Διαλύσεις πλοίων: Oι Cash Buyers δεν πουλούν, οι End Buyers προσφέρουν ...

Διαλύσεις πλοίων: Oι Cash Buyers δεν πουλούν, οι End Buyers προσφέρουν χαμηλές τιμές και η αγορά αναζητά τα σημεία αναφοράς της

111
Διαλύσεις πλοίων: Oι Cash Buyers δεν πουλούν, οι End Buyers προσφέρουν  χαμηλές τιμές και η αγορά αναζητά τα σημεία αναφοράς της

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. SA

Άλλη μία εβδομάδα απραξίας, με τις τιμές να διορθώνουν περισσότερο, παρά το γεγονός ότι οι αργίες του Eid τελείωσαν.
Η αγορά στην παρούσα φάση αναζητεί σημεία αναφοράς σχετικά με το που θα πρέπει να κυμαίνονται οι τιμές, καθώς οι End Buyers εκμεταλλευόμενοι την αβεβαιότητα που επικρατεί προσφέρουν ιδιαίτερα χαμηλές τιμές σε σημείο που οι Cash Buyers δεν είναι διατεθειμένοι να πουλήσουν. Ταυτόχρονα οι συνεχιζόμενες φθηνές εισαγωγές σιδήρου από την Κίνα συνεχίζουν να επηρεάζουν αρνητικά την αγορά και τις προσφερόμενες τιμές.
Στην Ινδία, η πτώση της ρουπίας στις 64 προς το δολάριο, σε συνδυασμό με την πτώση των τιμών του εγχώρια παραγόμενου σιδήρου δεν άφησε κανένα περιθώριο για δραστηριοποίηση της αγοράς, ενώ πληθαίνουν οι περιπτώσεις διαλυτηρίων που κλείνουν όπως αυξάνεται και η συχνότητα των επαναδιαπραγματεύσεων η και ακύρωση κλεισιμάτων.
Στο Μπαγκλαντές, η εικόνα είναι εξίσου άσχημη, με τις τιμές και τη ζήτηση να βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα, ενώ ταυτόχρονα το άνοιγμα των LCs από το τραπεζικό σύστημα έχει δυσκολέψει σε ανυπέρβλητο σημείο, με αποτέλεσμα και εδώ οι επαναδιαπραγματεύσεις/ακυρώσεις να είναι σύνηθες φαινόμενο.
Το Πακιστάν, παρακολουθεί τις εξελίξεις στις ανταγωνίστριες χώρες και περιμένει μέχρι οι τιμές να αρχίσουν να παρουσιάζουν μία σχετική σταθεροποίηση πριν βγει στην αγορά, καθώς υπάρχει το ενδεχόμενο περαιτέρω πτώσης .
Η Κίνα, συνεχίζει να απασχολείται με τις κρατικές επιδοτούμενες εταιρείες, αλλά λόγω της επιβράδυνσης της οικονομίας η εγχώρια κατανάλωση σιδήρου έχει μειωθεί με αποτέλεσμα να έχει αυξήσει τις εξαγωγές στις ανωτέρω χώρες με τις γνωστές επιπτώσεις.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 76,897 DWT, περίπου εκ των οποίων το 61% (46,907 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 39% (29,990 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 0% (0 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 305 – $ 335 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 310 – $ 340 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 300 – $ 330 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 120 – $ 140 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.