Υγροποίηση φορτίων και διαφθορά στο επίκεντρο των συναντήσεων της INTERCARGO στην Αθήνα

Υγροποίηση φορτίων και διαφθορά στο επίκεντρο των συναντήσεων της INTERCARGO στην Αθήνα

221
Υγροποίηση φορτίων και διαφθορά στο επίκεντρο των συναντήσεων της INTERCARGO στην Αθήνα

Στην Αθήνα διεξήχθη η συνάντηση του Technical Committee και του Executive Committee της INTERCARGO, το διήμερο 12-13 Οκτωβρίου 2015. Αντικείμενο των συναντήσεων ήταν η συζήτηση πάνω σε ζητήματα στρατηγικής αλλά και τεχνικά θέματα καθώς και γενικότερα ζητήματα που αφορούν την αγορά των χύδην ξηρών φορτίων.
Πιο συγκεκριμένα τα μέλη της Intercargo συζήτησαν ζητήματα όπως η διαχείριση του θαλάσσιου έρματος, οι εκπομπές Co2, τα μηχανήματα φορτοεκφόρτωσης, η πειρατεία, η ένοπλη ληστεία, η κατάσταση των κρατικών λιμενικών αρχών σε διεθνές επίπεδο αλλά και το ζήτημα της διαφθοράς σε παγκόσμιο επίπεδο.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η Ένωση, η οποία υπήρξε όραμα και έμπνευση του αείμνηστου Αντώνη Χανδρή, έχει συνεχή δραστηριότητα από το 1980 και εφέτος συμπληρώνει τριανταπέντε χρόνια ζωής. Περιλαμβάνει 150 μέλη, εκ των οποίων το 38% Έλληνες, πλέον των 1.100 σκαφών, ενώ έχει καθεστώς παρατηρητή στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) και ασκεί σημαντική επιρροή στον χώρο της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Το πρωί της περασμένης Τρίτης, λίγο πριν τη λήξη της συνάντησης, δόθηκε στο ξενοδοχείο Metropolitan μία ενδιαφέρουσα συνέντευξη Τύπου από τον Πρόεδρο της Intercargo Ιωάννη Πλατσιδάκη, τον γενικό γραμματέα David Tongue, τον πρόεδρο του Technical Committee Δημήτρη Φαφαλιό και τον αντιπρόεδρο και επίτιμο πρόεδρο της Ένωσης, τον Νικόλαο Παππαδάκη.
Στη συνέντευξη Τύπου οι εκπρόσωποι της Intercargo αναφέρθηκαν με ιδιαίτερη έμφαση σε δύο ζητήματα.
Το πρώτο αφορούσε στους κινδύνους που προέρχονται από την υγροποίηση των φορτίων και πως μπορεί να επηρεαστεί άμεσα και αρνητικά η ασφάλεια των πλοίων αλλά και για η ίδια η ζωή των πληρωμάτων, που για την Intercargo είναι κάτι παραπάνω από πολύτιμη. Ο κ. Πλατσιδάκης τόνισε το φαινόμενο της συχνής απώλειας πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρών φορτίων και βεβαίως την απώλεια μεγάλου αριθμού ναυτικών λόγω υγροποίησης φορτίων, με ειδική αναφορά στην περίπτωση του “Bulk Jupiter”.
Για τον κ. Πλατσιδάκη όσο και για τον κ. Φαφαλιό αναγκαία είναι η στενή συνεργασία με τις κατά τόπους κρατικές αρχές αλλά και με τους ναυλωτές και φορτωτές για να αναζητηθούν επιτυχώς τα αίτια και οι αφορμές που οδηγούν σε τέτοια γεγονότα απώλειας πλοίων και πρωτίστως ανθρώπινων ζωών.
