Ελπίδες για θετικό πρόσημο του BDI το επόμενο διάστημα

Ελπίδες για θετικό πρόσημο του BDI το επόμενο διάστημα

183
Ελπίδες για θετικό πρόσημο του BDI το επόμενο διάστημα

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. SA

Στις 09 Οκτωβρίου του 2014, ο BDI ήταν κατά 165 μονάδες υψηλότερος, στις 974 μονάδες με τα Capes (BCI) και τα Panamax (BPI) να βρίσκονται grosso modo στα ίδια επίπεδα με τα τωρινά. Όμως τα Supramax (BSI) και τα Handysize (BHSI) ήταν σε καλύτερη θέση τότε, κατά 311 και 140 μονάδες αντίστοιχα. Σε επίπεδο μέσου όρου ημερησίων εσόδων τα Supramax και τα Handysize ακριβώς πριν ένα χρόνο ήταν υψηλότερα κατά $ 3,155 και $ 2,094 αντίστοιχα.
Όπως προαναφέραμε, ιστορικά το τελευταίο διάστημα του έτους η πορεία της ναυλαγοράς παρουσιάζει ανοδική πορεία. Ανατρέχοντας στα πρόσφατα στοιχεία της προηγούμενης χρονιάς διαπιστώνουμε ότι ακριβώς μετά τα μέσα Οκτωβρίου όντως ο BDI άρχισε να έχει θετική τροχιά, «σπάζοντας» το φράγμα των 1,000 μονάδων στις 21 Οκτωβρίου για να φτάσει στο υψηλό των 1,484 μονάδων. Όμως από τις 04 Νοεμβρίου και μετά άρχισε την καθοδική πορεία, παραμένοντας σε επίπεδα άνω των 1,000 μονάδων, όπου μετά από ένα μήνα και συγκεκριμένα στις 05 Δεκεμβρίου του 2014, έπεσε κάτω από τις 1,000 μονάδες συνεχίζοντας την πτωτική πορεία για να φτάσει στις 18 Φεβρουαρίου να κλείσει στο ιστορικό χαμηλό των 509 μονάδων.
Λογικά και βάσει των δεδομένων, που αναφέρουν ότι η προσφορά των πλοίων στα τέλη του έτους θα παραμείνει αμετάβλητη, αναμένεται η πορεία του BDI να παρουσιάσει θετικό πρόσημο το επόμενο διάστημα καθώς, αν επαναληφθεί η ιστορικότητα και κυκλικότητα, αναμένεται να υπάρξει αύξηση της ζήτησης τόσο σε Iron Ore αλλά και σε Coal.
Αναφορικά με τις εισαγωγές Iron Ore από την Κίνα, σύμφωνα με την BIMCO, εκτιμάται ότι η αύξηση της προσφοράς από Αυστραλία και Βραζιλία, σε συνδυασμό με τις χαμηλές τιμές του μεταλλεύματος, θα αντικαταστήσει την εγχώρια παραγωγή Iron Ore, η οποία εκτός από χαμηλότερης ποιότητας είναι και πιο ακριβή, με αποτέλεσμα την αύξηση των εισαγωγών και την βελτίωση της ναυλαγοράς.
Όπως εκτιμά η BIMCO, ενδεχομένως η μηνιαία αύξηση των εισαγωγών να φτάσει και τους 20 εκ. τόνους, δηλαδή 240 εκ. τόνους σε ετήσια βάση. Αν η αύξηση αυτή επαληθευθεί και με την προϋπόθεση ότι τα ποσοστά εξαγωγών μεταξύ Αυστραλίας και Βραζιλίας θα διατηρηθούν στα τρέχοντα επίπεδα του 75% και 25% αντίστοιχα, τότε περίπου 155 Capes θα χρειαστούν για να καλύψουν πλεονάζουσα ζήτηση.
Να σημειώσουμε ότι τον προηγούμενο χρόνο η Αυστραλία κάλυψε το 90% της αύξησης των εισαγωγών από την Κίνα και για αυτό το λόγο η Vale από τη Βραζιλία έχει μπει σε αυτή τη λογική αύξησης της παραγωγής ώστε να μπορέσει να κερδίσει και αυτή επιπλέον μερίδιο αγοράς.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Mini Capes, το ‘CHIARA’ 114.248 DWT (2011 – New Century) πουλήθηκε στα $ 13 εκ. περίπου.
✏ Στα Panamax, το ‘AMARANTHA’ 76.598 DWT (2005 – Imabari) με χαρτιά περασμένα τον Ιούλιο αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 10,3 εκ. και το ‘NEW AGILITY’ 76.623 DWT (2001 – Imabari)
πουλήθηκε στα $ 6,3 εκ.
✏ Στα Handymax, το ‘HUI AN’ 45.428 DWT (1977 – Oshima) αγοράστηκε από Κινέζους στα $ 3,7 εκ.
✏ Στα Handysize, το ‘SINFONIA’ 33.174 DWT (2010 – Kanda) πουλήθηκε στα $ 10,9 εκ., το ‘MATSUSHIMA BAY’ 33.158 DWT (2011 – Kanda) πουλήθηκε στα $ 11,5 εκ. και το ‘CS SACHA’ 28.378 DWT (2001 – Imabari) πουλήθηκε στα $ 5 εκ.
Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα MRs, το ‘GENMAR COMPANION’ 47.094 (2004 – Onomichi), Pump Room Type, πουλήθηκε στα $ 17,4 εκ. περίπου.