Οι «ανεξέλεγκτες» εξαγωγές φθηνού σιδήρου από την Κίνα κρατούν χαμηλά την αγορά...

Οι «ανεξέλεγκτες» εξαγωγές φθηνού σιδήρου από την Κίνα κρατούν χαμηλά την αγορά των διαλύσεων

117
Οι «ανεξέλεγκτες» εξαγωγές φθηνού σιδήρου από την Κίνα κρατούν χαμηλά την αγορά των διαλύσεων

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. SA

Το τοπίο συνεχίζει και παραμένει το ίδιο στις αγορές των διαλύσεων με κύρια χαρακτηριστικά τις χαμηλές προσφερόμενες τιμές με τις «ανεξέλεγκτες» εξαγωγές φθηνού σιδήρου από την Κίνα να είναι ο πρωταρχικός λόγος και χωρίς ακόμη να έχει ληφθεί καμία ουσιαστική δράση από καμία χώρα προς «αναχαίτιση» της κατάστασης.
Σαν αποτέλεσμα, ενώ έχουμε εισέλθει στο τελευταίο τρίμηνο του έτους, όπου ιστορικά έχει αποδειχθεί ότι είναι από τα καλύτερα τρίμηνα, η αγορά δεν δείχνει κανένα σημάδι ενδιαφέροντος και ο αριθμός των διαλύσεων είναι από ελάχιστος έως ανύπαρκτος.
Στην Ινδία, παρά το γεγονός ότι η ρουπία ενισχύθηκε περίπου κατά 5% και βρίσκεται κάτω από τις 65 προς το δολάριο, οι προσφερόμενες τιμές συνέχισαν να παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα με αποτέλεσμα να μην υπάρχει κανένα αγοραστικό ενδιαφέρον από τους End Buyers ενώ οι τράπεζες όχι μόνο δεν ανοίγουν LCs αλλά συνεχίζουν και προχωρούν σε κατασχέσεις.
Το Μπαγκλαντές, ήταν η μόνη αγορά που έδειξε κάποια σημάδια δραστηριοποίησης, αγοράζοντας κάποια πλοία μεγαλύτερου τονάζ σε τιμές πάνω από την αγορά, αλλά εικάζεται ότι σύντομα οι τιμές θα διορθώσουν και πάλι πτωτικά αφήνοντας υπόνοιες ότι για τα πλοία που αγοράστηκαν θα υπάρξουν επαναδιαπραγματεύσεις.
Το Πακιστάν, όπως πολλές φορές έχουμε επισημάνει, παρακολουθεί της εξελίξεις και την αγοραστική συμπεριφορά της Ινδίας και ανάλογα πράττει, όπερ και σημαίνει ότι απέχει από την αγορά όσο και η Ινδία δεν δείχνει κινητικότητα.
Στην Κίνα, το πρόγραμμα επιδοτήσεων των κρατικών εταιρειών καλά κρατεί και μάλιστα ανανεώθηκε η διάρκεια του μέχρι τα τέλη του 2017, σύμφωνα με πληροφορίες που ανακοινώθηκαν από την Ινδία και συγκεκριμένα από το Indian Ship Recycling Committee.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 653,925 DWT περίπου, εκ των οποίων το 94% (616,297 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου (2 Capes και 1 Ore Carrier), το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 6% (37,628 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 290 – $ 320 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 295 – $ 325 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 300 – $ 330 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 125 – $ 145 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.