Σε ήπια καθοδική τάση η πορεία της ναυλαγοράς

Σε ήπια καθοδική τάση η πορεία της ναυλαγοράς

168
Σε ήπια καθοδική τάση η πορεία της ναυλαγοράς

Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Shipping Analyst Golden Destiny Research Valuations Department

Η δεύτερη βδομάδα του Ιουνίου χαρακτηρίζεται από κλιμακωμένη ένταση των διαπραγματεύσεων ανάμεσα στους Ευρωπαϊκούς εταίρους και την Ελλάδα με ελπίδες για συμφωνία μέχρι τέλος του Ιουνίου.

Η οικονομία των ΗΠΑ ελπίζει ότι θα υπάρξει συμφωνία μεταξύ της Ελλάδος και της Ευρώπης πριν από το τέλος του Ιουνίου, όταν λήγει η παράταση του ευρωπαϊκού προγράμματος ώστε να αποτραπεί η αστάθεια στη διεθνή οικονομία.

Σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα, η Standard & Poor’s μείωσε κατά μία βαθμίδα την πιστοληπτική αξιολόγηση της Ελλάδας, από CCC+ στο CCC, επικαλούμενη την αβεβαιότητα για την κατάληξη των διαπραγματεύσεων, αλλά και την αναβολή πληρωμής της δόσης προς το ΔΝΤ.

Στην πλευρά της Ασίας, η συνεχόμενη μείωση των Κινεζικών εξαγωγών και εισαγωγών και για το μήνα Μάιο ανατροφοδοτεί για μια ακόμη φορά την αβεβαιότητα της απόδοσης για τη δεύτερη ισχυρότερη παγκόσμια οικονομική δύναμη.

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, οι Κινέζικες εξαγωγές σημείωσαν μείωση κατά 2.5%, αλλά η ελάττωση είναι πιο ήπια από την πτώση 6.4% του Απριλίου. Οι εισαγωγές ελαττώθηκαν 17,6% σε ετήσια βάση, επισπεύδοντας την πτώση του 16,2% του Απριλίου. Η εξέλιξη αυτή σημαίνει ότι η κινεζική οικονομία έχει εμφανίσει αναιμική ανάπτυξη, παρά το ότι η κυβέρνηση έχει λάβει δέσμη μέτρων να στηρίξει τον κλάδο της μεταποίησης, καθώς και την εγχώρια κατανάλωση.

Στην πλευρά της Ιαπωνίας, η απόδοση της οικονομίας εκπλήσσει το οικονομικό προσκήνιο καθώς ανακοινώθηκε η προς τα πάνω αναθεώρηση του ρυθμού ανάπτυξης της οικονομίας, στο 3,9%, την περίοδο Ιανουαρίου – Μαρτίου από το 2,4% που είχε δημοσιευτεί αρχικά.

Έπειτα από χρόνια στασιμότητας, αισιόδοξες είναι οι οικονομικές εξελίξεις με τις προσπάθειες της κυβέρνησης του Σίνζο Αμπε και της Τράπεζας της Ιαπωνίας να αποδίδουν θετικά για τόνωση της κατανάλωσης και της επιχειρηματικής  δραστηριότητας του Ασιατικού γίγαντα.

Για την παγκόσμια ναυλαγορά, η δεύτερη βδομάδα του Ιουνίου υποδηλώνει μια ήπια καθοδική τάση στη ναυλαγορά των crude tankers για τα μεγάλα μεγέθους πλοία VLCCs, αλλά οι προοπτικές εξακολουθούν να παραμένουν θετικές για την απόδοση της ναυλαγοράς στο δεύτερο εξάμηνο. Αξίζει να σημειωθεί ότι η τιμή του brent παραμένει σε ήπια απόδοση, καθώς φαίνεται να απέχει ακόμα αρκετά από το να πλησιάσει τα $70/βαρέλι, γεγονός που θα συνεχίζει να επηρεάζει θετικά την απόδοση της ναυλαγοράς. Εν τω μεταξύ, αμετάβλητη στα 30 εκατ. βαρέλια την ημέρα αποφάσισε να διατηρήσει την παραγωγή του ο Οργανισμός Πετρελαιοπαραγωγών Εξαγωγών Κρατών (ΟΠΕΚ) κατά τη τελευταία του συνεδρίαση στη Βιέννη, υποστηρίζοντας τα τωρινά επίπεδα τιμών του πετρελαίου.

