Σε ελεύθερη πτώση οι ρωσικοί αερομεταφορείς

Σε ελεύθερη πτώση οι ρωσικοί αερομεταφορείς

86
Σε ελεύθερη πτώση οι ρωσικοί αερομεταφορείς

Τα διεθνή εμπάργκο αλλά και η κρίση στην εθνική οικονομία της Ρωσίας φέρνουν σε αδιέξοδο τους εγχώριους ρωσικούς αερομεταφορείς. Σύμφωνα με ρωσικά πρακτορεία ειδήσεων η κατάσταση στην οικονομική ευρωστία πολλών ρωσικών αερομεταφορέων κρίνεται πλέον απελπιστική ενώ ο Βλαντιμίρ Tasun, πρόεδρος της Ρωσικής Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών, δήλωσε πρόσφατα ότι οι ρωσικές αεροπορικές εταιρείες υπέστησαν κατά το πρώτο τρίμηνο του 2015 ζημίες που ξεπέρασαν τα 275 εκατομμύρια δολάρια.
Η δεύτερη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ρωσίας Transaero αγωνίζεται μάλιστα με τεράστιες πλέον οικονομικές δυσκολίες,
Ο Διευθυντής του αεροδρομίου της Μόσχας Domoder, Ιγκόρ Μπορίσοφ, σύμφωνα με το πρακτορείο TASS και τον ρωσικό Tύπο, ενημέρωσε τον Ρώσο υπουργό Μεταφορών Maxim Sokolov ότι οι υποχρεώσεις της Transaero ως προς τις υπηρεσίες επίγειας εξυπηρέτησης υπερβαίνουν πλέον τα 270,000 δολάρια, ενώ ο αερολιμένας στην Ανάπα, κοντά στο θέρετρο της Μαύρης Θάλασσας Κρασνοντάρ, ανακοίνωσε ότι ενδέχεται να αναστείλει την παροχή υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης σε περίπτωση που η Transaero δεν αποπληρώσει τις εκκρεμείς οφειλές της.
Η υποτίμηση του ρουβλίου, η πτώση της τουριστικής κίνησης από και προς τη Ρωσία και τα θέρετρά, η ελευθεροποίηση της ρωσικής αεροπορικής αγοράς της αλλά και οι περιορισμοί που επιβάλλονται στις πτήσεις πάνω από τον εναέριο χώρο της Ουκρανίας θεωρούνται βασικοί πλέον παρονομαστές στην απότομη οικονομική πτώση όλων των ρωσικών αερομεταφορέων.
Ειδικά για την δύσκολη κατάσταση της Transaero, η πρόεδρος της εταιρείας Olga Pleshakova επεσήμανε στην κυβέρνηση ότι η αεροπορική εταιρεία κινδυνεύει με διακοπή των εργασιών της, καθώς αγωνίζεται να αποπληρώσει 66 εκατομμύρια για διάφορους λογαριασμούς καυσίμων του στόλου της
Αν και στα τέλη Δεκεμβρίου 2014, η κυβέρνηση διέθεσε στην Transaero κρατικές εγγυήσεις που ξεπερνούσαν τα 128 εκατομμύρια δολάρια, κατά τους τελευταίους μήνες, η εταιρεία αναζητά και πάλι μια νέα κρατική εγγύηση ύψους 1 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η κυβέρνηση Πούτιν αδυνατεί να προσφέρει μια τόσο υψηλή άμεση επιδότηση αλλά γνωρίζει ότι οι πολιτικές της στο θέμα της Ουκρανίας πλήττουν τον τουρισμό και τη βιομηχανία του κράτους ενώ οι αερομεταφορείς συμβάλλουν στην οικονομική, επιχειρηματική και κοινωνική ανέλιξη της τεράστιας και γεωγραφικά απρόσιτης περιφέρειάς της.
Η Transaero και οι δεκάδες ρωσικοί αερομεταφορείς εκτελούν πολυάριθμες πτήσεις προς τα ελληνικά νησιά , την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Ενδεχόμενη κατάρρευση τους θα αποτελέσει δυσβάσταχτο πλήγμα για τον ελληνικό τουρισμό.