Την Τρίτη 1 Σεπτεμβρίου, εκπρόσωπος της σουηδικής κυβέρνησης ανακοίνωσε πως το σύστημα φορολόγησης με βάση τη χωρητικότητα του πλοίου, που εφαρμόζεται στην πλειονότητα της Ευρώπης, θα εφαρμοστεί και στην Σουηδία με απώτερο στόχο την εκ νέου αύξηση των πλοίων του Σουηδικού νηολογίου.
Η νέα νομοθεσία που προτίθεται νο εφαρμόσει η σουηδική κυβέρνηση θα εξεταστεί και από τη γενική διεύθυνση ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Μετά την έγκρισή της, το νέο σύστημα φορολόγησης θα τεθεί σε ισχύ κατά πάσα πιθανότητα μετά την 1η Ιουλίου 2016. Ενδιαφέρον αποτελεί το γεγονός πως το νέο σύστημα αποτελεί πρωτοβουλία του αριστερού κόμματος (Vänsterpartiet), και εκπληρώνει το μακροχρόνιο αίτημα των Σουηδών πλοιοκτητών για την επιστροφή των πλοίων τους στο μητρικό νηολόγιο.
Το Σουηδικό νηολόγιο έχει καταγράψει μια απότομη πτώση στα πλοία που αριθμεί την τελευταία δεκαετία, με κύριο λόγο το μη ανταγωνιστικό και ετεροχρονισμένο σύστημα φορολόγησης κερδών που δεν ακολουθούσε το αντίστοιχο των υπόλοιπων ναυτικών κρατών της Ευρώπης.
Το 2002 ο Σουηδικός στόλος ήταν σημαντικά μεγαλύτερος από τον αντίστοιχο της Δανίας – η οποία εφάρμοσε εκείνο το έτος το σύστημα του tonnage tax – ενώ σήμερα έχει φτάσει πλέον να αριθμεί λιγότερο από 100 πλοία. Έγκυροι αναλυτές αναφέρουν πως εάν είχε εφαρμοστεί τότε το συγκεκριμένο σύστημα, ο στόλος θα παρουσίαζε, αντί της σημερινής πτώσης, ετήσια και σταθερή αύξηση της τάξεως 10%- 20%.
Photo: ΑΠΕ/LEO SELLEN