Σε ήπια ανάρρωση η ναυλαγορά των bulkers

Σε ήπια ανάρρωση η ναυλαγορά των bulkers

83
Σε ήπια ανάρρωση η ναυλαγορά των bulkers

Φωτό:ΑΠΕ ( MARCELO VIEIRA )

Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Shipping Analyst Golden Destiny Research & Valuations Department

Ο Ιούνιος δε μπορεί να μην αφήσει την παγκόσμια οικονομία ανεπηρέαστη από την πορεία
των διαπραγματεύσεων της Ελλάδας με τους Ευρωπαϊκούς εταίρους. Μια σημαντική εξέλιξη με αντίκτυπο στη ναυτιλία είναι μια νέα πρόταση που ήρθε στο φως από τους δανειστές για αύξηση του φόρου χωρητικότητας επί των πλοίων που καταβάλλουν οι εν Ελλάδι εδρεύουσες διαχειρίστριες ναυτιλιακές εταιρείες και σταδιακή κατάργηση προβλέψεων του θεσμικού πλαισίου με βάση το οποίο λειτουργούν στη χώρα.

Για την παγκόσμια ναυλαγορά, ο Ιούνιος τερματίζει με σταδιακή και ήπια ανάρρωση στη
ναυλαγορά των bulkers με το μεγαλύτερο μέγεθος capesize να καθοδηγεί την άνοδο. Ο
γενικός δείκτης BDI έχει αρχίσει να παρουσιάζει συνεχόμενη άνοδο προς τις 900 μονάδες
και υπάρχουν ελπίδες ότι θα αρχίσει να πλησιάζει ολοένα και περισσότερο το ψυχολογικό
όριο των 1,000 μονάδων. Στη ναυλαγορά των tankers, το θετικό συναίσθημα διατηρείται
και ισχυροποιείται ολοένα και περισσότερο η εκτίμηση για διατήρηση του ανοδικού κλίματος και στη διάρκεια του δεύτερου εξαμήνου της χρονιάς.

Στον τομέα των containers, ο γενικός δείκτης Shanghai Container Freight Index δεν
παρουσιάζει ακόμα καμία ανάρρωση με την απόδοση της ναυλαγοράς στη διαδρομή Ασία-
Ευρώπη να παραμένει σε βαθιά ύφεση.

Στην αγορά των bulkers- πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, τα επίπεδα
ναυλαγοράς στο μέγεθος capesize αρχίζουν να πλησιάζουν τα $10,000/ημέρα για πρώτη
φορά μετά το τέλος του 2014, όταν στα μέσα του Ιουνίου δε μπορούσαν να ξεπεράσουν τα
$5,000/ημέρα. Κύρια κινητήρια δύναμη είναι η δυναμική εμφάνιση νέων φορτίων σε
σιδηρομετάλλευμα που οδηγεί την τωρινή ώθηση αλλά υπάρχει ακόμα αβεβαιότητα για τη
διατήρηση της ανοδικής πορείας. Στο μέγεθος panamax τα επίπεδα ναυλαγοράς έχουν
ξεπεράσει τα $6,000/ημέρα, όταν ένα μήνα πριν διακυμαίνονταν λιγότερο από
$5,000/ημέρα. Στο μέγεθος supramax έχουν ξεπεράσει το όριο $7,500/ημέρα, ενώ στο
μέγεθος handysize διακυμαίνονται λιγότερο από $5,500/ημέρα.

Ο γενικός δείκτης BDI έκλεισε χθες στις 829 μονάδες, 56 μονάδες άνω από το κλείσιμο της
προηγούμενης βδομάδας και 9% κάτω από το κλείσιμο του Ιουνίου 2014, όταν η μέση τιμή
του δείκτη ήταν 912 μονάδες. Η κατώτατη τιμή που έχει συναντήσει ποτέ ο δείκτης είναι
509 μονάδες στις 18 Φεβρουαρίου 2015 και έσπασε το ιστορικό κατώτατο ρεκόρ -554
μονάδες που είχε σημειωθεί στις 31 Ιουλίου, 1986.

Στη ναυλαγορά των crude tankers – πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου- η διαδρομή
AG/USG για τα πλοία very large crude carriers, συνεχίζει να παραμένει σε βελτιωμένα
επίπεδα.

Τα τωρινά επίπεδα ναυλαγοράς αυξήθηκαν σε WS 38.5 , 4,5 μονάδες άνω τις αρχές του
Ιουνίου και εμφανίζουν αύξηση 20.5 μονάδων WS από το κλείσιμο του Σεπτεμβρίου 2014.
(WS18) . Ωστόσο, τα επίπεδα ναυλαγοράς συνεχίζουν να διακυμαίνονται κάτω από το όριο
WS 40 από το κλείσιμο της βδομάδας 8 Μαΐου.

Στο μικρότερο μέγεθος μεταφοράς αργού πετρελαίου – aframax, στη διαδρομή CBS-USG,
τα επίπεδα ναυλαγοράς αυξήθηκαν κατά 35 μονάδες από την προηγούμενη βδομάδα σε
WS175 ($ 58,000/ημέρα), και επιμένουν σταθερά άνω από ψυχολογικό όριο WS100 από
τις αρχές του Μαίου.

Στην αγορά των containers – πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, o γενικός
δείκτης Shanghai Container Freight Index συνεχίζει την ελεύθερη πτώση και διακυμαίνεται
κάτω από τις 600 μονάδες για δυο συνεχόμενες βδομάδες. Ο γενικός δείκτης επιμένει κάτω
από 1,000 μονάδες από το κλείσιμο του Φεβρουαρίου 2014. Ο δείκτης τερμάτισε στο
κλείσιμο της περασμένης βδομάδας στις 557 μονάδες,25 μονάδες κάτω από την περασμένη
βδομάδα (4% κάθοδο) με τη διαδρομή Ασία-Ευρώπη να παρουσιάζει 16% εβδομαδιαία
μείωση και 86% ύφεση από τις αρχές του Αυγούστου 2014. Το υψηλότερο επίπεδο του
δείκτη ήταν στις αρχές του Αυγούστου 2014 που πλησίαζε στις 1,200 μονάδες.