Η γερμανική ναυτιλιακή βιομηχανία καλεί την ομοσπονδιακή κυβέρνηση να αναλάβει δράση για...

Η γερμανική ναυτιλιακή βιομηχανία καλεί την ομοσπονδιακή κυβέρνηση να αναλάβει δράση για την προώθηση του LNG στα πλοία

210
Η γερμανική ναυτιλιακή βιομηχανία καλεί την ομοσπονδιακή κυβέρνηση να αναλάβει δράση για την προώθηση του LNG στα πλοία

Η ναυτιλιακή βιομηχανία στη Γερμανία κάλεσε την ομοσπονδιακή κυβέρνηση να λάβει συγκεκριμένα μέτρα για την εισαγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου (ΥΦΑ/LNG) ως ενναλακτικου καυσίμου στον τομέα της ναυτιλίας.  Η Γερμανική Ναυτιλιακή Πλατφόρμα για την προώθηση του υγροποιημένου φυσικού αερίου (Maritime LNG Platform), η Ένωση Γερμανών Εφοπλιστών (VDR), η Γερμανική Ένωση Ναυπηγικής Βιομηχανίας και Θαλάσσιας Τεχνολογίας (VSM), η Κεντρική Ένωση Γερμανικών Επιχειρήσεων Θαλάσσιων Λιμένων (ZDS) καθώς και η Κεντρική Ένωση Γερμανών Ναυλομεσιτών (ZVDS) έχουν προτείνει σε μία κοινή δήλωσή τους ότι η Γερμανία χρειάζεται να εφαρμόσει τα εξής τρία μέτρα: 1) μία επιθετική καινοτομία, 2) ένα πρόγραμμα στήριξης για τον εξοπλισμό των πλοίων με πρόωση – ΥΦΑ και 3) ενιαία νομικά πρότυπα στους λιμένες.

Ο Georg Ehrman, διευθύνων Σύμβουλος της Maritime LNG Platform, μία διεπαγγελματική συμμαχία περισσοτέρων από 70 εθνικών και διεθνών εταιρειών, ενώσεων και λιμένων, δηλώνει ότι «το ΥΦΑ στη ναυτιλία διαθέτει ξεκάθαρα μεγάλες δυνατότητες ως προς την μείωση της επιβάρυνσης των εκπομπών αερίων όπως το θείο, τα αιωρούμενα σωματίδια και τα οξείδια του αζώτου σε παράκτιες περιοχές και σε πόλεις-λιμάνια. Ταυτοχρόνως, ανταποκρίνεται στις τρέχουσες και τις ήδη προγραμματισμένες ρυθμίσεις για τις εκπομπές αερίων». Και συνεχίζει λέγοντας ότι «το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Μεταφορών και Ψηφιακών Υποδομών της Γερμανίας καθώς και ο Συντονιστής Ναυτιλίας της ομοσπονδιακής κυβέρνησης έχουν αναγνωρίσει τη μεγάλη σημασία του ΥΦΑ για καθαρότερες μεταφορές που υπάρχει τόσο στην οδηγία της Ε.Ε. περί Καθαρής Ενέργειας για τις Μεταφορές (Clean Power For Transport) όσο και στο ίδιο το κείμενο συγκρότησης της κυβέρνησης συνασπισμού στην Γερμανία. Τα προτεινόμενα από εμάς μέτρα συνιστούν κεντρική προϋπόθεση, για να μπορεί το ΥΦΑ να προωθηθεί ως ένα πιο φιλικό προς το περιβάλλον καύσιμο. Η χρήση του ΥΦΑ δεν παρέχει μόνο μία υψηλότερη περιβαλλοντική προστασία, αλλά και ευκαιρίες για μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία αλλά και για υψηλής ποιότητας θέσεις εργασίας στο χώρο των γερμανικών επιχειρήσεων».

