3,458 την ημέρα, BSI στις 469 μονάδες στα $ 4,903 την ημέρα και BHSI στις 286 μονάδες, στα $ 4,189 την ημέρα.
Όπως σημειώσαμε στη χθεσινή μας ανάλυση ύστερα από ένα σύντομο διάστημα ολίγων ημερών, που ο δείκτης μετά το ιστορικό χαμηλό των 498 μονάδων άρχισε να παρουσιάζει έστω και μετριοπαθή άνοδο, την προηγούμενη εβδομάδα επέστρεψε και πάλι στην καθοδική του πορεία και απλά αναμένουμε να δούμε αν θα «ξανασπάσει» το φράγμα των 500 μονάδων, όπου ενδεχομένως αν συμβεί αυτό, τότε να κάνουμε λόγο για νέο ιστορικό χαμηλό.
Ο μέσος όρος του BDI για τον Νοέμβριο έκλεισε στις 582 μονάδες ρίχνοντας τον μέσο όρο του έτους έως τώρα στις 734 μονάδες συγκριτικά με τον μέσο όρο των 1,105 μονάδων για το 2014 και των 1,205 μονάδων για το 2013.
Θεωρούμε σκόπιμο να κάνουμε αναφορά στην ψυχολογία της αγοράς, καθώς τον Αύγουστο οι προσδοκίες για την αγορά ήταν ότι το τελευταίο τρίμηνο του έτους θα είναι βελτιωμένη γεγονός που αντικατοπτριζότανε και στα FFAs του Αυγούστου, το κοινώς ονομαζόμενο «χαρτί», όπου οι «προβλέψεις» για τον BCI 5 T/C average του 4ου τριμήνου τοποθετούσαν τα ημερήσια έσοδα μεταξύ $ 17 – $ 18,000. Φυσικά όσοι σπεκουλάρισαν τον Αύγουστο στο «χαρτί» στα προαναφερόμενα νούμερα ήρθαν αντιμέτωποι με την σκληρή πραγματικότητα της πραγματικής αγοράς, καθώς ο μέσος όρος του Νοεμβρίου για το BCI 5 T/C έκλεισε στα $ 6,975 από $ 10,729 τον Οκτώβριο και με 70% περίπου μείωση από τον μέσο όρο των $ 23,069 τον Νοέμβριο του 2014. Αναμφισβήτητα, ο κλάδος των Capes ήταν αυτός που δέχθηκε το μεγαλύτερο «χτύπημα» αλλά και ο μέσος όρος των Panamax 4 T/C τον Νοέμβριο έπεσε στα $ 4,220 από $ 5,702 τον Οκτώβριο όπως αντίστοιχη μείωση είχε και ο μέσος όρος των Supramax στα $ 5,486 από $ 6,910 τον Οκτώβριο.
Ουσιαστικά η πτώση στα Capes οφείλεται στην σωρευτική αύξηση του στόλου προ του 2015 τη στιγμή που η ζήτηση σε Iron Ore για το 2015, κυρίως από την Κίνα, έμεινε στα ίδια επίπεδα με το 2014, ενώ μέχρι πρότινος είχαμε συνηθίσει να παρουσιάζει αύξηση κάθε χρόνο. Να σημειώσουμε ότι στα τέλη Οκτωβρίου του 2014 οι εισαγωγές Iron Ore από την Κίνα ήταν αυξημένες κατά 110 εκ. τόνους σε ετήσια βάση, αύξηση 16,4%, ενώ την αντίστοιχη περίοδο φέτος οι εισαγωγές είναι οριακά μειωμένες κατά 4 εκ. τόνους δηλαδή κατά -0,5%.
Αντίστοιχα, η μείωση στα Panamax και Supramax σε ένα μεγάλο βαθμό οφείλεται στην πτώση των εισαγωγών σε Coal κατά 50 εκ. τόνους φέτος εν αντιθέσει με την αύξηση κατά 56 εκ. τόνους και 44 εκ. τόνους το 2013 και 2014 αντίστοιχα. Για άλλη μία φορά η Κίνα παίζει ένα σημαντικό ρόλο στη μείωση αυτή καθώς ενώ τους πρώτους 10 μήνες του 2014 η μείωση των εισαγωγών σε Coal έφτασε τους 28 εκ. τόνους (-16,8%) η πτώση επιτάχυνε το 2015 φτάνοντας τους 60 εκ. τόνους (-31,5%) στο 10μηνο. Ταυτόχρονα οι προσδοκίες για κάλυψη αυτής της μείωσης των εισαγωγών σε Coal της Κίνας από την Ινδία, δεν επαληθεύτηκε καθώς η Ινδία αύξησε την εγχώρια παραγωγή της.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Kamsarmax/Panamax, το ‘ARCHIMEDES’ 81.123 DWT (2011 – Hyundai), Box Shaped, πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 14,2 εκ. και το ‘BRUNHILDE SALOMON’ 75.940 DWT (2001 – Kanasashi) πουλήθηκε στα $ 4,65 εκ.
✏ Στα Handysize, το ‘AMINE BULKER’ 28.700 DWT (2007 – Shin Kochi Jyuko) και το ‘SOFIE BULKER’ 28.300 DWT (2007 – Shin Kochi Jyuko) πουλήθηκαν σε Έλληνες στα υψηλά $ 6 το κάθε ένα.
Στον τομέα των tankers δεν έγινα πράξεις την προηγούμενη εβδομάδα.
Φωτο: ΑΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.