Συνεχίζει να πλήττεται η Ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της Ελλάδας

Συνεχίζει να πλήττεται η Ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της Ελλάδας

199
Συνεχίζει να πλήττεται η Ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της Ελλάδας

Παλιότερα η ναυπηγοεπισκευή στην Ελλάδα ήταν σημαντική Ελληνική βιομηχανία που δημιουργούσε πολλές θέσεις απασχόλησης και πλούτο για την χώρα. Για πολλές τώρα δεκαετίες μαραζώνει και η Πολιτεία κάνει προσπάθειες να την αναζωογονήσει. Σε αυτές τις προσπάθειες το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΝΕΕ) συμπαρίσταται με την πείρα και γνώση της ναυτιλίας σ’ αυτόν τον τομέα.
Το ΝΕΕ με δικαιολογημένη ανησυχία πληροφορήθηκε από τα μέλη του πρόθεση του υπουργείου Οικονομικών να επιβάλλει ΦΠΑ – σε αντίθεση με την κείμενη Ελληνική και Ευρωπαϊκή νομοθεσία – στις νέες κατασκευές και τα περί αυτές υλικά, ανταλλακτικά, εφόδια κλπ.
Το ΝΕΕ σημειώνει ότι :
Αυτή την χρονική περίοδο της κρίσης και των προβλημάτων στους παραγωγικούς τομείς της χώρας μας κατασκευάζονται 12 νέα πλοία και η εισροή πολύτιμου  συναλλάγματος φθάνει τα 70.000.000 δολάρια, με παράλληλη προσφορά εργασίας σε εκατοντάδες περί την ναυπηγοεπισκευή ασχολούμενους και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις υλικών, ανταλλακτικών και ειδών για την κατασκευή πλοίου. Αντίστοιχα έρχονται πλοία για μετασκευή ή επισκευή.
Πρόσφατα η συνήθης διαδικασία διεκπεραιώσεως με την ΔΟΥ Πλοίων των τιμολογίων διεκόπει και οι ενδιαφερόμενοι ενημερώθηκαν ό,τι  αυτή η εντολή έχει δοθεί από το Υπουργείο Οικονομικών, λόγω προωθούμενης διοικητικής πράξης για φορολόγηση.
Η Ελληνική Πολιτεία για να προσελκύσει επενδυτές και να ενδυναμώσει την  Ναυπηγοεπισκευή με το άρθρο 27 του ν.2859 (ΦΕΚ Α 248/2000) προβλέπει όπως «Απαλλάσσονται από υποκείμενο στον φόρο του κανονικού καθεστώτος ΦΠΑ η παράδοση και εισαγωγή πλοίων………τα αντικείμενα και υλικά, εφόσον προορίζονται να ενσωματωθούν ή χρησιμοποιηθούν στα πλοία…………οι εργασίες κατασκευής, μετασκευής, επισκευής και συντήρηση των πλοίων ………».
Το ΝΕΕ, ως επίσημος θεσμικός φορέας της Πολιτείας με σκοπό πέραν της Ναυτιλίας και την προαγωγή/προστασία των γενικών συμφερόντων του Κράτους και της Εθνικής Οικονομίας, αξιολογεί ό,τι η ενδεχόμενη αλλαγή του  ανωτέρου άρθρου θα είναι επιζήμια για την χώρα. Τούτο διότι, αλλάζοντας τη νομοθεσία και επιβαρύνοντας με ΦΠΑ ανεβαίνει το κόστος κατασκευής, ή μετασκευής, ή επισκευής αναγκάζοντας πλοιοκτήτες και επενδυτές να διαλέγουν άλλα ναυπηγεία ή επισκευαστικές ζώνες. Αυτό θα καταστρέψει Ελληνικές θέσεις εργασίας και τεχνογνωσία και θα βοηθήσει την ανάπτυξη βιομηχανιών και θέσεων εργασίας γειτονικών χωρών.
Τέλος, το ΝΕΕ διατυπώνει έντονα την ανησυχία του και πιστεύει ό,τι θα είναι λάθος ενδεχόμενη αλλαγή του άρθρου 27 και πλήγμα στην προσπάθεια αναβίωσης της Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας, δεδομένου ό,τι έχει διαπιστωθεί χώρες πλησίον μας να προσεγγίζουν πλοιοκτήτες με δελεαστικές προτάσεις για κατασκευή, συντήρηση και επισκευή πλοίων.
Φωτο: ΑΠΕ/ΜΠΕ ΟΡΕΣΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.