Αδρανής παραμένει ο τομέας των διαλύσεων

Αδρανής παραμένει ο τομέας των διαλύσεων

177
Αδρανής παραμένει ο τομέας των διαλύσεων

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com SA

Η απραξία στον τομέα των διαλύσεων συνεχίστηκε για άλλη μία εβδομάδα, με τις τιμές να συνεχίζουν να δέχονται πτωτικές πιέσεις, δημιουργώντας μεγάλα προβλήματα στους Cash Buyers οι οποίοι βρίσκονται με πλοία «στα χέρια τους» τα οποία τα είχαν αγοράσει σε υψηλότερες τιμές ελπίζοντας στην άνοδο της αγοράς το τελευταίο τρίμηνο, όπως ιστορικά συμβαίνει αλλά ακόμη δεν υφίσταται βελτίωση. Παράλληλα, αρκετά διαλυτήρια συνεχίζουν να έχουν αρκετά υψηλό αριθμό αποθεμάτων, καθώς η αγορά συνεχίζει να «κατακλύζεται» από τις φθηνές εισαγωγές σιδήρου από την Κίνα.
Στην Ινδία, παρά το γεγονός ότι η ρουπία ενισχύθηκε και βρίσκεται στις 65 προς το δολάριο οι End Buyers, μετά τη δημιουργία του άτυπου Καρτέλ, βρέθηκαν αντιμέτωποι με μία μεγάλη πτώση των τιμών του σιδήρου έχοντας σαν αποτέλεσμα να μην υπάρχει ούτε καν η σκέψη να προβούν σε προσφορά. Σαν αποτέλεσμα, αρκετά διαλυτήρια είναι αντιμέτωπα με κατασχέσεις από τις τράπεζες, ενώ ταυτόχρονα οι συνθήκες για άνοιγμα LCs έχουν γίνει τρομακτικά δύσκολες.
Στο Μπαγκλαντές, ενώ υπήρχε μία ελπίδα ότι μετά τις αργίες του Eid θα υπήρχε έστω και οριακό ενδιαφέρον για ελάχιστες αγορές, οι εισαγωγές σιδήρου από την Κίνα έσβησαν την οποιαδήποτε ελπίδα, ταυτόχρονα οι τράπεζες βλέποντας τις αρνητικές εξελίξεις έχουν σταματήσει να εκδίδουν LCs, ενώ τα περισσότερα διαλυτήρια αδυνατούν να πουλήσουν στο εσωτερικό τον υψηλό αριθμό αποθεμάτων που έχουν συσσωρεύσει.
Το Πακιστάν, παρακολουθώντας τις αρνητικές εξελίξεις, ιδιαίτερα στην Ινδία, απέχει και αυτό, αναμένοντας αναστροφή του κλίματος πριν αρχίσει να δραστηριοποιείται καθώς και το ίδιο είναι αντιμέτωπο με το «πρόβλημα» των εισαγωγών από την Κίνα.
Στην Κίνα, λόγω των αργιών, αλλά και της προσφοράς πλοίων από το πρόγραμμα επιδοτήσεων των κρατικών εταιρειών οι τιμές σημείωσαν σημαντική πτώση έως και $ 50/LDT.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 410,928 DWT, περίπου εκ των οποίων το 86% (353,778 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 3% (13,1440 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 11% (44,006 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 300 – $ 325 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 305 – $ 335 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 310 – $ 340 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 125 – $ 145 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.