174 μονάδες κέρδισε ο δείκτης BDI!

174 μονάδες κέρδισε ο δείκτης BDI!

441
174 μονάδες κέρδισε ο δείκτης BDI!

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. SA

Την Παρασκευή 17 Ιουλίου, 2015, ο BDΙ έκλεισε στις 1048 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής:

BCI στις 1712 μονάδες με $ 13,573 την ημέρα, BPI στις 1,162 μονάδες στα $ 9,261 την ημέρα, BSI στις 846 μονάδες στα $ 8,844 την ημέρα και BHSI στις 427 μονάδες, στα $ 6,300 την ημέρα.

Ο δείκτης συνεχίζει το ανοδικό του ράλι και σε διάστημα μίας εβδομάδας κέρδισε 174 μονάδες για να κλείσει την προηγούμενη Παρασκευή πάνω από το ψυχολογικό όριο των 1,000 μονάδων, όριο που είχε να σπάσει από τις 5 Δεκεμβρίου του 2014 αυξάνοντας τις προσδοκίες για μία καλύτερη πορεία το 2ο εξάμηνο του έτους.

Το πρώτο εξάμηνο του έτους ο μέσος όρος του BDI έκλεισε στις 623 μονάδες , σηματοδοτώντας την χειρότερη «απόδοση» των τελευταίων 30 ετών.

Κάνοντας έναν απολογισμού του 1ου εξαμήνου, ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουνίου για τα Capes έκλεισε στα $ 4,591 (172,000 DWT – 4 TC Rates) και $ 5,752 (180,000 DWT – 5 TC Rates), έσοδα που δεν κάλυπταν καν τα ημερήσια έξοδα των πλοίων που κυμαίνονται στα $ 7,000 – $ 7,500 την ημέρα, εξαιρουμένου του οποιουδήποτε χρηματοδοτικού κόστους.

Συγκριτικά με τους υπόλοιπους τύπους των πλοίων, το 172,000 DWT, Cape, ήταν η κατηγορία με τον χαμηλότερο μέσο όρο ημερησίων εσόδων ακόμη και από αυτά του μικρότερου τονάζ. Συγκεκριμένα, ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων του 1ου εξαμήνου για τα Panamax ήταν στα $ 5,500, για τα Supramax στα $ 6,600 και για τα Handysize στα $ 5,233.

Από τις αρχές Ιουνίου η αγορά άρχισε να παρουσιάζει σταδιακή βελτίωση για να φτάσει σε σημείο πια όλα τα πλοία να είναι στο «πράσινο», καθώς στην παρούσα φάση συγκριτικά με το μέσο όρο ημερησίων εσόδων του εξαμήνου τα τρέχοντα έσοδα των πλοίων έχουν αυξηθεί κατά $ 7,821 για τα Capes των 180,000 DWT, $ 3,761 για τα Panamax, $ 2,244 για τα Supramax και $ 1,067 για τα Handysize.

Όπως επισημάναμε την προηγούμενη εβδομάδα ένας από του λόγους που ο BDI αυξήθηκε είναι ο κλάδος των Capes καθώς τον Ιούνιο οι εισαγωγές Iron Ore από την Κίνα άρχισαν να παρουσιάζουν ελαφρώς αυξητική πορεία, τη στιγμή που βάσει των τελευταίων στοιχείων τα αποθέματα της Κίνας στα λιμάνια είναι στους 80,2 εκ. τόνους, μειωμένα κατά 22,2 εκ. τόνους σε ετήσια βάση γεγονός το οποίο ενισχύει την άποψη ότι η αυξητική πορεία θα συνεχιστεί και τους επόμενους μήνες.  Σύμφωνα με την Goldman Sachs, το πρώτο 15νθήμερο του Ιουνίου, ο όγκος φορτίων Iron Ore για εξαγωγή από τα κύρια λιμάνια της Βραζιλίας και της Αυστραλίας παρουσιάζει αύξηση της τάξης του 10% συγκριτικά με τον μέσο όρο της περιόδου Ιανουαρίου – Μαΐου.  Χαρακτηριστικά αναφέρει πως από το Port Hedland της Αυστραλίας, το μεγαλύτερο εξαγωγικό λιμάνι σε Iron Ore, οι εξαγωγές του Ιουνίου παρουσίασαν αύξηση 12% σε ετήσια βάση.

Αναφορικά με τα Panamax, ο κλάδος ενισχύθηκε από τη σταθερή εξαγωγική «ροή» φορτίων Grains από ECSA (East Coast South America), όπως για παράδειγμα οι εξαγωγές Soya από την Βραζιλία τον Μάιο που έφτασαν σε επίπεδα ρεκόρ, στους 10,9 εκ. τόνους.  Σύμφωνα με την Commodore Research, τις τελευταίες 6 εβδομάδες έπεσαν στην αγορά 165 φορτία Grains από South America συγκριτικά  με 110 φορτία την ίδια περίοδο του 2014, αλλά σε αντίθεση με την περυσινή περίοδο, φέτος το Port Congestion είναι σε χαμηλότερα επίπεδα.

Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏ Στα Kamsarmax, το ‘ASITA SUN’ 81.966 DWT (2012 – Daewoo) αγοράστηκε από Έλληνες πάνω από τα $ 20 εκ. και το ‘ORION PRIDE’ 81.391 DWT (2011 – Hyundai Samho) πουλήθηκε στα $ 10,7 εκ

✏ Στα Supramax, το ‘MEDI OSAKA’ 53.098 DWT (2003 – Oshima) πουλήθηκε στα $ 7.8 εκ.

✏ Στα Handysize , το ‘GLOBAL DAWN’ 28.223 DWT (2012 – I-S Shipayard Aiesu) πουλήθηκε στην Evalend Shipping στα $ 12.9 εκ.

Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏ Στα Suezmax, τo ‘CAPE BOWEN’ 159.988 DWT (2003 – Samsung) και το ‘CAPE BATA’ 159.600 DWT (2003 – Samsung) πουλήθηκαν στην Tufton στα $ 32,8 εκ. το κάθε ένα.

✏ Στα MR’s το ‘PRINCESS NAOMI’ 30.949 DWT (1996 – Minami Nippon), Zinc Coated, πουλήθηκε στα $ 6,5 εκ. περίπου.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.