Στη ναυλαγορά των bulkers, ο γενικός δείκτης BDI καταφέρει να διατηρήσει απόδοση πάνω από τις 600 μονάδες για πρώτη φορά από το τέλος της περασμένης βδομάδας καθοδηγούμενη από μια μικρή ανάσα τόνωσης στο μέγεθος panamax.

Στον τομέα των containers, ο γενικός δείκτης Shanghai Container Freight Index συνεχίζει να υποφέρει από τη δραματική πτώση της απόδοσης της ναυλαγοράς στη διαδρομή Ασία- Ευρώπη που φαίνεται να μην έχει φρένο από το τέλος του Φεβρουαρίου.

Στην αγορά των bulkers- πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, τα επίπεδα ναυλαγοράς στο μέγεθος capesize δε μπορούν ακόμα να ξεπεράσουν τα $5,000/ημέρα, και επιμένουν κάτω από $4,500/ημέρα. Ενώ στο μέγεθος panamaxξεπέρασαν αυτή τη βδομάδα τα $5,000/ημέρα για πρώτη φορά από τις αρχές του Μαΐου. Στο μέγεθος supramax δεν έχουν ακόμα πλησιάσει το όριο $7,000/ημέρα, ενώ στο μέγεθος handysize διακυμαίνονται λιγότερο από $4,900/ημέρα.

Ο γενικός δείκτης BDI έκλεισε χθες στις 629 μονάδες, 26 μονάδες άνω από το κλείσιμο της προηγούμενης βδομάδας και 36% κάτω από το κλείσιμο του Μαΐου 2014, όταν η μέση τιμή του δείκτη ήταν 988 μονάδες. Η κατώτατη τιμή που έχει συναντήσει ποτέ ο δείκτης είναι 509 μονάδες στις 18 Φεβρουαρίου 2015 και έσπασε το ιστορικό κατώτατο ρεκόρ -554 μονάδες που είχε σημειωθεί στις 31 Ιουλίου, 1986.

Στη ναυλαγορά των crude tankers – πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου- η διαδρομή AG/USG για τα πλοία very large crude carriers, παρουσίασε αυτή τη βδομάδα ήπια πτώση ενώ το μικρότερο μέγεθος aframax ξεπήδησε δυναμικά.

Τα τωρινά επίπεδα ναυλαγοράς μειώθηκαν σε επίπεδα WS 34 , 8,5 μονάδες κάτω από την προηγούμενη βδομάδα και εμφανίζουν αύξηση 16 μονάδων WSαπό το κλείσιμο του Σεπτεμβρίου 2014. (WS18) . Τα επίπεδα ναυλαγοράς μειώθηκαν τώρα κάτω από το όριο WS 40 για πρώτη φορά από το κλείσιμο της βδομάδας 8 Μαΐου.

Στο μικρότερο μέγεθος μεταφοράς αργού πετρελαίου – aframax, στη διαδρομή CBS-USG, τα επίπεδα ναυλαγοράς αυξήθηκαν κατά 30 μονάδες από την προηγούμενη βδομάδα σε WS148 ($ 45,000/ημέρα), και επιμένουν σταθερά άνω από ψυχολογικό όριο WS100.

Στην αγορά των containers – πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, o γενικός δείκτης Shanghai Container Freight Index συνεχίζει την καθοδική του πορεία για μια ακόμη βδομάδα επιμένοντας κάτω από 1,000 μονάδες από το κλείσιμο του Φεβρουαρίου 2014. Ο δείκτης τερμάτισε στο κλείσιμο της περασμένης βδομάδας στις 623 μονάδες, 38 μονάδες κάτω από την περασμένη βδομάδα (6% κάθοδο) με τη διαδρομή Ασία-Ευρώπη να παρουσιάζει 17% εβδομαδιαία μείωση και 80% ύφεση από το τις αρχές του Αυγούστου 2014. Το υψηλότερο επίπεδο του δείκτη ήταν στις αρχές του Αυγούστου 2014 που πλησίαζε στις 1,200 μονάδες.