H θετική πορεία του δείκτη BDI εστιάζεται στις εισαγωγές της Κίνας

H θετική πορεία του δείκτη BDI εστιάζεται στις εισαγωγές της Κίνας

119
H θετική πορεία του δείκτη BDI εστιάζεται στις εισαγωγές της Κίνας

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com SA

Στις 14 Σεπτεμβρίου ο BDI είχε κλείσει στις 805 μονάδες με τον υποδείκτη των Capes (BCI) στις 1,185 μονάδες και το μέσο όρο ημερησίων εσόδων στα $ 8,509. Σε διάστημα 4 ημερών, στις 18 Σεπτεμβρίου, ο BDI αυξήθηκε κατά 19% περίπου, στις 960 μονάδες και ο υποδείκτης των Capes (BCI) αυξήθηκε κατά 68%, από τις 1,185 μονάδες στις 1,995 μονάδες, σηματοδοτώντας αύξηση του μέσου όρου των ημερησίων εσόδων κατά 72% περίπου, από τα $ 8,509 στα $ 14,658.
Στην πραγματικότητα ο BDI αυξήθηκε κατά 18% περίπου σε διάρκεια 2 ημερών, την Πέμπτη και την Παρασκευή, αύξηση η οποία είναι η μεγαλύτερη αύξηση διημέρου από τον Φεβρουάριο του 2009.
Για άλλη μία φορά η θετική πορεία του δείκτη εστιάζεται στις εισαγωγές της Κίνας που όπως αποδεικνύεται η επιβράδυνση της οικονομίας της δεν έχει ακόμη επιφέρει δραματικές μειώσεις στις εισαγωγές εμπορευμάτων και ιδιαίτερα στο Iron Ore, τουλάχιστον μέχρι στιγμής.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, ο μηνιαίος μέσος όρος εισαγωγών Iron της Κίνας για το 2015 είναι στους 76,67 εκ. τόνους, ουσιαστικά στα ίδια επίπεδα με το 2014 το οποίο ήταν μία υψηλή χρονιά αν αναλογισθούμε ότι ο μηνιαίος μέσος όρος του 2013 ήταν στους 66,16 εκ τόνους. Αναφερόμενη σε αυτό το θέμα η Commodore Research έχει επισημάνει ότι υπάρχει λάθος αντίληψη μεταξύ των επενδυτών ότι η Κίνα έχει μειώσει τις αγορές Iron Ore καθώς χαρακτηριστικά αναφέρει πως σύμφωνα με τις δικές τους εκτιμήσεις η Κίνα αγοράζει κάθε τόνο που οι εταιρείες εξόρυξης θέλουν να πουλήσουν.
Σε συνέχεια των επισημάνσεών μας αναφορικά με την επιβράδυνση στην Κίνα και την πιθανή αρνητική επίδραση στη ναυλαγορά, όπου συνεχίζουμε να πιστεύουμε πως είναι ακόμη νωρίς να εξάγουμε συμπεράσματα αξίζει σύντομα να αναλύσουμε γιατί οι εισαγωγές Iron Ore συνεχίζουν και βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα, καθώς εισάγει περισσότερο από ότι χρειάζεται για εσωτερική κατανάλωση, τη στιγμή που η οικονομία επιβραδύνει. Ό λόγος είναι απλά ότι η Κίνα εισάγει Iron Ore για να παράξει σίδηρο προς εξαγωγή.
Εκτιμάται ότι οι Κινεζικές εξαγωγές σιδήρου για το 2015 θα αυξηθούν κατά 21% και θα ξεπεράσουν τους 110 εκ. τόνους όταν το 2013 ήταν στους 53 εκ. τόνους. Ο όγκος των εξαγωγών τον Ιούλιο αυξήθηκε κατά 9,5% φτάνοντας συνολικά τους 9,73 τόνους. ενώ για τους πρώτους 7 μήνες του έτους οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 27% φτάνοντας συνολικά τους 62,13 εκ. τόνους, νούμερο το οποίο αποτελεί και ιστορικό υψηλό για την αντίστοιχη περίοδο.
Σύμφωνα με την Credit Suisse Group, οι εξαγωγές σιδήρου από την Κίνα έχουν φτάσει σε εξωφρενικά επίπεδα καθώς ισοδυναμούν με τη συνολική παραγωγή της Ιαπωνίας η οποία είναι η 2η παραγωγός σιδήρου παγκοσμίως.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ H Seatraders, αγόρασε από τη China Construction Bank 3 Panamax, τα ‘LAN HAI ZHAO YANG’ – ‘LAN HAI XU RI’ – ‘LAN HAI YANG GUANG’ 79.600 DWT (2011 – Yichun Wujiazui) και 5 Supramax, τα ‘LAN HAI YING XIN’ – ‘LAN HAI QIAN JIN’ – ‘LAN HAI LIAN HE’ 57,000 DWT (2011 – Zhejiang Yangfang) και ‘LAN HAI YANG FAN’ – ‘LAN HAI DONG FEN’ 57,000 DWT (2010 – Zhejiang Yangfang) τα οποία όλα ήταν παροπλισμένα για περίπου ένα χρόνο, στα $ 68 εκ. περίπου.
✏ Στα Supramax, το ‘LATMAR’ 52.827 DWT (2001 – Onomichi) αγοράστηκε σε δημοπρασία από Τούρκους στα $ 4 εκ. περίπου.
✏ Στα Handysize, το ‘ORIENTE CREST’ 29.738 DWT (2003 – Shikoku Dock) πουλήθηκε σε Κινέζους στα $ 6,9 εκ.
Στον τομέα των tankers δεν έγιναν πράξεις την προηγούμενη εβδομάδα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.