Αισιόδοξη προοπτική για ισχυρότερη απόδοση της ναυλαγοράς

Αισιόδοξη προοπτική για ισχυρότερη απόδοση της ναυλαγοράς

150
Αισιόδοξη προοπτική για ισχυρότερη απόδοση της ναυλαγοράς

Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Shipping Analyst Golden Destiny Research & Valuations Department

Το δεύτερο τρίμηνο τερμάτισε με δυσάρεστες εκπλήξεις για την ευρωζώνη μετά τις απρόσμενες εξελίξεις των διαπραγματεύσεων της Ελλάδας για κατάληξη εφικτής συμφωνίας με τους Ευρωπαϊκούς εταίρους χωρίς όμως να επηρεάζεται ο ρυθμό ανάπτυξης.

Σύμφωνα με στοιχεία από Markit economics, ο σύνθετος δείκτης PMI διαμορφώθηκε στο 54,2 στην ευρωζώνη για τον Ιούνιο με βελτιωμένα στοιχεία στη Γαλλία και Γερμανία.

Στη Γερμανία, τα τελικά στοιχεία δείχνουν βελτίωση του δείκτη PMI στο 53,7 από 52,6 τον προηγούμενο μήνα, ενώ στον τομέα των υπηρεσιών καταγράφεται αύξης στο 53,8 από 53 τον προηγούμενο μήνα.

Η οικονομική δραστηριότητα στον ιδιωτικό τομέα της Γαλλίας επεκτάθηκε για πέμπτο συνεχόμενο μήνα τον Ιούνιο, με τον κλάδο της μεταποίησης να ξεφεύγει από την ύφεση, ενώ ανοδικά κινήθηκε και ο κλάδος της παροχής υπηρεσιών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Markit, ο δείκτης PMI ανήλθε στο 53,3 τον Ιούνιο από 52 το Μάιο.

Στην πλευρά της Ασίας, σταθερή ανάπτυξη εμφάνισε η οικονομία της Κίνας το δεύτερο μήνα του τρέχοντος έτους με ρυθμό 7% θέτοντας σε αμφιβολίες τις ανησυχίες των αναλυτών για επιβράδυνση. Η επίδοση του δεύτερου τριμήνου εναρμονίζεται με το πρώτο τρίμηνο και διαψεύδει τις προβλέψεις των αναλυτών για επιβράδυνση στο 6.8%.

Για την παγκόσμια ναυλαγορά, ο Ιούλιος δημιουργεί αισιόδοξη προοπτική για ισχυρότερη απόδοση της ναυλαγοράς των bulkers στη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου της χρονιάς, ενώ η ναυλαγορά των crude tankers επιμένει σε θετική πορεία. Από την άλλη πλευρά, η ναυλαγορά των containers δεν εμφανίζει καμία μεταβολή από την αρνητική τάση του πρώτου εξαμήνου της χρονιάς και μοιάζει να διατηρεί μια συνεχόμενη ύφεση από την εισβολή νεότευκτων πλοίων μεγάλου μεγέθους – post panamax στη διαδρομή Ασία- Ευρώπη.

Στην αγορά των bulkers- πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, ο γενικός δείκτης BDI έχει αρχίσει να παρουσιάζει μια σταθερότητα σε πιο ισχυρά επίπεδα. Ο δείκτης ξεπέρασε αυτή τη βδομάδα τις 900 μονάδες και έσπασε επιτέλους το ψυχολογικό φράγμα των 1,000 μονάδων για πρώτη φορά από το τέλος του 2014. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο δείκτης παραμένει σε σημαντική ανοδική τροχιά από τις αρχές του Ιουλίου.

Τα επίπεδα ναυλαγοράς στο μέγεθος capesize πλησιάζουν τα $9,500/ημέρα, όταν τον Ιούνιο ο μέσος όρος ήταν $6,000/ημέρα, ενώ στο μέγεθος panamax έχουν ξεπεράσει τα $8,500/ημέρα όταν ο μέσος όρος τον Ιούνιο ήταν $5,800/ημέρα.

Στο μέγεθος supramax έχουν ξεπεράσει το όριο $8,000/ημέρα, ενώ στο μέγεθος handysize αρχίζουν να πλησιάζουν ολοένα και περισσότερο στο όριο να ξεπεράσουν τα $6,000/ημέρα.

Ο γενικός δείκτης BDI έκλεισε χθες στις 1009 μονάδες, 135μονάδες άνω από το κλείσιμο της προηγούμενης βδομάδας και 27% άνω από το κλείσιμο του Ιουλίου 2014, όταν η μέση τιμή του δείκτη ήταν 796 μονάδες. Η κατώτατη τιμή που έχει συναντήσει ποτέ ο δείκτηςείναι 509 μονάδες στις 18 Φεβρουαρίου 2015 και έσπασε το ιστορικό κατώτατο ρεκόρ -554μονάδες που είχε σημειωθεί στις 31 Ιουλίου, 1986.

Στη ναυλαγορά των crude tankers - πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου- η διαδρομή AG/USG για τα πλοία very large crude carriers, παρουσιάζει αυξημένα επίπεδα τερματίζοντας σε WS 39 , 7 μονάδες άνω από την προηγούμενη βδομάδα και αύξηση 21μονάδων WS από το κλείσιμο του Σεπτεμβρίου 2014. (WS18) . Αξίζει να σημειωθεί ότι ο μέσος όρος απόδοσης της ναυλαγοράς στη συγκεκριμένη διαδρομή στη διάρκεια του Ιουλίου ήταν WS 28.

Στο μικρότερο μέγεθος μεταφοράς αργού πετρελαίου – aframax, στη διαδρομή CBS-USG,τα επίπεδα ναυλαγοράς παρουσίασαν έντονη εβδομαδιαία μείωση 48 μονάδων καιτερμάτισαν σε WS105 ($ 32,000/ημέρα), αλλά επιμένουν σταθερά άνω από ψυχολογικό όριο WS100 από τις αρχές του Μαΐου.

Στην αγορά των containers – πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, o γενικός δείκτης Shanghai Container Freight Index παρουσιάζει επίπεδα άνω από το όριο των 600 μονάδων, όταν τον Ιούνιο είχε εμφανίσει κατώτατα επίπεδα των 557 μονάδων. Ο γενικός δείκτης επιμένει κάτω από 1,000 μονάδες από το κλείσιμο του Φεβρουαρίου 2014. Ο δείκτης τερμάτισε στο κλείσιμο της περασμένης βδομάδας στις 666 μονάδες,79 μονάδες κάτω από την περασμένη βδομάδα (11% κάθοδο) με τη διαδρομή Ασία-Ευρώπη να παρουσιάζει 20% εβδομαδιαία μείωση και 52% ύφεση από τις αρχές του Αυγούστου 2014. Το υψηλότερο επίπεδο του δείκτη ήταν στις αρχές του Αυγούστου 2014 που πλησίαζε στις 1,200 μονάδες.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.