O δείκτης BDI σπάει το φράγμα των 600 μονάδων και τα έσοδα...

O δείκτης BDI σπάει το φράγμα των 600 μονάδων και τα έσοδα των πλοίων βρίσκονται σε OPEX Break Even Point

773
O δείκτης BDI σπάει το φράγμα των 600 μονάδων και τα έσοδα των πλοίων βρίσκονται σε OPEX Break Even Point

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com SA
Εμπλοκή στις διαπραγματεύσεις για την εκταμίευση της υπό-δόσης των € 2 δισ. κυρίως λόγω των πλειστηριασμών της πρώτης κατοικίας και των κόκκινων δανείων, μεταξύ άλλων, με την κυβέρνηση να προσπαθεί για άλλη μία φορά να επιδιώξει πολιτική λύση καθώς όπως όλα δείχνουν το Eurogroup δεν πρόκειται να δώσει το πράσινο φως.
Το μείζον πρόβλημα όμως είναι πως όσο καθυστερεί η συμφωνία στα προαπαιτούμενα, τόσο καθυστερεί και η διαδικασία της ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών, αφού είναι πλέον ξεκάθαρο ότι χωρίς συμφωνία δεν θα δοθούν και τα € 10 δισ. στις τράπεζες, αυξάνοντας έτσι την πίεση καθώς από την 1η Ιανουαρίου παύει και η προστασία των καταθετών από € 100 χιλιάδες και άνω.
Να επισημάνουμε ότι το πρόβλημα των κόκκινων δανείων απασχολεί γενικότερα όλη την Ευρώπη καθώς τα προηγούμενα Stress Tests των Ευρωπαϊκών τραπεζών, που έγιναν ένα χρόνο πριν, ανέδειξαν προβληματικά δάνεια ύψους € 826 δισ. και τα οποία τους τελευταίους 12 μήνες έχουν μειωθεί μόνο κατά 2%.
Εν αντιθέσει με τις τράπεζες των ΗΠΑ οι οποίες ακολούθησαν μία πιο επιθετική στρατηγική ανακεφαλαιοποίησης και εξυγιάνθηκαν πολύ γρήγορα, οι Ευρωπαϊκές τράπεζες για να φτάσουν στα επίπεδα των Αμερικανικών θα πρέπει να «αφαιρέσουν» € 400 δισ. από τους ισολογισμούς τους.
Να σημειώσουμε ότι ο μεγαλύτερος όγκος των προβληματικών δανείων βρίσκονται σε Ιταλία, Ισπανία, Γαλλία και Ελλάδα καθώς στην υπόλοιπη Ευρώπη οι επενδυτές ήδη έχουν αρχίσει και αγοράζουν δάνεια από τους ισολογισμούς των τραπεζών.
Το πρόβλημα που δημιουργείται με τα υψηλά επίπεδα των NPls (Non Performing Loans) είναι ότι εμποδίζουν την αύξηση των πιστώσεων και της οικονομικής δραστηριότητας, καθώς δεσμεύουν τραπεζικά κεφάλαια που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την αύξηση του δανεισμού και της χρηματοδότησης εκ μέρους των τραπεζών.
Σύμφωνα με το μηνιαίο δελτίο της ΕΚΤ, η ανάκαμψη στην Ευρωζώνη θα συνεχιστεί με μετριοπαθείς ρυθμούς, αλλά μπορεί να μειωθεί λόγω της ασθενέστερης μείωσης από το εξωτερικό.
Η ανάλυση επισημαίνει πως η ανάπτυξη στις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο φαίνεται να επιβραδύνει, μετά από ενίσχυση το 2ο τρίμηνο, στην Ιαπωνία παρέμεινε υποτονική ενώ στην Κίνα τα στοιχεία του 3ου τριμήνου έδειξαν σταδιακή επιβράδυνση της οικονομίας.
Οι τιμές των εμπορευμάτων συνεχίζουν να δέχονται πτωτικές πιέσεις, το Παγκόσμιο Εμπόριο παραμένει σε χαμηλά επίπεδα και ο πληθωρισμός έχει και αυτός σταθεροποιηθεί σε χαμηλά επίπεδα τους τελευταίους μήνες.
Με βάση αυτά, οι κίνδυνοι για τις προοπτικές ανάπτυξης στην Ευρωζώνη παραμένουν καθοδικοί, αντανακλώντας κυρίως τις αυξημένες αβεβαιότητες σχετικά με τις εξελίξεις στις αναδυόμενες οικονομίες οι οποίες έχουν τη δυνατότητα να επηρεάζουν αρνητικά την Παγκόσμια ανάπτυξη και την εξωτερική ζήτηση για τις εξαγωγές της Ευρωζώνης.
Στην Κίνα, ο PMI υπηρεσιών τον Οκτώβριο, αναπτύχθηκε με τον ταχύτερο ρυθμό των τελευταίων 3 ετών, στις 52 μονάδες, μετριάζοντας τις ανησυχίες για την επίμονη αδυναμία της οικονομίας. Σε πρόσφατη ομιλία του ο Πρωθυπουργός Xi Jinping τόνισε ότι στοχεύει σε ανάπτυξη της τάξης του 6,5% έως το 2020 με το νέο 5αετές πρόγραμμα να εστιάζεται στην προσπάθεια εξάλειψης της φτώχειας,την προώθηση της ένταξης του νομίσματος στο ΔΝΤ, τη προσέλκυση νεών επενδύσεων και την ενθάρρυνση περισσότερων Κινεζικών επιχειρήσεων να επενδύσουν στο εξωτερικό. Να υπενθυμίσουμε πως το ΑΕΠ αναπτύχθηκε 6,9% το 3ο τρίμηνο του 2015, τον πιο αργό ρυθμό από το 2009 και στην παρούσα φάση η Κυβέρνηση έχει δηλώσει ότι θέλει να στρέψει την Κίνα μακριά από τη βαριά βιομηχανία, προς την κατεύθυνση ενός μεγαλύτερου τομέα των υπηρεσιών και αύξηση των καταναλωτικών δαπανών.
Στα μέσα Οκτωβρίου που η ναυλαγορά βρισκόταν στις 754 μονάδες, είχαμε επισημάνει πως δεν θα μας εξέπληττε αν σε σύντομο χρονικό διάστημα ο δείκτης έσπαγε και το ψυχολογικό φράγμα των 600 μονάδων και όντως έχει ήδη φτάσει σε αυτά τα επίπεδα με αποτέλεσμα τα έσοδα όλων των πλοίων να βρίσκονται σε OPEX Break Even Point, δηλαδή τα έσοδα των πλοίων επαρκούν στο να καλύψουν μόνο τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων εξαιρουμένου χρηματοδοτικού κόστους.