Οι τιμές του εισαγόμενου σιδήρου από την Κίνα οδηγούν σε πτώση τις...

Οι τιμές του εισαγόμενου σιδήρου από την Κίνα οδηγούν σε πτώση τις διαλύσεις πλοίων

182
Οι τιμές του εισαγόμενου σιδήρου από την Κίνα οδηγούν σε πτώση τις διαλύσεις πλοίων

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com SA

«Απελπιστική» συνεχίζει και παραμένει η κατάσταση στον τομέα των διαλύσεων, με τις τιμές να συνεχίζουν να παραμένουν πιεσμένες, αλλά το ανησυχητικό είναι ότι έχει αρχίσει και υπάρχει η πεποίθηση ότι δεν θα υπάρξει ουσιαστική βελτίωση έως το τέλος του χρόνου, διαψεύδοντας έτσι την παράδοση ότι το τελευταίο τρίμηνο του έτους είναι συνήθως από τα πιο «δυνατά».
Ενδεχομένως να πρέπει να εμπεδωθεί από την αγορά η νέα πραγματικότητα που έχει δημιουργηθεί από τις χαμηλές τιμές του εισαγόμενου σιδήρου από την Κίνα καθώς είναι η κύρια αιτία που έχει επιφέρει αυτή την κατάσταση στις διαλύσεις.
Στην Ινδία, περίπου 20 -25 διαλυτήρια ουσιαστικά λειτουργούν ακόμη, καθώς τα υπόλοιπα έχουν κλείσει ή έχουν αναγκαστεί από τις τράπεζες να κλείσουν καθώς είτε αδυνατούν να αποπληρώσουν ήδη υπάρχουσες δανειακές υποχρεώσεις είτε δεν έχουν τη δυνατότητα ανοίγματος LC’s , μεταξύ αυτών και μερικά γνωστά ονόματα στην εγχώρια αγορά. Ενδεχομένως οι εναπομείναντες ενεργοί παίκτες να αναγκαστούν να βγουν στην αγορά σε αυτές τις χαμηλές τιμές ώστε να ρίξουν το μέσο όρο του κόστους κτήσης από προηγούμενες υψηλές αγορές που είχαν κάνει. Το Μπαγκλαντές, εκμεταλλευόμενο την πτώση των τιμών σε συνδυασμό με την χαμηλή ναυλαγορά, που ώθησε κάποιους πλοιοκτήτες να επιλέξουν τη λογική της διάλυσης, πραγματοποίησε κάποιες αγορές σε πλοία μεγαλύτερου τονάζ όπως Capes αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι έχει βγει δυναμικά στην αγορά.
Το Πακιστάν, αρκείται, όπως συνήθως, να παρακολουθεί τις αρνητικές εξελίξεις στην Ινδία και βρίσκεται σε στάση αναμονής χωρίς ιδιαίτερη διάθεση για δραστηριοποίηση.
Στην Κίνα, η γνωστή λογική των κρατικών επιδοτήσεων κρατά την αγορά απασχολημένη μην αφήνοντας περιθώρια για αύξηση των τιμών και ανταγωνισμού με τις ανωτέρω αγορές.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 367,831 DWT περίπου, εκ των οποίων το 69% (254,348 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 12% (43,702 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 19% (69,781 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 290 – $ 320 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 295 – $ 325 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 300 – $ 330 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 125 – $ 145 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.