Από την πλευρά του ο Γενικός Γραμματέας της Intercargo D. Tongue αναφέρθηκε διεξοδικά στις μηχανικές παραμέτρους και τεχνικές πτυχές που συνδέονται με την δημιουργία και εμφάνιση του περίπλοκου φαινομένου της υγροποίησης φορτίων, με τα πλέον επικίνδυνα φορτία να είναι τα μεταλλεύματα (π.χ. νικέλιο, βοξίτης), προερχόμενα κυρίως από περιοχές της Άπω Ανατολής. Ο κ. Tongue τόνισε πως ναυλωτές και φορτωτές αλλά και ο ίδιος ο πλοίαρχος θα πρέπει να είναι ιδιαιτέρως προσεχτικοί κατά την φόρτωση του πλοίου και να λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας για το πλοίο και το πλήρωμα.
Τέλος ο κ. Πλατσιδάκης αλλά και οι υπόλοιποι εκπρόσωποι της Intercargo απέδωσαν τα εύσημα στην κυβέρνηση της Μαλαισίας για την στενή συνεργασία που έχει αναπτύξει με την Ένωση σε μία προσπάθεια περιορισμού του φαινομένου της υγροποίησης.
Το δεύτερο ζήτημα που παρουσιάστηκε εκτενώς στη συνέντευξη τύπου είχε να κάνει με τα φαινόμενα της διαφθοράς που έχουν καταγραφεί κατά την διάρκεια των ελέγχων σε λιμένες σε όλο τον κόσμο, ακόμα και σε χώρες της Βόρειας Ευρώπης και Αμερικής, καθώς όπως τόνισε ο κ. Παππαδάκης η διαφθορά δεν αποτελεί “προνόμιο” μόνο των μη ανεπτυγμένων περιοχών του κόσμου. Ο κ. Παππαδάκης σημείωσε, επίσης, ότι για το ζήτημα της διαφθοράς είναι όλοι ενήμεροι στον χώρο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αλλά οι περισσότεροι κάνουν σα να μη γνωρίζουν τίποτα. Από την πλευρά του ο κ. Πλατσιδάκης σημείωσε ότι τα πλοία των μελών της Intercargo, λόγω του ότι μεταφέρουν χύδην ξηρά φορτία σε όλα τα λιμάνια του κόσμου, στην κυριολεξία σε κάθε γωνία του πλανήτη, έρχονται συχνά αντιμέτωπα με φαινόμενα διαφθοράς. Για τον κ. Πλατσιδάκη θα πρέπει να υπάρξει συγκρότηση υπηρεσιών εσωτερικών υποθέσεων στις κατά τόπους κρατικές λιμενικές αρχές, όπως συμβαίνει στα σώματα ασφαλείας, έτσι ώστε ο πλοίαρχος ή η ναυτιλιακή εταιρεία να μπορούν να απευθύνονται άμεσα και εμπιστευτικά στις αρμόδιες αρχές των λιμένων καταγγέλλοντας αυτά τα περιστατικά.
Ολοκληρώνοντας την συνέντευξη Τύπου, ο πρόεδρος του Executive Committee της Intercargo ανέφερε ότι σημειώνεται σταθερή αύξηση στον αριθμό των μελών της Intercargo, η οποία συνιστά θεσμό σεβαστό σε παγκόσμιο επίπεδο αλλά και στην Ευρώπη. Παράλληλα τόνισε ότι νέα μέλη είναι ευπρόσδεκτα καθώς με τη συμμετοχή τους στην Ένωση μπορούν να ενημερωθούν για τα γενικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος της δια θαλάσσης μεταφοράς χύδην ξηρών φορτίων αλλά και να καταθέσουν προτάσεις και να προτείνουν λύσεις με εμπιστευτικότητα. Η συμμετοχή στην Intercargo, κατά τον κ. Πλατσιδάκη δίνει σαφώς προστιθέμενη αξία σε πλοιοκτήτες και ναυτιλιακές εταιρείες και τους επιτρέπει μέσω της ανταλλαγής πολύτιμων εμπειριών να αντιμετωπίζουν με επιτυχία τα όποια προβλήματα ανακύπτουν στην καθημερινή λειτουργία των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρών φορτίων.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.