Η Κίνα συνεχίζει την πολιτική των άμεσων επιδοτήσεων

Η Κίνα συνεχίζει την πολιτική των άμεσων επιδοτήσεων

75
Η Κίνα συνεχίζει την πολιτική των άμεσων επιδοτήσεων

Φωτό:ΑΠΕ (ALEX HOFFORD)

Την απόφασή της για την παράταση του προγράμματος επιδοτήσεων στις διαλύσεις πλοίων, ανακοίνωσε πρόσφατα η κινεζική κυβέρνηση, σύμφωνα με σημερινά δημοσιεύματα διεθνών ειδησεογραφικών πρακτορείων.

Η Κίνα καθιέρωσε πολιτική επιδότησης 1.500 γουάν($ 241)/τόνο στις διαλύσεις πλοίων το 2013. Οι επιδοτήσεις αναμενόταν να τερματιστούν φέτος, όμως, όπως ανακοίνωσαν από κοινού το υπουργείο Μεταφορών, το υπουργείο Οικονομικών και η Επιτροπή Εθνικής Ανάπτυξης και Μεταρρυθμίσεων, πήραν παράταση μέχρι το τέλος του 2017, σε μια προσπάθεια να προστατευτεί ο ευρύτερος κινεζικός ναυτιλιακός κλάδος έως ότου ανακάμψει η ναυλαγορά.

Ο μειούμενος ρυθμός ανάπτυξης της Κίνας το τελευταίο διάστημα, η ενίσχυση της εσωτερικής κατανάλωσης αλλά και η στροφή στην πράσινη ενέργεια, έχουν επιφέρει σημαντικό πλήγμα στις ναυτιλιακές μεταφορές από και προς τον ασιατικό γίγαντα. Ανεπηρέαστα δεν θα μπορούσαν να μείνουν και τα κινεζικά ναυπηγεία, όπου σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, οι παραγγελίες πλοίων κατά το πρώτο τρίμηνο του 2015, σημείωσαν πτώση της τάξης του 77% από το αντίστοιχο του 2014.

Όπως γίνεται φανερό, προχωρώντας σε πολιτική άμεσων επιδοτήσεων, η κινεζική κυβέρνηση στοχεύει διττά στη στήριξη του κλάδου των ναυπηγείων της, ενώ παράλληλα, επιταχύνει την ανανέωση του στόλου της, με ιδιαίτερη έμφαση στα νέα περιβαλλοντικά φιλικά πλοία.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.