«Η γερμανική ναυπηγική βιομηχανία έχει συνεισφέρει σημαντικά στην αναγνώριση του ΥΦΑ ως εναλλακτικού καυσίμου και πλέον από βέλτιστη θέση εκκίνησης μπορεί να βρεθεί στην κορυφή της τεχνολογικής ανάπτυξης αλλά και της αγοράς» τονίζει ο Ralf Sören Marquardt, Διευθύνων Σύμβουλος της Γερμανικής Ένωσης Ναυπηγικής Βιομηχανίας και Θαλάσσιας Τεχνολογίας (VSM). Και συνεχίζει λέγοντας ότι «με μία συντονισμένη πρωτοβουλία ως προς την χρήση του LNG, με την οποία να προωθείται η εφαρμογή των καινοτομιών και να καθορίζονται τα ρυθμιστικά κενά, μπορούν να μειωθούν σημαντικά οι εκπομπές ρύπων στους λιμένες και στις υδάτινες οδούς, αλλά και να δημιουργηθούν υψηλής ποιότητας θέσεις εργασίας -και όχι μόνο- στις ακτές».

Από την πλευρά του ο Ralf Nagel, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ένωσης Γερμανών Εφοπλιστών (VDR) σημειώνει ότι «χωρίς ένα ευρύ πρόγραμμα στήριξης από την πλευρά της ομοσπονδιακής κυβέρνησης της Γερμανίας που θα αφορά την χρήση ΥΦΑ σε νεοναυπηγηθέντα ή παλαιότερης ναυπήγησης πλοία δεν θα μπορούν να ξεπεραστούν οι φραγμοί εισόδου στην αγορά. Μέχρι τώρα δεν έχει εισέλθει στην Ευρώπη ούτε ένα πλοίο με λειτουργία ΥΦΑ χωρίς κρατική επιδότηση. Η Γερμανία θα πρέπει να ανήκει στους προτωπόρους με δεδομένη την ναυτιλιακή της δύναμη». Πλοία τα οποία εκτός από τα παραδοσιακά καύσιμα μπορούν να λειτουργήσουν και με υγραέριο (λειτουργία με χρήση διπλού καυσίμου) εξαιτίας των ειδικών κινητήρων που απαιτούνται, των πρόσθετων γραμμών και δεξαμενών καθίστανται έως και 25% ακριβότερα.

Από την πλευρά του ο Daniel Hosseus, Γενικός Διευθυντής της Κεντρικής Ένωσης Γερμανικών Επιχειρήσεων Θαλάσσιων Λιμένων (ZDS) δηλώνει τα εξής «σε περίπτωση επαρκούς αριθμού σκαφών με χρήση ΥΦΑ μπορεί να μειωθεί μετρήσιμα η ατμοσφαιρική ρύπανση στους λιμένες». Και συνεχίζει λέγοντας ότι «στην περίπτωση του ΥΦΑ καταδεικνύεται ότι χρειαζόμαστε μια ευρεία και συνεπή χρηματοδότηση της τεχνολογίας που αφορά τις ναυτιλιακές μεταφορές. Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Γερμανίας θα πρέπει ως εκ τούτου να επαναφέρει εκ νέου το επιτυχημένο ερευνητικό πρόγραμμα για καινοτόμες τεχνολογίες στους λιμένες (ISETEC).

Την θέση της Κεντρικής Ένωσης Γερμανών Ναυλομεσιτών (ZVDS) παρουσιάζει ο Dr. Alexander Geisler που δηλώνει ότι «ο ανεφοδιασμός των πλοίων με λειτουργία ΥΦΑ θα πρέπει φυσικά να λαμβάνει χώρα σε γερμανικά λιμάνια. Αλλά για να μπορούν τα πλοία να εξυπηρετηθούν το ίδιο αποτελεσματικά όπως συμβαίνει μέχρι σήμερα, θα πρέπει και η διαδικασία αποθήκευσης να είναι εφικτή ταυτόχρονα με την φόρτωση και εκφόρτωση. Η Γερμανία χρειάζεται ενιαία πρότυπα στους θαλάσσιους λιμένες της στην περίπτωση λειτουργίας με ΥΦΑ, αλλά και σε ό,τι αφορά την πλήρωση των δεξαμενών καυσίμων των πλοίων, όσο και κατά την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας ή κατά την μεταφορά».

Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι λόγω των εκτεταμένων και σε παγκόσμιο επίπεδο ισχυόντων κανονισμών ασφαλείας αλλά και εξαιτίας της εμπειρίας δεκαετιών από την μεταφορά ΥΦΑ, τα πλοία που λειτουργούν με ΥΦΑ διαθέτουν ένα εξαιρετικό ιστορικό ασφαλείας σε σχέση με όλους τους άλλους τύπους σκαφών.

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.