Oλοκληρώθηκε με επιτυχία το 6o ετήσιο Safety4Sea Forum

Oλοκληρώθηκε με επιτυχία το 6o ετήσιο Safety4Sea Forum

350
Oλοκληρώθηκε με επιτυχία το 6o ετήσιο Safety4Sea Forum

Το 6ο ετήσιο SAFETY4SEA Forum, που έλαβε χώρα στο Ευγενίδειο Ίδρυμα, ολοκληρώθηκε επιτυχώς την Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2015. Στο Forum, το οποίο καλύπτει τους τομείς της ασφάλειας, λειτουργίας αλλά και ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών στη ναυτιλιακή βιομηχανία, έλαβαν μέρος περισσότεροι από 900 εκπρόσωποι της ελληνικής και διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας, από συνολικά 400 οργανισμούς και εταιρείες.
Οι παρουσιάσεις έλαβαν χώρα σε τέσσερα μέρη.
Το πρώτο μέρος ήταν αφιερωμένο στις «Προοπτικές για την Ασφάλεια».
Το δεύτερο μέρος ήταν αφιερωμένο στην «Ασφάλεια, Προστασία και Πρόληψη Απωλειών».
Το τρίτο μέρος αφιερώθηκε στις «Βέλτιστες πρακτικές στον χώρο της ναυτιλιακής βιομηχανίας».
Το τέταρτο μέρος ήταν αφιερωμένο στο «Ανθρώπινο Δυναμικό».
Οι ομιλίες των συνέδρων ήταν άκρως διαφωτιστικές για τις προκλήσεις ασφάλειας και διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού που αντιμετωπίζει στις μέρες μας η ναυτιλιακή βιομηχανία, όσο και για τις μελλοντικές προοπτικές της. Επιχειρώντας μια σύντομη σταχυολόγηση μερικών από όσα σημαντικά ακούστηκαν στο Forum αξίζει να σημειωθεί η θέση που εξέφρασε ο Κώστας Βλάχος COO, Consolidated Marine Management Inc., κύριος ομιλητής της πρώτης συνεδρίας, περί ανάγκης αναγνώρισης από τους ανθρώπους της ναυτιλιακής βιομηχανίας των λαθών που έχουν γίνει στο παρελθόν αλλά και περί ανάγκης διάχυσης της αποκτηθείσας εμπειρίας και γνώσης μέσω χρήσης μετρήσιμων δεδομένων, έτσι ώστε να βελτιωθούν οι όροι απόδοσης του ανθρώπινου δυναμικού.
Ο καπετάνιος John Dickie, Anti Piracy, Human Rights and other untold stories, αναφέρθηκε στην πειρατεία, τονίζοντας τα ισχυρά κίνητρα οικονομικού κέρδους που βρίσκονται πίσω από την πειρατική δράση, ενώ διερωτήθηκε στην ομιλία του για το αν εν τέλει τα θύματα της πειρατείας έχουν δικαίωμα ηθικής και υλικής αποζημίωσης ή αν αυτό το δικαίωμα το έχουν μόνο οι θύτες. Αφορμή της διερώτησής του ήταν οι πρόσφατες αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων περί καταβολής αποζημίωσης σε κατηγορούμενους και καταδικασμένους για πειρατεία Σομαλούς από τις κυβερνήσεις της Γαλλίας και της Δανίας.
Από την πλευρά του ο Σταύρος Νιώτης Senior Engineer, ABS παρουσιάζοντας πληθώρα στατιστικών δεδομένων, αναφέρθηκε στο ιδιαιτέρως ενδιαφέρον και κρίσιμο ζήτημα της πετρέλευσης των πλoίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), τονίζοντας την αναγκαιότητα ύπαρξης ειδικής ομάδας επιφορτισμένης με αυτό το καθήκον τόσο στην στεριά όσο και στο πλοίο.
Ιδιαίτερη εντύπωση στο κοινό έκανε η άκρως γλαφυρή παρουσία και ομιλία του Giampiero Soncini CEO, Spectec, ο οποίος στην ομιλία του υπογράμμισε την εγγενή τάση των ανθρώπων να αντιστέκονται σε μία προοπτική αλλαγών στον χώρο εργασίας τους τονίζοντας την ανάγκη οι ναυτιλιακές εταιρείες να προετοιμάζουν το προσωπικό τους κατά τέτοιο τρόπο ώστε αυτό να γίνεται όχι μόνο κοινωνός αλλά και υποστηρικτής των αλλαγών που θα βελτιώσουν τους όρους λειτουργίας και απόδοσης της εταιρείας.
Ο Δημήτριος Ορφανός Chief Operating Officer, HSEQ Manager (DPA/CSO), Dorian LPG, βασικός ομιλητής της δεύτερης συνεδρίας, τόνισε τις περίπλοκες απαιτήσεις των πελατών (complex customers demands), με δεδομένο ότι κάθε πελάτης στον χώρο της ναυτιλίας είναι ιδιαίτερος και άρα ιδιαίτερες και μοναδικές είναι και οι απαιτήσεις και οι προτεραιότητές του, ενώ τόνισε την χαμηλή ανοχή για το λάθος (low tollerance for error) αλλά και τις απαιτήσεις για διαφάνεια (transparency requirements) στην επικοινωνία με τους πελάτες. Κατά συνέπεια χρειάζονται αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο οι ναυτιλιακές εταιρείες και το προσωπικό τους σε πλοίο και στεριά διαχειρίζονται αυτά τα ζητήματα.
Από την πλευρά του ο Chris Adam Steamship Mutual Director, ανέπτυξε το ενδιαφέρον ζήτημα της υγείας των πληρωμάτων των πλοίων (με έμφαση σε παχυσαρκία και καρδιοπάθειες) και τις δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίσει ένας μη υγιής ναυτικός σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης εν πλω.
Ο Mark Bull Independent Marine Consultant, επιχείρησε να αναδείξει την ανάγκη γνώσης της ιστορίας της ναυτιλιακής βιομηχανίας, η οποία μπορεί να επιτρέψει την αποφυγή λαθών στο παρόν και στο μέλλον. Ο κ. Bull τόνισε ότι επετράπη στη ναυσιπλοΐα να καταστεί ελάσσονος σημασίας (we have collectively allowed navigation to become unimportant) και αυτό πρέπει να αλλάξει άμεσα.
Τέλος αξίζει να αναφερθούμε και στην ομιλία του καθηγητή Ορέστη Σχινά Head of Maritime Business School, ο οποίος αναφέρθηκε εκτενώς και με πειστικό τρόπο στην ανάγκη βελτίωσης των όρων εκπαίδευσης της νέας γενιάς που επιθυμεί να καταστεί το αύριο της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Με τη λήξη κάθε μέρους ακολουθούσε ενδιαφέρουσα συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων ανάμεσα στους ομιλητές και το κοινό. Τέλος, ο Επιμελητής του SAFETY4SEA, Απόστολος Μπελόκας, ευχαρίστησε τους συνέδρους για τη συμμετοχή τους και εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του προς τους ομιλητές, τους υποστηρικτές, τους χορηγούς και την οργανωτική ομάδα του συνεδρίου, για την άριστη συνεισφορά τους στην επίτευξη των στόχων του συνεδρίου.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.