Το 2015 αναμένεται να είναι η καλύτερη χρονιά στην ιστορία των συγχωνεύσεων...

Το 2015 αναμένεται να είναι η καλύτερη χρονιά στην ιστορία των συγχωνεύσεων και εξαγορών

87
Το 2015 αναμένεται να είναι η καλύτερη χρονιά στην ιστορία των συγχωνεύσεων και εξαγορών

Το 2015 ενδέχεται να καταγραφεί η μεγαλύτερη μέχρι σήμερα αξία συμφωνιών καθώς η ανάκαμψη των συγχωνεύσεων και εξαγορών (Σ&Ε) επιταχύνθηκε περαιτέρω κατά το πρώτο εξάμηνο του 2015. Η αξία των συμφωνιών που ολοκληρώθηκαν κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2015 (2,27 δις $) είναι η δεύτερη υψηλότερη που έχει καταγραφεί σε εξαμηνιαία βάση, οριακά μικρότερη από το ιστορικά υψηλότερο επίπεδο των 2,59 δις $ του πρώτου εξαμήνου του 2007. Η αύξηση κατά 37% της αξίας των συμφωνιών, ενισχύθηκε από το μεγάλο αριθμό μεγάλων συμφωνιών (megadeals) που πραγματοποιήθηκαν. Οι 31 συμφωνίες με αξία μεγαλύτερη των 10 δις $ αποτελούν νέο ρεκόρ πρώτου εξαμήνου, ξεπερνώντας τις 27 συμφωνίες που είχαν υπογραφεί κατά το πρώτο εξάμηνο του 2007. Τα ρεκόρ συνεχίζονται, καθώς η αξία των συμφωνιών που ολοκληρώθηκαν τον Ιούνιο είναι η υψηλότερη που έχει καταγραφεί για αυτό το μήνα του έτους, και με αυτό το ρυθμό το 2015 αναμένεται να ξεπεράσει το 2007, χρονιά ορόσημο στην ιστορία των Σ&Ε. Η Pip McCrostie, αντιπρόεδρος χρηματοοικονομικών συμβουλευτικών υπηρεσιών της ΕΥ διεθνώς, σχολιάζει: «Οι Σ&Ε ως αναπτυξιακή επιλογή βρίσκονται ξανά στην ημερήσια διάταξη των διοικητικών συμβουλίων των επιχειρήσεων. Μετά από μια πενταετία στασιμότητας, υπάρχουν σημαντικοί παράγοντες που δίνουν ώθηση στις Σ&Ε η σύγκλιση διαφορετικών κλάδων της οικονομίας, οι νέες τεχνολογίες και οι μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών καθώς και οι αποκλίνουσες οικονομικές συνθήκες οι οποίες ενθαρρύνουν τις διασυνοριακές Σ&Ε».

Οι υψηλές επιδόσεις αναμένεται να συνεχισθούν και το δεύτερο εξάμηνο του 2015, καθώς η καταγραφόμενη διάθεση για νέες συμφωνίες βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα πενταετίας. Πάνω από το 50% των στελεχών που συμμετείχαν στη 12η έκδοση της έρευνας της ΕΥ, Global Confidence Barometer, σκοπεύουν να συνεχίσουν τις εξαγορές κατά τους επόμενους 12 μήνες.

Παρά το γεγονός ότι η παγκόσμια αγορά Σ&Ε παραμένει ισχυρή, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις δεν βρίσκεται σε φάση υπερθέρμανσης. Αν και η συνολική αξία των συμφωνιών έφθασε σε επίπεδα ρεκόρ, δεν παρατηρείται αντίστοιχη αύξηση του αριθμού των συμφωνιών. Αυτό υποδηλώνει υψηλά επίπεδα αυτοπειθαρχίας κατά την επιλογή των στόχων των εξαγορών. Οι πολλαπλασιαστές συναλλαγών είναι μεν αυξημένοι, αλλά δεν πλησιάζουν τα επίπεδα του 2007, ενώ τα premiums των προσφερόμενων τιμημάτων κινούνται στα μέσα επίπεδα προηγούμενων κύκλων Σ&Ε.

Η Ρωσία φιλοδοξεί να κατασκευάζει εφεξής 85 εμπορικά πλοία το χρόνο

Η Ρωσία θα κατασκευάσει περισσότερα από 1.200 πλοία, μέχρι το 2030, σύμφωνα με δηλώσεις του διευθυντή του Τμήματος για τη ναυπηγική βιομηχανία και τις θαλάσσιες τεχνολογίες στο Υπουργείο Βιομηχανίας και Εμπορίου, Maxim Kochetkov

Σε αποκλειστική συνέντευξη του Ρώσου αξιωματούχου προς το πρακτορείο TASS αναλύθηκε το πρόγραμμα του Κρεμλίνου που φιλοδοξεί να κατασκευάσει 260 φορτηγά πλοία (μικρής και μεγάλης χωρητικότητας) και 15 κρουαζιερόπλοια. Το πρόγραμμα θα διαρκέσει από το 2015 μέχρι το 2030 και το συνολικό κόστος των οποίων εκτιμάται σε περίπου $ 91 δισεκατομμύρια. “Ελπίζουμε να προσελκύσουμε τους εφοπλιστές που ενδιαφέρονται για την κατασκευή νέων πλοίων σε ρωσικά ναυπηγεία, με στόχο την ανανέωση των στόλων τους και την αύξηση του εργατικού δυναμικού που απασχολείται στον τομέα αυτό», δήλωσε χαρακτηριστικά στη συνέντευξή του ο κ. Kochetkov.

Η νέα ναυπηγική μονάδα Zvezda στην Άπω Ανατολή, που βρίσκεται σήμερα υπό κατασκευή, θα είναι μια από τις κινητήριες δυνάμεις για το φιλόδοξο πρόγραμμα της Μόσχας και θα έχει την ικανότητα για την κατασκευή πλοίων μεγάλης χωρητικότητας και υψηλής τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένων και παγοθραυστικών.

Η μεγάλη βέβεια δυσκολία στη ρωσική ναυτιλιακή σκηνή είναι ο στόλο στις μεσοποτάμιες μεταφορές. Ο κ. Kochetkov παραδέχτηκε ότι τα περισσότερα ποταμόπλια είναι 36 ετών και το 94,2% του συνόλου χτίστηκε πριν 20 ή περισσότερα χρόνια. Το σημαντικότερο προβλήμα σε αυτόν τον τομέα, είναι το υψηλό κόστος της κατασκευής των πλοίων στις εσωτερικές πλωτές μεταφορές αφού ένα πωεότευκτο μπορεί να κοστίσει μέχρι και $ 9,100,000 ενώ είναι δύσκολο να εξασφαλιστεί μακροπρόθεσμη χρηματοδότηση για μια τέτοια αγορά.

Αν και ο συγκεκριμένος αξιωματούχος επεσήμανε μια σειρά μέτρων που είχαν ληφθεί για την ενίσχυση της κατασκευής των πλοίων αυτού του τύπου, η συγκεκριμένη αγορά αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα που την βραχυκυκλώνουν από την ανανέωση του στόλου της.

ΦΩΤΟ: EPA/FACUNDO ARRIZABALAGA

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.