Πτωτικές πιέσεις δέχεται η αγορά των διαλύσεων

Πτωτικές πιέσεις δέχεται η αγορά των διαλύσεων

109
Πτωτικές πιέσεις δέχεται η αγορά των διαλύσεων

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com S.A.

Απογοητευτική ήταν και η προηγούμενη εβδομάδα σχεδόν σε όλες τις αγορές, με τις προσφερόμενες τιμές να δέχονται πτωτικές πιέσεις, καθώς οι εξαγωγές φθηνού σιδήρου από την Κίνα συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Παράλληλα η προσφορά πλοίων λόγω της ιδιαίτερα χαμηλής ναυλαγοράς τόσο στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, όλων των τύπων πλοίων, όσο και στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι ιδιαίτερα αυξημένη και ενδεχομένως προς το τέλος του έτους να δούμε κάποια κινητικότητα.
Στην Ινδία, οι εγχώριες τιμές σιδήρου παρουσίασαν συνεχόμενες πτώσεις και η εντύπωση που επικρατεί ότι θα υπάρξει και συνέχεια στην πτώση αυτή αποτρέπει τους Cash Buyers από το να πουλήσουν πλοία στην Ινδία, τη στιγμή που και η Ρουπία συνεχίζει να βρίσκεται στις 66 προς το δολάριο επιδεινώνοντας περαιτέρω την κατάσταση ενώ οι τράπεζες συνεχίζουν να μην παρέχουν πίστωση στα 20 -25 διαλυτήρια που λειτουργούν από το σύνολο των 150 περίπου.
Το Μπαγκλαντές, έχει σχεδόν καλύψει την χωρητικότητα του από τις αγορές των προηγούμενων εβδομάδων και μόνο ένας-δύο End Buyers παραμένουν στην αγορά οι οποίοι ενδιαφέρονται για πλοία μεγαλύτερου τονάζ αλλά σε υπερβολικά χαμηλές τιμές.
Το Πακιστάν, ενώ προσπάθησε να μπει στην αγορά, η πληροφορία ότι η όποια φορολογία στις εισαγωγές φθηνού σιδήρου από την Κίνα δεν πρόκειται να τεθεί σε ισχύ μέχρι την κατάθεση του νέου προϋπολογισμού τον Μάιο του 2016, λειτούργησε αρνητικά με αποτέλεσμα οι End Buyers να αποτραβηχτούν εντελώς από την αγορά.
Η Κίνα, συνεχίζει και κάνει αυτό που κάνει καλά, δηλαδή την επιχορήγηση των κρατικών της εταιρειών και την εξαγωγή φθηνού σιδήρου στις διαλύτριες και όχι μόνο χώρες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 341,637 DWT περίπου, εκ των οποίων το 82% (280,607 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 18% (61,030 DWT) δεξαμενόπλοια, και το % (0 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 280 – $ 310 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 290 – $ 320 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 290 – $ 320 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 125 – $ 145 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.