Οι Βρυξέλλες πιέζουν (και πάλι) για τους ρύπους της ναυτιλίας

Οι Βρυξέλλες πιέζουν (και πάλι) για τους ρύπους της ναυτιλίας

108
Οι Βρυξέλλες πιέζουν (και πάλι) για τους ρύπους της ναυτιλίας

Έκπληξη και προβληματισμό προκάλεσε η μάλλον αιχμηρή στάση εκπροσώπων των πολιτικών κομμάτων που συμμετέχουν στην Επιτροπή Περιβάλλοντος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στις Βρυξέλλες αναφορικά με τις μειώσεις των ρύπων από τα πλοία και τη γενικότερη παγκόσμια πολιτική για την κλιματική αλλαγή που θα συζητηθεί σε λίγους μήνες στο Παρίσι.

Η σκληρή, αν όχι αιφνίδια, στάση των ευρωβουλευτών γνωστοποιήθηκε με ανακοίνωση που έχει ήδη κάνει τον γύρο του διεθνή και ναυτιλιακού Τύπου και προκαλεί αγωνία, αν όχι εκνευρισμό στην ήδη φορτισμένη ατμόσφαιρα των ναυτιλιακών πρωτευουσών της Ευρώπης. Οι Ευρωβουλευτές που ασχολούνται με το χαρτοφυλάκιο του Περιβάλλοντος στην ΕΕ ζητούν πλέον ανοικτά από τα αρμόδια διεθνή όργανα να μην εξαιρεθεί η ναυτιλία και οι εθνικές αερομεταφορές από το υπόλοιπο κανονιστικό πλαίσιο.

Με αφορμή την αιφνίδια στάση και ανακοίνωση των ευρωβουλευτών, επικοινωνήσαμε με τον συνεργάτη της Transport & Environment στις Βρυξέλλες κ. Σωτήρη Ράπτη ο οποίος μας ανέπτυξε τον ακόλουθο προβληματισμό: “Οι παγκόσμιες διαπραγματεύσεις του ΟΗΕ για τη νέα συνθήκη για την κλιματική αλλαγή συνεχίζονται και θα κορυφωθούν τον Δεκέμβριο στο Παρίσι. Οι ρύποι της ναυτιλίας είναι ήδη στο κείμενο της διαπραγμάτευσης ώστε να σταματήσει ο κλάδος να εξαιρείται από το παγκόσμιο κανονιστικό πλαίσιο, μετά την άρνηση να ξεκινήσει ο σχετικός διάλογος στο πλαίσιο του ΙΜΟ. Όλοι οι κλάδοι της οικονομίας θα κληθούν να συμβάλουν στους παγκόσμιους κλιματικούς στόχους με μείωση των ρύπων τους μετά το 2020”. H Transport & Environment στις Βρυξέλλες είναι μια από τις ομάδες πίεσης για βιώσιμες μεταφορές που συμμετέχει στη διαδικασία του ΙΜΟ.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.