Μέχρι στιγμής, 89 Capes έχουν οδηγηθεί προς διάλυση και όπως όλα δείχνουν...

Μέχρι στιγμής, 89 Capes έχουν οδηγηθεί προς διάλυση και όπως όλα δείχνουν μέχρι το τέλος του έτους μπορεί να φτάσουν τα 100

391
Μέχρι στιγμής, 89 Capes έχουν οδηγηθεί προς διάλυση και όπως όλα δείχνουν μέχρι το τέλος του έτους μπορεί να φτάσουν τα 100

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com SA

Αντιστροφή του κλίματος είχαμε την προηγούμενη εβδομάδα καθώς η αγορά έδειξε σημάδια αγοραστικού ενδιαφέροντος, αλλά ουσιαστικά μόνο από το Μπαγκλαντές και κυρίως για πλοία μεγαλύτερου τονάζ όπως Capes και Panamax σε Dry Cargo όπως επίσης και για Panamax Containers που άρχισαν πάλι να εμφανίζονται προς πώληση. Να αναφέρουμε πως μέχρι στιγμής, 89 Capes έχουν οδηγηθεί προς διάλυση και όπως όλα δείχνουν μέχρι το τέλος του έτους ενδεχομένως ο αριθμός αυτός να φτάσει τα 100.
Η Ινδία, συνεχίζει και απέχει από την αγορά καθώς οι εγχώριες τιμές του σιδήρου για άλλη μία εβδομάδα είχαν πτωτική πορεία ενώ η ρουπία που βρίσκεται στις 65 προς το δολάριο δεν αποτελεί αγοραστικό κίνητρο. Αυτή τη στιγμή μόνο 25 διαλυτήρια από τα 150 είναι σε λειτουργία ενώ οι τράπεζες είναι εντελώς αρνητικές στο να εκδώσουν LCs.
Το Μπαγκλαντές, όπως προαναφέραμε και επισημάναμε και την προηγούμενη εβδομάδα, είναι η μόνη χώρα που έχει αρχίσει και αγοράζει πλοία μεγαλύτερου τονάζ αλλά όπως εκτιμάται δεν θα υπάρξει διάρκεια στην αγοραστική διάθεση καθώς τα top ονόματα έκαναν τις αγορές τους και οι υπόλοιποι End Buyers δεν μπορούν να ανοίξουν LCs.
Το Πακιστάν, επέδειξε σημάδια αγοραστικής διάθεσης αλλά η διαφορά των τιμών με το Μπαγκλαντές όπως επίσης και η γεωγραφική τοποθεσία, καθώς τα πλοία που έρχονται από Far East είναι πιο κοντά στο Μπαγκλαντές, δεν του επέτρεψε να προβεί σε κλεισίματα. Ενδεχομένως τις επόμενες ημέρες το Πακιστάν να αναγκαστεί αν αυξήσει τις προσφερόμενες τιμές για να μπει και πάλι στην αγορά.
Η Κίνα, συνεχίζει και κάνει αυτό που κάνει καλά, δηλαδή την επιχορήγηση των κρατικών της εταιρειών και στη συνέχεια την εξαγωγή φθηνού σιδήρου στις «διαλύτριες» χώρες..
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 827,117 DWT περίπου, εκ των οποίων το 82% (680,396 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 3% (24,164 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 15% (122,557 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 280 – $ 310 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 295 – $ 325 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 300 – $ 330 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 125 – $ 145 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.