Η αποδυναμωμένη αγορά των Bulkers απογοητεύει τους ναυτιλιακούς παίκτες

Η αποδυναμωμένη αγορά των Bulkers απογοητεύει τους ναυτιλιακούς παίκτες

371
Η αποδυναμωμένη αγορά των Bulkers απογοητεύει τους ναυτιλιακούς παίκτες

Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Shipping Analyst Golden Destiny Research & Valuations Department

Η παγκόσμια οικονομία δέχεται εκτεταμένη ένταση τόσο από την ευρωζώνη με την πολιτική αστάθεια που διαχέεται στην ελληνική οικονομία όσο και από την πλευρά της Ασίας. Η Κινέζικη οικονομία διαταράσσει την ισορροπία του χρηματοπιστωτικού συστήματος και τις νομισματικές αγορές με σοβαρές ανησυχίες έως τον τερματισμό της φετινής χρονιάς.
Η διευθύντρια του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου Κριστίν Λαγκάρντ δήλωσε σε διάσκεψη που διεξάγεται στην πρωτεύουσα της Ινδονησίας, Τζακάρτα, ότι η αστάθεια που παρατηρείται πρόσφατα στις παγκόσμιες χρηματαγορές δείχνει πόσο γρήγορα οι κίνδυνοι μπορούν να διαχυθούν από τη μια οικονομία στην άλλη. Τα παγκόσμια χρηματιστήρια και τα νομίσματα πολλών αναδυόμενων οικονομιών έχουν δει μεγάλες διακυμάνσεις μετά την απόφαση που έλαβε η Κίνα τον περασμένο μήνα να υποτιμήσει το νόμισμά της. Η παγκόσμια οικονομία αντιμετωπίζει ακόμα σοβαρούς ανασταλτικούς παράγοντες ανάρρωσης από την αναπροσαρμογή της Κίνας, την αργή ανάπτυξη της Ιαπωνίας, τη δραματική πτώση των εμπορευμάτων και την αβεβαιότητα όσον αφορά την αύξηση των επιτοκίων στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής.
Η σημαντική επιβράδυνση της ανάπτυξης για την Κινέζικη οικονομία συναντά απαισιόδοξες προβλέψεις για την ανάπτυξη στην ευρωζώνη. Ωστόσο, ο πρόεδρος της ΕΚΤ Μάριο Ντράγκι δήλωσε την προηγούμενη βδομάδα την ετοιμότητα της ΕΚΤ να πάρει επιπλέον μέτρα ενίσχυσης της οικονομίας και του πληθωρισμού εφόσον επιδεινωθεί περαιτέρω η κατάσταση. Ο πρόεδρος της ΕΚΤ τόνισε ότι το πρόγραμμα αγοράς κρατικών ομολόγων ύψους 1,1 τρισ. ευρώ, που είναι προγραμματισμένο να ολοκληρωθεί το Σεπτέμβριο του 2016, θα μπορούσε να επεκταθεί σε διάρκεια και σε μέγεθος εφόσον δεν έχει διασφαλιστεί, μεσοπρόθεσμα, η επιστροφή του πληθωρισμού κοντά στον στόχο του 2%.
Για την παγκόσμια ναυλαγορά, η αγορά των bulkers παρουσιάζει και πάλι αποδυναμωμένη εικόνα μετά τα μέσα του Αυγούστου με τα επίπεδα ναυλαγοράς σε όλα τα μεγέθη πλοίων να διακυμαίνονται κάτω από $10,000/ημέρα. Εικόνα εξασθένισης παρουσιάζει και η ναυλαγορά των crude tankers και απογοητεύει τους ναυτιλιακούς παίκτες που είχαν ισχυρές προσδοκίες μετά από μια ισχυρή απόδοση της ναυλαγοράς στη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου της χρονιάς.
Στη ναυλαγορά των containers, η απόδοση δεν παρουσιάζει καμία διαφοροποίηση από τα εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα στη διάρκεια της θερινής περιόδου με τη διαδρομή Ασία-Ευρώπη να κατέχει τη μεγαλύτερη βαρύτητα στα τωρινά ιστορικά χαμηλά επίπεδα της τελευταίας 5ετίας.
Στην αγορά των bulkers- πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, ο γενικός δείκτης
BDI διακυμαίνεται αυτή τη βδομάδα κάτω από τις 900 μονάδες , με τα επίπεδα ναυλαγοράς στο μέγεθος capesize να μειώνονται σε περίπου $8,000/ημέρα, όταν τον Ιούλιο ο μέσος όρος ήταν $11,500/ημέρα. Στο μέγεθος panamax, έχουν μειωθεί σε λιγότερο από $7,000/ημέρα από $8,400/ημέρα τον προηγούμενο μήνα, παρουσιάζοντας αρκετά ασθενέστερη εικόνα απόδοσης από το μέγεθος supramax.
Στο μέγεθος handysize, παρουσιάζουν άνοδο σε $7,000/ημέρα, όταν ο μέσος όρος
απόδοσης τον Ιούλιο ήταν κάτω από $6,000/ημέρα.
Ο γενικός δείκτης BDI έκλεισε χθες στις 891 μονάδες, 14 μονάδες κάτω από το κλείσιμο της προηγούμενης βδομάδας και 21% κάτω από το κλείσιμο του Σεπτεμβρίου 2014, όταν η μέση τιμή του δείκτη ήταν 1123 μονάδες. Η κατώτατη τιμή που έχει συναντήσει ποτέ ο δείκτης είναι 509 μονάδες στις 18 Φεβρουαρίου 2015 και έσπασε το ιστορικό κατώτατο ρεκόρ (554) μονάδες που είχε σημειωθεί στις 31 Ιουλίου, 1986.
Στη ναυλαγορά των crude tankers – πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου- η διαδρομή
AG/USG για τα πλοία very large crude carriers, παρουσιάζει μείωση σε επίπεδα ναυλαγοράς κάτω από το όριο WS20, παρουσιάζοντας πτώση 15 μονάδων από το κλείσιμο του φετινού Ιουλίου. Τα σημερινά χαμηλά επίπεδα είναι ιδιαίτερα ανησυχητικά καθώς προσομοιάζουν τα επίπεδα του Σεπτεμβρίου 2014 (WS18) .
Στην αγορά των containers – πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, o γενικός
δείκτης Shanghai Container Freight Index διακυμαίνεται τις τελευταίες δυο βδομάδες κάτω από τις 700 μονάδες, ενώ επιμένει κάτω από τις 1,000 μονάδες από το κλείσιμο του Φεβρουαρίου 2014. Ο δείκτης τερμάτισε στο κλείσιμο της περασμένης βδομάδας στις 690 μονάδες, 16 μονάδες άνω από την περασμένη βδομάδα (2% άνοδο) με τη διαδρομή Ασία- Ευρώπη να παρουσιάζει 26% εβδομαδιαία αύξηση και 59% ύφεση από τις αρχές του Αυγούστου 2014. Το υψηλότερο επίπεδο του δείκτη ήταν στις αρχές του Αυγούστου 2014 που πλησίαζε στις 1,200 μονάδες.