Νέα πυρηνοκίνητα παγοθραυστικά σχεδιάζει η Ρωσία

Νέα πυρηνοκίνητα παγοθραυστικά σχεδιάζει η Ρωσία

200
Νέα πυρηνοκίνητα παγοθραυστικά σχεδιάζει η Ρωσία

Η ρωσική εταιρεία FSUE Atomflot, που λειτουργεί το μόνο διεθνώς στόλο αποκλειστικά πυρηνοκίνητων παγοθραυστικών και έχει έδρα το Μουρμάνσκ στον Αρκτικό Ωκεανό, εξέφρασε την επιθυμία της για άμεση εφαρμογή του σχεδίου της για κατασκευή ενός πυρηνοκίνητου παγοθραυστικού νέας γενιάς κατηγορίας Leader (120 MW). Το παγοθραυστικό έχει σχεδιαστεί από το Κρατικό Ερευνητικό Κέντρο Krylov σε συνεργασία με το CDB Iceberg.
Σύμφωνα με τα όσα συζητήθηκαν στο πλαίσιο της Κρατικής Επιτροπής για την Ανάπτυξη στην Αρκτική, στην οποίο προήδρευσε ο Ρώσος υπουργός μεταφορών Maksim Sοkolov, ο σχεδιασμός και κατασκευή νέων πυρηνοκίνητων παγοθραυστικών έχει μεγάλη σημασία για τη Ρωσία και την ανάπτυξη των θαλάσσιων μεταφορών στον βορρά. Η Ρωσία έχει προχωρήσει στην εκπόνηση ενός σχεδίου κατασκευής νέας γενιάς παγοθραυστικών υπό τον τίτλο Project 10510.
Το νέο παγοθραυστικό προορίζεται να παρέχει υπηρεσίες καθ’ όλη την διάρκεια του έτους σε πλοία που θα διαπλέουν την Βόρεια Θαλάσσια Οδό και θα έχουν μεγάλη χωρητικότητα άνω των 100.000 dwt και μήκος μεγαλύτερο των 50 μέτρων. Στόχος είναι το παγοθραυστικό να μπορεί να αναπτύσσει ταχύτητα έως και 10 κόμβους σε πάγο πάχους δύο μέτρων.
O προκαταρκτικός σχεδιασμός και μελέτη του παγοθραυστικού κατηγορίας Leader θα ολοκληρωθεί το τρέχον έτος. Το 2016 θα αρχίσει η ανάπτυξη του λεπτομερούς σχεδιασμού του παγοθραυστικού που θα διαρκέσει έως το 2019, ενώ στόχος είναι το πλοίο να καθελκυστεί το 2024.
Να σημειωθεί ότι όλα τα υλικά και ο απαραίτητος εξοπλισμός για την κατασκευή του παγοθραυστικού μπορούν να τα προμηθεύσουν ρωσικές εταιρείες, ενώ ο τεχνολογικός εξοπλισμός του θα είναι απόλυτα συμβατός με αυτόν που ήδη χρησιμοποιείται για την κατασκευή των πολλαπλών χρήσεων, πυρηνοκίνητων παγοθραυστικών τύπου Arktika (Project 22220).

Φωτό: http://en.portnews.ru/news/210588/

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.