Διαλύσεις πλοίων: Όταν οι άλλοι βάζουν λουκέτο το Μπαγκλαντές «διασκεδάζει»

Διαλύσεις πλοίων: Όταν οι άλλοι βάζουν λουκέτο το Μπαγκλαντές «διασκεδάζει»

148
Διαλύσεις πλοίων: Όταν οι άλλοι βάζουν λουκέτο το Μπαγκλαντές «διασκεδάζει»

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com SA
Απογοητευτική ήτανε η αγορά των διαλύσεων όλη την προηγούμενη εβδομάδα καθώς οι τιμές παρουσίασαν περαιτέρω πτώση.
Οι προσφερόμενες τιμές από τα υψηλά των $ 500 τον προηγούμενο χρόνο έχουν μειωθεί κατά 25% έχοντας οδηγήσει αρκετά διαλυτήρια σε κλείσιμο λόγω των υψηλών αποθεμάτων τα οποία είχαν αγοράσει σε υψηλές τιμές στο παρελθόν.
Παράλληλα η συνεχιζόμενη ροή των Κινεζικών φθηνών εισαγωγών σιδήρου εξακολουθεί να επηρεάζει αρνητικά την αγορά.
Στην Ινδία, ο αριθμός των διαλυτηρίων που κλείνουν αρχίζει και αυξάνεται, καθώς αρκετές αγορές ιδιαίτερα σε Containers είχαν γίνει στα επίπεδα των $ 500/LDT και τα οποία δεν πρόλαβαν να διαλύσουν και να προωθήσουν στην εσωτερική αγορά πριν αρχίσει το γκρέμισμα των τιμών.
Έως ότου οι τιμές παρουσιάσουν κάποια σταθερότητα δεν διαφαίνεται επαναδραστηριοποίηση της αγοράς.
Το Μπαγκλαντές, έχοντας τα περισσότερα διαλυτήρια γεμάτα από τις αγορές που έλαβαν χώρα πριν την ψήφιση του προϋπολογισμού, διασκεδάζει την πολυτέλεια του να προσφέρει ιδιαίτερα χαμηλές τιμές για πλοία που υπάρχουν στην αγορά και όποιος πιστός προσέλθει.
Το Πακιστάν, συνεχίζει να είναι ακόμη σε στάση αναμονής, καθώς δεν είναι ακόμη ξεκάθαρο το νέο φορολογικό καθεστώς που θα επικρατήσει μετά την ψήφιση του νέου προϋπολογισμού. Αν τελικά επιβληθούν φόροι τότε εκτιμάται ότι οι τιμές θα διορθώσουν πτωτικά κατά $ 15/LDT.
Η Κίνα, συνεχίζει να απασχολείται με τις κρατικές επιδοτούμενες εταιρείες με τις τιμές όμως να έχουν δεχθεί πτωτικές πιέσεις.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 261,917 DWT, περίπου εκ των οποίων το 82,5% (694,709 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 17,5% (45,850 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 340 – $ 370 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 340 – $ 370 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 330 – $ 360 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 150 – $ 170 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.