Σε πτωτική πορεία τα έξοδα για τις ναυτιλιακές εταιρείες

Σε πτωτική πορεία τα έξοδα για τις ναυτιλιακές εταιρείες

324
Σε πτωτική πορεία τα έξοδα για τις ναυτιλιακές εταιρείες

H Moore Stephens ανακοίνωσε την ετήσια έκθεσή της αναφορικά με το συνολικό ετήσιο κόστος λειτουργίας και τα έξοδα στον κλάδο της ναυτιλίας.
Σύμφωνα με την έκθεση ο ναυτιλιακός κλάδος σημείωσε μείωση του κόστους κατά μέσο όρο 0,8% σε σχέση με το 2014.
Είναι η τρίτη χρονιά που καταγράφεται μείωση του κόστους και των εξόδων, γεγονός εξαιρετικά ενδιαφέρον ως προς την πτωτική πορεία, ειδικά σε σχέση με το 0,3%, που ήταν η μείωση του κόστους το 2013.
Όλες οι κατηγορίες δαπανών ήταν σε πιο χαμηλά επίπεδα από τις αντίστοιχες της προηγούμενης 12ημηνης περιόδου, επιβεβαιώνοντας ότι οι πλοιοκτήτες και οι διαχειριστές των πλοίων επιχειρούν πλέον με σύνεση και στενή παρακολούθηση των εξόδων και των προμηθειών τους.
Πιο συγκεκριμένα ο δείκτης που αφορά στα δεξαμενόπλοια προσέγγισε το -1,1%, ενώ ο δείκτης των φορτηγών μειώθηκε στο -0,6%. Ο δείκτης που αφορά τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκε κατά -1,2%.
Τα αντίστοιχα στοιχεία του προηγούμενου έτους είχαν παρουσιάσει μια μικρή αύξηση στο δείκτη των δεξαμενόπλοιων, και μείωση των εξόδων των φορτηγών πλοίων καθώς και των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Το κόστος των πληρωμάτων ήταν ελαφρώς χαμηλότερο κατά -0,1%, (-0,2% για το 2013 ενώ ενδεικτικά αναφέρεται στην έκθεση του 2008 ότι η αύξηση στο κόστος πληρωμάτων ήταν της τάξης του 21%).
Σύμφωνα με δηλώσεις αναλυτών της Moore Stephens η τρίτη διαδοχική ετήσια μείωση του κόστους λειτουργίας είναι μεν καλή είδηση για μια βιομηχανία που ήδη αντιμετωπίζει σοβαρές οικονομικές προκλήσεις χωρίς σταματημό αλλά μια πιο προσεκτική ανάλυση οδηγεί σε πιο ασφαλή συμπεράσματα: Στο τέλος του 2001, το μέσο ημερήσιο κόστος λειτουργίας για ένα Panamax (bulk carrier) ήταν 3.565 δολάρια ΗΠΑ ενώ το 2014 ήταν 6.046 δολάρια ΗΠΑ. Για ένα Handysize δεξαμενόπλοιο, τα αντίστοιχα κόστη ήταν στα 4.164 δολάρια ΗΠΑ και 7.931 δολάρια ΗΠΑ.