Τίτλοι τέλους για τις διαλύσεις πλοίων στην ινδική χερσόνησο;  

Τίτλοι τέλους για τις διαλύσεις πλοίων στην ινδική χερσόνησο;  

283
Τίτλοι τέλους για τις διαλύσεις πλοίων στην ινδική χερσόνησο;   

Σύμφωνα με πρόσφατες ανακοινώσεις του πρωθυπουργού της Ινδίας Narendra Modi αλλά και από πολυάριθμες αναλύσεις και μελέτες ειδικών, διαφαίνεται ότι περισσότερα από τα μισά κέντρα διαλύσεως πλοίων έχουν κλείσει τα τελευταία χρόνια καθιστώντας τη βιομηχανία ανακύκλωσης πλοίων της Ινδίας και των γειτονικών χωρών Μπαγκλαντές και Πακιστάν, μετέωρη.

Δύο είναι οι κύριες αιτίες για αυτή τη νέα και απροσδόκητη  τάξη πραγμάτων: Ο μεγάλος όγκος παραγωγής και εμπορίου κινεζικού χάλυβα που έχει κατακλύσει την αγορά, ρίχνοντας τις τιμές του χάλυβα σε πολύ μεγάλο βαθμό (ενδεικτικά, ένας πλοιοκτήτης θα λάβει $3.6 εκατομμύρια λιγότερα για 25.000 τόνους χάλυβα, από ότι θα λάμβανε 8 μήνες πριν).  Επιπρόσθετα οι νέοι κανονισμοί της Ε.Ε. αναγκάζουν τα πλοία να προσεγγίζουν για μετατροπές πιο σύγχρονες δεξαμενές, όπως στην Κίνα και στην Τουρκία – αποκόβοντας από την αγορά τις ήδη ευάλωτες τοπικές οικονομίες.

Τα παραπάνω δεδομένα δεν είναι το μόνο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα διαλυτήρια στη χερσόνησο της Ινδίας, καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ήδη ανακοινώσει αυστηρότερες προδιαγραφές για τις διαλύσεις και την ανακύκλωση Ευρωπαϊκών πλοίων, ευνοώντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τα διαλυτήρια σε Τουρκία και Κίνα, όπου τα πλοία ανακυκλώνονται μέσα σε δεξαμενές και όχι σε παραλίες, που συνδέονται με πολύ υψηλούς κινδύνους για τους εργαζομένους αλλά και το περιβάλλον.

 

Photo EPA/WEDA

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.