H άνοδος του BDI έχει λειτουργήσει θετικά στην αγοραστική διάθεση για μεταχειρισμένα...

H άνοδος του BDI έχει λειτουργήσει θετικά στην αγοραστική διάθεση για μεταχειρισμένα πλοία

230
H άνοδος του BDI έχει λειτουργήσει θετικά στην αγοραστική διάθεση για μεταχειρισμένα πλοία

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. SA

Την Παρασκευή 24 Ιουλίου, 2015, ο BDΙ έκλεισε στις 1086 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 1.896 μονάδες με $ 14,603 την ημέρα, BPI στις 1,137 μονάδες στα $ 9,067 την ημέρα, BSI στις 899 μονάδες στα $ 9,402 την ημέρα και BHSI στις 428 μονάδες, στα $ 6,294 την ημέρα.
Έχοντας εισέλθει ουσιαστικά στην τελευταία εβδομάδα του Ιουλίου, ο δείκτης συνεχίζει να βρίσκεται πάνω από τις 1,000 μονάδες και απομένει να δούμε από το επόμενο 10ήμερο αν θα επαληθευθεί η κυκλικότητα του, όπου ιστορικά τον Αύγουστο συνήθως παρουσιάζει διορθωτικές τάσεις ή θα κρατηθεί σε αυτά τα επίπεδα, καθώς όπως έχουμε διαπιστώσει τα τελευταία 2 χρόνια υπήρξαν περιπτώσεις που ο δείκτης κινήθηκε εκτός της καταγεγραμμένης κυκλικότητας του.
Γεγονός πάντως είναι πως η άνοδος του δείκτη και κατ’ επέκταση των ημερησίων εσόδων, κυρίως των T/C Rates και όχι τόσο των Spot Rates, έχει λειτουργήσει θετικά στην αγοραστική διάθεση για μεταχειρισμένα πλοία παρά το γεγονός ότι και οι τιμές των πλοίων έχουν αρχίσει να παρουσιάζουν αυξητικές τάσεις.
Ο Ιούνιος αποδείχτηκε ένας ιδιαίτερα καλός μήνας για τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, ιδιαίτερα για τα Capes και τα Panamax όπου οι υπό-δείκτες τους, BCI και BPI αυξήθηκαν κατά 60% περίπου ενώ των Supramax (BSI) και των Handysize (BHSI) αυξήθηκαν κατά 11% και 9% αντίστοιχα.
Τα Capes, από τα μέσα του Ιουνίου και μετά άρχισαν να έχουν ανοδική πορεία λόγω της αύξησης της ζήτησης τόσο στον Ατλαντικό όσο και στον Ειρηνικό.
Το διάστημα αυτό παρατηρήθηκε μία αύξηση της ζήτησης για Capes από τους κύριους εξαγωγείς σιδηρομεταλλεύματος, όπως την BHP και την Rio Tinto, εντείνοντας την δραστηριότητα στην περιοχή του Ειρηνικού με αποτέλεσμα την αύξηση των ημερησίων εσόδων κατά 12%.
Την ίδια στιγμή, η έλλειψη τονάζ (πλοίων) στο Ατλαντικό σε συνδυασμό με την αυξημένη ζήτηση οδήγησε σε αύξηση των Spot Rates κατά 20%.
Συνολικά o μέσος όρος του 5TC, δηλαδή για τα Capes των 180,000 DWT, έχει παρουσιάσει αύξηση 72% περίπου το τελευταίο διάστημα.
Αντίστοιχα η αύξηση της δραστηριότητας από ECSA (East Coast South America) τον Ιούνιο είχε σαν αποτέλεσμα την αύξηση των εσόδων κατά 61% περίπου. Αυτό οφείλεται στο ότι τον Ιούνιο η δραστηριότητα των Grains έφτασε σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, όπως για παράδειγμα η μεταφορά Soybean από Santos για Qingdao. Παράλληλα, η αύξηση της προσφοράς σε φορτία Coal από την Ανατολική Αυστραλία και την Ινδονησία οδήγησε σε αύξηση των ναύλων στον Ειρηνικό. Ειδικά για την Ινδονησία, να επισημάνουμε πως η Κυβέρνηση έχει επιβάλει φόρο 1,5% στην αξία των εξαγώγιμων φορτίων Coal, φόρος ο οποίος αναμένεται να καταργηθεί από τον Αύγουστο, ευνοώντας έτσι ακόμη περισσότερο τις εξαγωγές.
Τέλος, τα έσοδα των Supramax παρουσίασαν αύξηση σχεδόν 11% λόγω της αύξησης των Κινεζικών εισαγωγών σε Nickel Ore από τις Φιλιππίνες αλλά και της αύξησης των εξαγωγών σε Coal απόν την Νότιο-Ανατολική Ασία προς την Ινδία και την Κίνα όπως επίσης και την αύξηση των εξαγωγών σε Grains από τις ΗΠΑ.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Capes, το ‘CORONA BULKER’ 179.362 DWT (2011 – Hyundai) αγοράστηκε από την Marmaras Navigation περίπου στα $ 33.6 εκ.
✏ Στα Handymax, το ‘SYMI’ 45.913 DWT (1997 – Halla) πουλήθηκε στα $ 3.75 εκ.
✏ Στα Handysize , το ‘OCEAN HONEY’ 27.374 DWT (1995 – Hanjin) πουλήθηκε στα χαμηλά $ 3 εκ. και τα ‘UNIVERSAL AMSTERDAM’ και ‘UNIVERSAL ANTWERP’ 22.108 DWT (2009 – Zhejiang Hongxin) αγοράστηκαν en bloc από Γερμανούς στα $ 11 εκ.
Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Chemicals, τo ‘SC STEALTH’ 19.952 DWT (2007 – Fukuoka), και το ‘CAPE BATA’ 159.600 DWT (2003 – Samsung) πουλήθηκαν στην Tufton στα $ 32,8 εκ. το κάθε ένα.
✏ Στα MR’s το ‘PRINCESS NAOMI’ 30.949 DWT (1996 – Minami Nippon) – 20 segmented tanks, stainless steel, Nitrogen Generations – πουλήθηκε στην Sinochem, στα $ 23 εκ. περίπου και το ‘BRO ATLAND’ 16.326 DWT (1999 – Vulkano) πουλήθηκε περίπου στα $ 8,3 εκ.

Φωτο: EPA/PAUL MILLER

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.