Οι υψηλοί ναύλοι οδηγούν σε ρήξη συμφωνιών με ναυλωτές

Οι υψηλοί ναύλοι οδηγούν σε ρήξη συμφωνιών με ναυλωτές

219
Οι υψηλοί ναύλοι οδηγούν σε ρήξη συμφωνιών με ναυλωτές

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. SA

Αναμφισβήτητα, η αύξηση των ημερησίων εσόδων έχει αρχίσει και δημιουργεί μία ελαφριά δυσφορία στους ναυλωτές όπου προσπαθούν με «τεχνητές παρεμβάσεις» να ελέγξουν την αγορά και να ρίξουν τους ναύλους.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις αλλά και μαρτυρίες αρκετών brokers, τα έσοδα των Capes αναμένεται να παρουσιάσουν πτωτική τάση το επόμενο διάστημα, καθώς οι πληροφορίες κάνουν λόγο ότι αρκετά φορτία Coal έχουν αρχίσει να αναβάλλονται και να μετατίθενται για τον Ιούλιο και τον Αύγουστο από τους ναυλωτές ώστε να ασκήσουν πιέσεις στην αγορά, ενώ παράλληλα οι Iron Ore majors θα προσπαθήσουν να «ρίξουν» όσο λιγότερα φορτία μπορούν στην αγορά, επηρεάζοντας με τον ίδιο τρόπο την πορεία των ημερησίων εσόδων.

Η ίδια ακριβώς λογική από τους ναυλωτές επικρατεί και στον κλάδο των Panamax και των Kamsarmax.  Αξίζει να αναφέρουμε ότι ακούγεται στην αγορά, μάλιστα έχουν δοθεί και τα ονόματα των πλοίων σε κάποιες περιπτώσεις, ότι για περίπου10 Panamax χάλασε η συμφωνία της ναύλωσης από τους ναυλωτές στα subjects με τους πλοιοκτήτες να αναφέρουν ότι ουσιαστικά δεν υπήρξε ιδιαίτερος η σοβαρός λόγος να μην γίνει το κλείσιμο πέρα βέβαια από το γεγονός των υψηλότερων ναύλων που έπρεπε να πληρώσουν.

Σύμφωνα με τους ναυλωτές, τις τελευταίες 2 εβδομάδες οι ναύλοι είχαν αυξητική πορεία γιατί η προσφορά των Panamax για παράδοση φόρτωσης μεταξύ τέλη Ιουνίου και μέσα Ιουλίου ήταν περιορισμένη αλλά για την περίοδο μετά από τα μέσα Ιουλίου εικάζεται από τους ναυλωτές ότι η προσφορά πλοίων θα αυξηθεί με αποτέλεσμα να τηρούν στάση αναμονής ελπίζοντας στην αύξηση της προσφοράς των πλοίων και στην μείωση των ναύλων.

Μένοντας στον κλάδο των ναυλωτών, αξίζει να σημειώσουμε ότι οι ναυλωτές που αντιπροσωπεύουν περίπου το 20% των παγκοσμίως μεταφερόμενων φορτίων έχουν αναπτύξει διαδικασίες και πολιτικές ώστε να αποφεύγουν να ναυλώνουν ρυπογόνα πλοία τα οποία δεν εμπίπτουν στο GHG Emissions Rating.

Τα τελευταία δυόμιση χρόνια η χρήση του GHG Emissions Rating και η κλίμακα A έως G έχει αυξηθεί περισσότερο από 450%, από τους 350 εκ. τόνους μεταφερόμενων φορτίων, όταν η Cargill, Huntsman και Unipec άρχισαν να εφαρμόζουν την πολιτική αυτή, στους 1,95 δισ. τόνους σήμερα.

Το GHG Emissions Rating, αναπτύχθηκε από την RightShip και την Carbon War Room και σύμφωνα με τον Jeff Erikson, Director of Global Projects, η όλο και αυξανόμενη χρήση των energy-efficiency data στις αποφάσεις των ναυλωτών για το ποια πλοία θα ναυλώσουν, έχει αρχίσει και έχει αρκετά σημαντικό αντίχτυπο μεταξύ των νέων “ECO” πλοίων και των ήδη υπαρχόντων, με αρκετούς ναυλωτές να είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν ένα premium στα “ECO” πλοία ενώ τα παλαιότερα σιγά-σιγά θα αρχίσουν να βγαίνουν εκτός αγοράς εκτός αν προχωρήσουν σε retrofit.

Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏ Στα Panamax, το ‘DAEBO LUMUT’ 81.398 DWT (2011 – Hyundai Samho) αγοράστηκε από την Andros Shipping σε δημοπρασία στην Ινδία με Bunkers ROB, στα $ 17,3 εκ.

✏ Στα Supramax, το ‘FRONT RUNNER’ 55.666 DWT (2009 – Mitsui) αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 14,1 εκ. και το ‘ASTON TRADER I’ 55.496 DWT (2008 – Oshima) π oυλήθηκε σε Έλληνες περίπου στα $ 14,5 εκ.

✏ Στα Handymax, το ‘PACIFIC DOLPHIN’ 49.047 DWT (1996 – Oshima) πουλήθηκε στα $ 4,6 εκ.

Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏ Στα VLCCs, τo ‘DS VIDONIA’ 306.507 DWT (2006 – Daewoo) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 57,5 εκ.

✏ Στα Aframax, τo ‘BLS ADVANCE’ 84.999 DWT (2002 – Sasebo) αγοράστηκε από την AVIN στα   $ 19,85εκ.