Σύμφωνα με διεθνή δημοσιεύματα, οι 2 μεγαλύτεροι ναυτιλιακοί κολοσσοί COSCO και China Shipping Group, εικάζεται ότι θα προχωρήσουν σε κάποιου είδους συγχώνευσης ή σύμπραξης, η οποία μάλιστα θα αποτελεί την μεγαλύτερη συνένωση επιχειρηματικών δυνάμεων στη ναυτιλιακή ιστορία της Κίνας.
“Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να επιτευχθεί η συγχώνευση”, αναφέρει ενδεικτικά ο Liu Bin, διευθυντής της παγκόσμιας οικονομικής έρευνας στο πανεπιστήμιο του Dalian, και για αυτό ακριβώς το θέμα εργάζεται πυρετωδώς μια ομάδα 5 ειδικών που θα παρουσιάσει την αναφορά της στο Πεκίνο σε 2 μήνες. Ο Yang Hua, αναπληρωτής γενικός γραμματέας της ένωσης εφοπλιστών της Liaoning, θεωρεί πως η συγχώνευση θα χρειαστεί χρόνο ώστε να αποβεί προς το όφελος της ανταγωνιστικότητας των 2 ομίλων ενώ παραλλήλως επιφυλάσσεται ότι τα κόστη ‘προσαρμογής’ των εταιρειών μπορεί να φτάσουν σε πολύ υψηλά μεγέθη. Ειδικότερα, το συνδυασμένο κεφάλαιο και των 2 ομίλων ανέρχεται στα $83.3 δις., ενώ διαχειρίζονται 8 εισηγμένες στο χρηματιστήριο εταιρείες, με στόλο που καλύπτει τα περισσότερα είδη της ποντοπόρου ναυτιλίας
Παρά το γεγονός ότι η πιθανή συνένωση δυνάμεων έχει γίνει πρώτο θέμα στους ναυτιλιακούς κύκλους, ο Cai Jiaxiang, υποδιευθυντής της κινέζικης ένωσης φορτωτών, αναφέρει πως η οποιαδήποτε απόφαση δεν θα επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τους ιδιοκτήτες των φορτίων στην Κίνα αλλά ούτε και την διεθνή ναυτιλία καθώς η συνδυασμένη χωρητικότητα των 2 ομίλων είναι αρκετά μικρότερη από αυτή της Maersk και ο συνδυασμένος στόλος τους είναι μικρότερος από το 10% του παγκοσμίου στόλου. Επιπρόσθετα το πρόβλημα της υπερπροσφοράς χωρητικότητας σε όλες σχεδόν τις ναυτιλιακές αγορές αποτελεί έναν επιπλέον πονοκέφαλο για το Πεκίνο.