Παρατείνεται η ιστορική η ύφεση στη ναυλαγορά των bulkers

Παρατείνεται η ιστορική η ύφεση στη ναυλαγορά των bulkers

287
Παρατείνεται η ιστορική η ύφεση στη ναυλαγορά των bulkers

Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Shipping Αnalyst Golden Destiny Research & Valuations Department

Η τελευταία εβδομάδα του Σεπτεμβρίου στιγματίζεται από μια απρόσμενη έκπληξη για την παγκόσμια οικονομία, καθώς η Νορβηγία στην προσπάθεια της να αντιμετωπίσει την επιβράδυνση από τη ραγδαία πτώση των τιμών ενέργειας ανακοίνωσε μείωση των βασικών επιτοκίων δανεισμού της.
Η σημερινή εύθραυστη εικόνα της παγκόσμιας οικονομίας έχει αρχίζει να επηρεάζει και χώρες με υψηλό κατά κεφαλήν εισόδημα και η κεντρική τράπεζα της Νορβηγίας ανακοίνωσε χθες μείωση των βασικών επιτοκίων δανεισμού στο 0.75% από 1%. Αξίζει να σημειωθεί ότι η κεντρική τράπεζα άφησε να εννοηθεί ότι δεν αποκλείεται να προχωρήσει ακόμα και στην επιβολή αρνητικών επιτοκίων δανεισμού προκειμένου να προωθήσει την ανάπτυξη της οικονομίας της.
Η πορεία της ευρωζώνης προβάλλει σημάδια υποχώρησης της ανάπτυξης για το μήνα Σεπτέμβριο με το σύνθετο δείκτη PMI να μειώνεται σε 53,9 μονάδες το Σεπτέμβριο από 54,3 μονάδες τον Αύγουστο, σύμφωνα με τα στοιχεία ερευνών από Markit Economics. Επιπλέον, ο μεταποιητικός δείκτης PMI υποχώρησε σε χαμηλά επίπεδα 5 μηνών και διαμορφώθηκε στις 52 μονάδες από 52,3 μονάδες τον Αύγουστο.
Στην πλευρά της Ασίας, τα νέα της ανάπτυξης για την Κίνα εξακολουθούν να παραμένουν αποθαρρυντικά. Σύμφωνα με στοιχεία από Markit Economics, η μεταποιητική δραστηριότητα στην Κίνα υποχώρησε σε χαμηλό 6.5 ετών το Σεπτέμβριο και διαμορφώθηκε στις 47,0 μονάδες από 47,3 μονάδες τον προηγούμενο μήνα.
Στην παγκόσμια ναυλαγορά, το τέλος του τρίτου τριμήνου της φετινής χρονιάς επιβεβαιώνει ότι η φετινή χρονιά αποτέλεσε ιστορική ύφεση για τη ναυλαγορά των bulkers και θα διαρκέσει και τους επόμενους μήνες. Οι σημερινές εκτιμήσεις υποδεικνύουν ότι η τωρινή ύφεση της ναυλαγοράς των bulkers δε θα τερματίσει νωρίτερα από το τέλος του 2016. Εν αντιθέσει, η εφορία στη ναυλαγορά των tankers δε δείχνει ότι θα διακοπεί βίαια με την απότομη πτώση των τιμών του πετρελαίου να στηρίζει έντονα την ενεργειακή ζήτηση τόσο στις αναπτυγμένες όσο και στις αναπτυσσόμενες οικονομίες.
Στην αγορά των bulkers- πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, ο γενικός δείκτης BDI έκλεισε χθες στις 922 μονάδες, 39 μονάδες άνω από το κλείσιμο της προηγούμενης βδομάδας και 18% κάτω από το κλείσιμο του Σεπτεμβρίου 2014, όταν η μέση τιμή του δείκτη ήταν 1123 μονάδες. Η κατώτατη τιμή που έχει συναντήσει ποτέ ο δείκτης είναι 509 μονάδες στις 18 Φεβρουαρίου 2015 και έσπασε το ιστορικό κατώτατο ρεκόρ (554) μονάδες που είχε σημειωθεί στις 31 Ιουλίου, 1986.
Στη ναυλαγορά των crude tankers – πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου- η διαδρομή AG/USG για τα πλοία very large crude carriers, παρουσιάζει άνοδο σε επίπεδα ναυλαγοράς άνω από το όριο WS30, παρουσιάζοντας αύξηση 11 μονάδων από τις αρχές του Σεπτεμβρίου.
Στην αγορά των containers – πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, o γενικός δείκτης Shanghai Container Freight Index διακυμαίνεται κάτω από τις 700 μονάδες τις τελευταίες δυο βδομάδες, ενώ επιμένει κάτω από τις 1,000 μονάδες από το κλείσιμο του Φεβρουαρίου 2014. Ο δείκτης τερμάτισε στο κλείσιμο της περασμένης βδομάδας στις 623 μονάδες, 51 μονάδες κάτω από την περασμένη βδομάδα , με τη διαδρομή Ασία-Ευρώπη να παρουσιάζει 17% εβδομαδιαία μείωση και 69% ύφεση από τις αρχές του Αυγούστου 2014. Το υψηλότερο επίπεδο του δείκτη ήταν στις αρχές του Αυγούστου 2014 που πλησίαζε στις 1,200 μονάδες.