Παρά τις αντιξοότητες η ναυτιλία των Ελλήνων παρέμεινε στις επάλξεις του διεθνούς...

Παρά τις αντιξοότητες η ναυτιλία των Ελλήνων παρέμεινε στις επάλξεις του διεθνούς ναυτιλιακού γίγνεσθαι

177
Παρά τις αντιξοότητες η ναυτιλία των Ελλήνων παρέμεινε στις επάλξεις του διεθνούς ναυτιλιακού γίγνεσθαι

Την ετήσια έκθεση για το 2014-2015 έδωσε στη δημοσιότητα η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Ο απολογισμός των πεπραγμένων της ΕΕΕ ξεκινά με το λόγο του προέδρου, Θεόδωρου Βενιάμη ο οποίος μεταξύ των άλλων μιλά για τη χρονιά που πέρασε η οποία χαρακτηρίστηκε από προκλήσεις και συνεχείς ανατροπές για τη ναυτιλία τόσο σε διεθνές όσο και σε εθνικό επίπεδο.

Ο πρόεδρος της ΕΕΕ αναλύοντας τη ναυλαγορά επισημαίνει ότι συνέχισε να παρουσιάζει έντονη αστάθεια με διαφοροποιήσεις στις αποδόσεις των ναύλων στις κατηγορίες πλοίων, ειδικά όσον αφορά τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου τα οποία εμφάνισαν ιστορικά αξιοσημείωτα χαμηλά επίπεδα.

«Οι προοπτικές για το επόμενο διάστημα είναι ασαφείς λόγω της συνεχιζόμενης ανισορροπίας μεταξύ προσφοράς και ζήτησης που εντείνεται συνεχώς εξαιτίας της σταδιακής εισόδου νέας πλεονάζουσας χωρητικότητας, αλλά και της αβεβαιότητας ως προς το ρυθμό ανάπτυξης του δια θαλάσσης μεταφορικού όγκου του παγκόσμιου εμπορίου» τονίζει ο κ. Βενιάμης συμπληρώνοντας ότι «οι δυσκολίες καθιστούν επιτακτικότερη την ανάγκη της διαφύλαξης και της περαιτέρω ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας του στόλου ως θεμελιώδους παραμέτρου για τη βιωσιμότητά του».

Για τη διαδικασία υλοποίησης της εθελοντικής συνεισφοράς της ναυτιλίας στα δημοσιονομικά έσοδα (μέσω του διπλασιασμού της φορολογίας των πλοίων υπό ελληνική και ξένη σημαία που έχουν διαχειριστική έδρα στην Ελλάδα) ο πρόεδρος της ΕΕΕ δηλώνει ότι ολοκληρώθηκε το φθινόπωρο του 2014 τονίζοντας ότι η ναυτιλιακή κοινότητα κάλυψε πλήρως τους εισπρακτικούς στόχους αποδεικνύοντας   έμπρακτα την αποφασιστικότητα του κλάδου να στηρίξει την πατρίδα.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η αναφορά του κ. Βενιάμη ως προς τον επηρεασμό της ναυτιλίας από σειρά γεωπολιτικών κρίσεων ανά την υφήλιο όπως: η ουκρανική κρίση, οι κυρώσεις κατά της Συρίας, Λιβύης και Ιράν), την πτώση της τιμής του πετρελαίου, την εκδήλωση του ιού Έμπολα, το άνοιγμα της τρίτης σειράς locks της Διώρυγας του Παναμά, την απαγόρευση εξαγωγής από την Ινδονησία των ακατέργαστων μεταλλευμάτων, τη δημιουργία δεύτερης Διώρυγας του Σουέζ, το άνοιγμα της Αρκτικής οδού, τις ναυτιλιακές συμμαχίες-συγχωνεύσεις και νέες μορφές επιχειρηματικών συνεργασιών.

«Όλα αυτά τα γεγονότα επηρέασαν θετικά ή αρνητικά τα πλοία μεταφοράς στερεών και υγρών χύδην φορτίων και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Σε γενικές γραμμές, η ναυτιλιακή αγορά θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως υποτονική» σημειώνει χαρακτηριστικά στον απολογισμό του.