Ο αντίκτυπος του Πολικού Κώδικα στη ναυτιλιακή βιομηχανία

Ο αντίκτυπος του Πολικού Κώδικα στη ναυτιλιακή βιομηχανία

219
Ο αντίκτυπος του Πολικού Κώδικα στη ναυτιλιακή βιομηχανία

Η καταληκτική ημερομηνία εφαρμογής του Πολικού Κώδικα είναι η 1η Ιανουαρίου 2017, αφού προηγηθούν ειδικές τροποποιήσεις των συμβάσεων SOLAS & MARPOL.
Σχετικά με την εφαρμογή του πολικού κώδικα ο Hannah Charles, Senior Claims Executive του UK P&I Club, σχολιάζει σχετικά με την εφαρμογή του:
«Ο κώδικας εκφράζει την ευαισθητοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας για τα εύθραυστα αρκτικά οικοσυστήματα και την ανάγκη για προστασία τους με δεδομένο ότι οι θαλάσσιες μεταφορές σε αυτά έχουν αυξηθεί εντυπωσιακά τα τελευταία χρόνια».
«Βέβαια, ο πραγματικός αντίκτυπος του νέου κώδικα στη ναυτιλιακή βιομηχανία θα αποκαλυφθεί εν καιρώ. Σε κάθε περίπτωση οι νέοι κανονισμοί θα απαιτήσουν από τους ενδιαφερόμενους να επενδύσουν σημαντικά κεφάλαια για να συμμορφωθούν με τα όσα αυτοί ορίζουν ως προς ζητήματα ασφάλειας, κατασκευής και δραστηριότητας των πλοίων που επιχειρούν στις ομώνυμες περιοχές αλλά και ως προς ζητήματα προστασίας του περιβάλλοντος».
«Οι νέοι κανονισμοί του πολικού κωδικού κρίνονται απαραίτητοι, ειδικά εάν αναλογιστεί κάποιος πως το μέσο SOLAS πλοίο (>500 κ.ο.χ.) έχει σχεδιαστεί για να είναι επαρκές μόνο: (α) σε συνθήκες ανοιχτής θάλασσας, (β) με τον πάγο να καλύπτει λιγότερο από το 10% της επιφάνειας της θάλασσας και (γ) με χαμηλότερη δυνατή θερμοκρασία τους 10 βαθμούς Κελσίου. Πρόκειται για συνθήκες που θεωρούνται γενικώς εξαιρετικά καλές για το Αρκτικό περιβάλλον».

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.