Διαλύσεις πλοίων: Η αρνητική πορεία των τιμών έχει εκτοξεύσει τις επαναδιαπραγματεύσεις και...

Διαλύσεις πλοίων: Η αρνητική πορεία των τιμών έχει εκτοξεύσει τις επαναδιαπραγματεύσεις και τις ακυρώσεις

107
Διαλύσεις πλοίων: Η αρνητική πορεία των τιμών έχει εκτοξεύσει τις επαναδιαπραγματεύσεις και τις ακυρώσεις

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. SA

Η κατρακύλα της αγοράς συνεχίζεται με ραγδαίο ρυθμό καθώς σε διάρκεια μίας εβδομάδας οι τιμές διόρθωσαν $30 – $40, ενώ σε διάστημα λιγότερο του ενός χρόνου οι τιμές έχουν μειωθεί κατά 40% τουλάχιστον. Η αρνητική πορεία των τιμών, έχει εκτοξεύσει τις περιπτώσεις των επαναδιαπραγματεύσεων και των ακυρώσεων, καθώς οι Cash Buyers ψάχνουν να βρουν την οποιαδήποτε δικαιολογία ώστε να μειώσουν την συμφωνημένη τιμή αγοράς, αφού το πλοίο έχει ήδη φτάσει στην περιοχή, μην αφήνοντας πολλά περιθώρια επιλογών στους πλοιοκτήτες.
Στην παρούσα φάση δεν είναι εφικτό να εκτιμήσει κανείς την πορεία της αγοράς το επόμενο διάστημα, καθώς ένας από τους βασικότερους παράγοντες της πτώσης των τιμών είναι οι φθηνές εισαγωγές σιδήρου από την Κίνα. Η μόνη ελπίδα είναι ότι μετά το τέλος των μουσώνων και πηγαίνοντας προς το τελευταίο τρίμηνο όπου η αγορά παραδοσιακά βελτιώνεται, ίσως υπάρξει αύξηση της ζήτησης και άνοδος των τιμών.
Στην Ινδία, οι End Buyers δεν μπαίνουν καν στη διαδικασία να δώσουν προσφορά τη στιγμή που η ρουπία διαπραγματεύεται πάνω από τις 64 προς το δολάριο ενώ οι τιμές του σιδήρου έδειξαν κάποια σημάδια σταθεροποίησης ύστερα όμως από μία πτώση της τάξης των $ 20 τον τόνο.
Στο Μπαγκλαντές, αντίθετα με την Ινδία, οι End Buyers είναι στην αγορά, απλά προσφέρουν επίπεδα τιμών τα οποία απέχουν μακράν ακόμη και από τα τρέχοντα χαμηλά επίπεδα της αγοράς.
Ταυτόχρονα, αρκετά διαλυτήρια έχουν ακόμη αρκετά υψηλό αριθμό αποθεμάτων, καθώς λόγω των μουσώνων δεν έχουν καταφέρει να τα διαλύσουν και να προωθήσουν τον σίδηρο στην εσωτερική αγορά ενώ παράλληλα συνεχίζονται οι εισαγωγές από την Κίνα.
Το Πακιστάν, ακολουθεί και αυτό τη λογική του Μπαγκλαντές, με τους End Buyers, να προσφέρουν χαμηλές τιμές, εκτός πραγματικότητας, τη στιγμή που και εδώ οι εισαγωγές από την Κίνα έχουν πλήξει την αγορά.
Η Κίνα, συνεχίζει να απασχολείται με τις κρατικές επιδοτούμενες εταιρείες αλλά λόγω της βελτίωσης της ναυλαγοράς ο αριθμός των πλοίων προς διάλυση την προηγούμενη εβδομάδα παρουσίασε μείωση.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 76,897 DWT, περίπου εκ των οποίων το 61% (46,907 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 39% (29,990 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 0% (0 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 280 – $ 310 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 290 – $ 320 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 275 – $ 305 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 120 – $ 140 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια