Κορυφώνονται οι αμφιβολίες και η δυσπιστία για τη χρηματοδότηση των Private Equity...

Κορυφώνονται οι αμφιβολίες και η δυσπιστία για τη χρηματοδότηση των Private Equity Funds στη ναυτιλία

215
Κορυφώνονται οι αμφιβολίες και η δυσπιστία για τη χρηματοδότηση των Private Equity Funds στη ναυτιλία

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com SA

Όπως σημειώσαμε πρόσφατα, την Παρασκευή 03 Ιουλίου, 2015, ο BDΙ έκλεισε στις 805 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 1249 μονάδες με $ 9,120 την ημέρα, BPI στις 908 μονάδες στα $ 7,235 την ημέρα, BSI στις 716 μονάδες στα $ 7,490 την ημέρα και BHSI στις 361 μονάδες, στα $ 5,331 την ημέρα.
Περί των 800 μονάδων δείχνει να έχει σταθεροποιηθεί ο δείκτης με την ανοδική πορεία των τελευταίων ημερών να την οφείλει κυρίως και όπως συνήθως, στα Capes. Να υπενθυμίσουμε πως ο δείκτης ξεκίνησε το έτος ευρισκόμενο στις 771 μονάδες για να φτάσει στις 18 Φεβρουαρίου να κλείνει στο χαμηλότερο σημείο της ιστορίας του, στις 509 μονάδες.
Όπως προαναφέραμε, ο βασικός λόγος της αύξησης του δείκτη το τελευταίο διάστημα είναι η πορεία των Capes, καθώς ο κλάδος επωφελήθηκε από την αύξηση της ζήτησης από την Κίνα για Iron Ore, πρωτίστως από την Αυστραλία και δευτερευόντως από τη Βραζιλία, λόγω της μείωσης των αποθεμάτων.
Σύμφωνα με την BIMCO, o BDI από τα μέσα Μαΐου έχει εισέλθει σε μία ελαφρώς ανοδική πορεία ακολουθώντας την αργή αυξητική τάση της ζήτησης Iron Ore από την Κίνα η οποία έχει ξεκινήσει από τις αρχές του χρόνου.
Αναφορικά με την προσφορά, η BIMCO επισημαίνει ότι η μετριοπαθής αυτή βελτίωση του δείκτη οφείλεται επίσης και στη μείωση της προσφοράς των Capes, καθώς η προσφορά χωρητικότητας από τις αρχές του χρόνου έχει μειωθεί σχεδόν 0,8%.
Αντιθέτως ο κλάδος των Panamax συνέχισε να αντιμετωπίζει προβλήματα λόγω της μείωσης των εισαγωγών σε Coal από την Κίνα, μείωση η οποία υπολογίζεται περίπου στο 40% σε ετήσια βάση οφειλόμενη στις νέες πολιτικές κατά της ρύπανσης που εφαρμόζει η Κίνα.
Σύμφωνα με τη Drewry Maritime Equity Research, η εκτίμηση της είναι ότι το 2015 δεν πρόκειται να υπάρξει κάποια σημαντική μεταβολή, αλλά προβλέπει την πιθανότητα ελαφριάς βελτίωσης (mild recovery) της αγοράς προς τα τέλη του 2016 λόγω της μείωσης των νέων παραγγελιών και του αυξημένου όγκου των διαλύσεων.
Η εκτίμηση της BIMCO για την αγορά είναι ότι αναμένεται να υπάρξει αύξηση στον όγκο των φορτίων όσο πλησιάζουμε προς το τέλος του χρόνου, γεγονός που θα βοηθήσει τη ναυλαγορά ιδιαίτερα αν η προσφορά τονάζ συνεχίσει να παρουσιάζει πτωτική τάση, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι η αγορά δεν βαδίζει πάνω σε τεντωμένο σχοινί.
Στην τελευταία έκθεση, Shipping Confidence Survey, της Moore Stephens, ο συνολικός δείκτης εμπιστοσύνης το Μάιο έκλεισε σε χαμηλό 7 χρόνων, με τους συμμετέχοντες στην έρευνα να εκφράζουν τη δυσαρέσκεια τους για τους χαμηλούς ναύλους και την υπέρ-προσφορά τονάζ ενώ αρκετοί εξέφρασαν τις αμφιβολίες τους και τη δυσπιστία τους στη χρηματοδότηση από Private Equity Funds.
Το Μάιο, ο μέσος όρος εμπιστοσύνης έκλεισε στο 5,3 από 5,5 το Φεβρουάριο, μέτρηση που είναι η χαμηλότερη από την έναρξη της έρευνας το Μάιο του 2008.
Οι ναυλωτές είναι η μόνη κατηγορία από τους συμμετέχοντες που αυξήθηκε ο δείκτης εμπιστοσύνης, από το 3,9 στο 4,2 ενώ των πλοιοκτητών μειώθηκε στο 5,1 από 5,4, των Managers στο 6,1 από 6,2 και των Brokers στο 4,8 από 5,0.
Ένα από τα κύρια θέματα που αναδείχθηκε στην έρευνα είναι και η συμμετοχή των Private Equity Funds στη ναυτιλία, συμμετοχή η οποία κρίνεται επιζήμια καθώς θεωρείται ότι επηρέασε αρνητικά την αγορά αυξάνοντας την προσφορά πλοίων (Supply).
Αξίζει να αναφέρουμε ότι κρίνοντας εκ του αποτελέσματος οι συμμετέχοντες χαρακτήρισαν τη συμμετοχή των Private Equity Funds αυτοκτονική και πως ευελπιστούν ότι έλαβαν το μάθημα τους καθώς νόμιζαν ότι η ναυτιλία είναι ένα κλάδος όπου χωρίς πόνο και σε σύντομο χρονικό διάστημα κανείς μπορεί να βγάλει μία περιουσία. Παράλληλα χαρακτήρισαν τις επενδύσεις αυτές ανόητες, από οργανισμούς που δεν έχουν καμία ιδέα από τον κλάδο της ναυτιλίας.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Capes, το ‘KOHJU’ 172.498 DWT (2001 – NKK) αγοράστηκε από την Winning Shipping στα $ 9,7 εκ.
✏ Στα Kamsarmax/Panamax, το ‘UNITED CHALLENGER’ 82.481 DWT (2008 – Tsuneishi Zosen) αγοράστηκε στα $ 15,9 εκ. και το ‘NORTH PRINCESS’ 71.290 DWT (1996 – Namura) πουλήθηκε από Έλληνες στα χαμηλά 4 εκ.
✏ Στα Handymax, το ‘PACIFIC ACADIAN’ 49.052 DWT (1995 – Oshima) αγοράστηκε στα $ 4,4 εκ.
Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα VLCC, τo ‘SASA’ 300.259 DWT (2001 – Hitachi Zosen) πουλήθηκε στα $ 40,5 εκ. για storage.
✏ Στα Aframax, τo ‘ALICANTE’ 115.708 DWT (2013 – Samsung), το ‘MARETA’ 115.708 DWT (2013 – Samsung), το ‘CALIDA’ 115.708 DWT (2012 – Samsung), το ‘BELMAR’ 115.708 DWT (2011 – Samsung), το ‘DAYTONA’ 115.708 DWT (2011 – Samsung) και το ‘SAGA’ 115.708 DWT (2011 – Samsung) αγοράστηκαν en bloc από την Cardiff Marine στα $ 291 εκ. Τα πλοία ανήκαν στην εισηγμένη DryShips.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.