Πτώση στις τιμές διαλύσεων πλοίων

Πτώση στις τιμές διαλύσεων πλοίων

137
Πτώση στις τιμές διαλύσεων πλοίων

Του Γ. Λογοθέτη CFO Finance & Research George Moundreas Com. SA

Ο Αύγουστος ήταν ο μήνας που στιγματίστηκε από τον ιδιαίτερα μεγάλο αριθμό των επαναδιαπραγματεύσεων καθώς οι προσφερόμενες τιμές συνέχισαν να βρίσκονται σε πτωτική πορεία σε σημείο που σε λιγότερο από ένα χρόνο μειώθηκαν σχεδόν κατά 50%.
Ευτυχώς την τελευταία εβδομάδα οι τιμές άρχισαν να παρουσιάζουν κάποια σταθερότητα και έλαβαν χώρα κάποιες πράξεις, ιδιαίτερα σε πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, αφήνοντας κάποιες ελπίδες ότι ενδεχομένως να επαληθευθεί η κυκλικότητα-ιστορικότητα του κλάδου που θέλει το τελευταίο τρίμηνο του έτους να είναι ιδιαίτερα δυνατό.
Η Ινδία, αυτή τη στιγμή δείχνει να είναι η πιο ελκυστική από θέμα τιμών, καθώς οι τιμές της είναι κατά μέσο όρο $ 20 πιο υψηλές από τις υπόλοιπες ανταγωνίστριες χώρες και οι τιμές του σιδήρου το τελευταίο διάστημα βρίσκονται σε αυξητική τροχιά, εν αντιθέσει με την ρουπία η οποία έχει υποτιμηθεί περαιτέρω και διαπραγματεύεται μεταξύ 66 – 67 προς το δολάριο.
Γεγονός όμως είναι πως αρκετοί End-Buyers έχουν κλείσει τα διαλυτήρια τους και από τους εναπομείναντες, κάποιοι έχουν αρχίσει και έχουν προβλήματα χρηματοδότησης από τις τράπεζες αφήνοντας το έδαφος ελεύθερο στους πιο υγιείς να εκμεταλλευτούν τις ευκαιρίες της αγοράς.
Το Μπαγκλαντές, σε μία προσπάθεια αντίδρασης στην αγορά, δημιούργησε ένα καρτέλ μεταξύ των 5 μεγαλύτερων End Buyers για να μπορέσει να ελέγξει τις τιμές αλλά οι προσφερόμενες τιμές που έχουν συνεννοηθεί είναι σε τόσο χαμηλά επίπεδα που δεν μπορούν να ανταγωνιστούν αυτές της Ινδίας και του Πακιστάν.
Το Πακιστάν, άρχισε πάλι να δείχνει κάποια σημάδια επαναδραστηριοποίησης, ακολουθώντας την Ινδία όπως συνηθίζει, αλλά με τους End Buyers να συνεχίζουν να είναι διστακτικοί ύστερα από την πτώση των τιμών το τελευταίο διάστημα.
Η Κίνα, συνεχίζει να απασχολείται με τις κρατικές επιδοτούμενες εταιρείες αλλά λόγω της πτώσης των τιμών το τελευταίο διάστημα ακόμη και οι επιδοτούμενες εταιρίες δεν προτιμούν την λύση της διάλυσης καθώς παράλληλα και η ναυλαγορά έδειξε σημάδια βελτίωσης.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 812,822 DWT, περίπου εκ των οποίων το 90% (736,704 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 10% (76,118 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 0% (0 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 300 – $ 330 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 290 – $ 320 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 270 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 120 – $ 140 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.