Το πρώτο κινεζικό εμπορικό πλοίο διαπλέει τα αρκτικά ύδατα του Βορειοανατολικού Περάσματος

Το πρώτο κινεζικό εμπορικό πλοίο διαπλέει τα αρκτικά ύδατα του Βορειοανατολικού Περάσματος

233
Το πρώτο κινεζικό εμπορικό πλοίο διαπλέει τα αρκτικά ύδατα του Βορειοανατολικού Περάσματος

Σύμφωνα με το ειδησεογραφικό ιστότοπο MarEx η κινεζική ναυτιλιακή εταιρεία Cosco εξέφρασε την πρόθεσή της να αυξήσει την εμπορική της παρουσία στα ύδατα της Αρκτικής συνδέοντας την Κίνα και την Ευρώπη.
Το πλοίο M/V Yong Sheng της Cosco ολοκλήρωσε πρόσφατα ένα ταξίδι από την βόρεια Κίνα και συγκεκριμένα από το λιμάνι του Tianjin προς την Ευρώπη μετ’ επιστροφής, διαπλέοντας τα αρκτικά ύδατα του Βορειοανατολικού Περάσματος (NEP – Northeast Passage), το οποίο συνδέει τον Ατλαντικό με τον Ειρηνικό Ωκεανό και περιλαμβάνει και τη Βόρεια Θαλάσσια Οδό (NSR – Northern Sea Route).
To Yong Sheng κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του, που διήρκησε 55 ημέρες, διένυσε περίπου 20.000 ναυτικά μίλια και αποτέλεσε το πρώτο κινεζικό εμπορικό πλοίο που έχει διαπλεύσει το Βορειοανατολικό Πέρασμα.
Οι ειδικοί στον χώρο της ναυτιλίας υποστηρίζουν ότι το Βορειοανατολικό Πέρασμα θα καταστεί μία σημαντική οδός ναυσιπλοΐας και θα μπορούσε να ανταγωνιστεί την Διώρυγα του Σουέζ, συντομεύοντας τους χρόνους των εμπορικών διαδρομών Ασίας-Ευρώπης κατά περίπου εννέα ημέρες. Αυτοί οι χρόνοι θα είναι το αποτέλεσμα της υπερθέρμανσης του πλανήτη που θα οδηγήσει στο λιώσιμο των πάγων στην Αρκτική και την επαναχάραξη των παγκόσμιων θαλάσσιων διαδρομών.
Σύμφωνα με μία πρόσφατη έκθεση του Συμβουλίου Εξωτερικών Σχέσεων η υποχώρηση των πάγων στην Αρκτική μπορεί να έχει σαν αποτέλεσμα ήδη από το 2030 να παραμένουν οι βόρειοι θαλάσσιοι εμπορικοί οδοί ανοιχτοί για όλο το χρόνο.
Η Βόρεια Θαλάσσια Οδός για πρώτη φορά το 2007 παρέμεινε χωρίς πάγο και κερδίζει έδαφος η ιδέα να καταστεί εναλλακτική διαδρομή για τα εμπορικά σκάφη. Ο αριθμός των πλοίων που διαπλέουν τη Βόρεια Θαλάσσια Οδό έχει σημειώσει σταθερή αύξηση κατά τα τελευταία χρόνια. Συγκεκριμένα ενώ το 2010 μόλις τέσσερα φορτηγά πλοία την διέπλευσαν, το 2015 ο αριθμός των πλοίων αυξήθηκε στα 53.
Αρκετοί αναλυτές βέβαια υποστηρίζουν ότι τα εμπόδια που υπάρχουν για να καταστούν τα ύδατα της Αρκτικής ελκυστικά για την εμπορική ναυτιλία είναι ακόμα πολλά. Το σημαντικότερο από αυτά είναι βεβαίως ο καιρός λόγω της μη δυνατότητας ακριβούς πρόβλεψης των καιρικών συνθηκών και της εμφάνισης πάγου, που καθιστά τη χρήση συνοδευτικών παγοθραυστικών αναγκαία. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι τα πλοία που χρησιμοποιούν αυτές τις αρκτικές θαλάσσιες οδούς θα πρέπει μεν να πληρώνουν επιπλέον ασφάλιστρα, αλλά από την άλλη τα επιπλέον ασφαλιστικά κόστη αντισταθμίζονται από την εξοικονόμηση καυσίμων λόγω της μικρότερης θαλάσσιας απόστασης που διανύεται.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.