Αέρας αισιοδοξίας για επαναδραστηριοποίηση της αγοράς των διαλύσεων

Αέρας αισιοδοξίας για επαναδραστηριοποίηση της αγοράς των διαλύσεων

186
Αέρας αισιοδοξίας για επαναδραστηριοποίηση της αγοράς των διαλύσεων

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com SA

Ηρεμία – απραξία σε γενικές γραμμές επικράτησε και την προηγούμενη εβδομάδα λόγω και των επερχόμενων αργιών του Eid προς το τέλος του μήνα, αλλά έχει αρχίσει και επικρατεί μία αισιοδοξία ότι μετά τις αργίες θα αρχίσει και πάλι να επανέρχεται η αγορά επιβεβαιώνοντας τον κανόνα ότι το τελευταίο τρίμηνο του έτους η δραστηριότητα είναι πάντα αυξημένη.
Στην Ινδία, η επιβολή του φόρου στις Κινεζικές εισαγωγές σιδήρου, μόνο πρόσκαιρη αισιοδοξία έφερε καθώς ακόμη το μέτρο δεν έχει λάβει σάρκα και οστά και το μόνο θετικό νέο έχει να κάνει με την νομισματική ισοτιμία, καθώς η απόφαση της FED στις ΗΠΑ να μην προχωρήσει σε αύξηση των επιτοκίων επίδρασε θετικά στην ρουπία η οποία ανατιμήθηκε στις 65 προς το δολάριο, αλλά οι προσφερόμενες τιμές συνεχίζουν και παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα.
Στο Μπαγκλαντές, το θετικό νέο είναι η κατάργηση του Καρτέλ που είχε δημιουργηθεί τους τελευταίους 2 μήνες περίπου, γεγονός που προφανώς θα έχει θετική επίδραση στις προσφερόμενες τιμές, καθώς υπάρχουν End Buyers οι οποίοι είναι διατεθειμένοι να προβούν σε αγορές στις υπάρχουσες χαμηλές τιμές ώστε να μειώσουν το μέσο κόστος κτήσης (Μουαγιέν) από αγορές που πραγματοποίησαν σε υψηλές τιμές στο παρελθόν.
Στο Πακιστάν, η προσδοκία για την επιβολή υψηλού φόρου της τάξης του 40% στις Κινεζικές εισαγωγές δεν έγινε πραγματικότητα έχοντας σαν αποτέλεσμα να συνεχίζει να παραμένει εκτός αγοράς καθώς οι τιμές που προσφέρει είναι χαμηλότερες από αυτές των ανταγωνιστών του. Παράλληλα, σε μία προσπάθεια βελτίωσης της αγοράς, ο οργανισμός Association of Ship Recyclers, πήρε την απόφαση να μειώσει την προσφορά σιδήρου από τα διαλυτήρια προς την εσωτερική αγορά με αποτέλεσμα την αύξηση διάρκειας κοπής των πλοίων.
Στην Κίνα, οι προσφερόμενες τιμές αυξήθηκαν κατά $ 50/LDT καθώς, παρά το γεγονός ότι το πρόγραμμα των επιδοτήσεων σε κρατικές εταιρείες είναι ακόμη σε ισχύ, υπήρξαν περιπτώσεις όπου η προσφορά των πλοίων από το πρόγραμμα αυτό δεν ήταν επαρκής ώστε να καλύψει τα μεγάλα διαλυτήρια.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 644,928 DWT, περίπου εκ των οποίων το 87,5% (564,369 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 12,5% (80,559 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 315 – $ 345 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 310 – $ 340 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 305 – $ 335 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 180 – $ 200 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.