Τροχοπέδη οι προσφερόμενες τιμές για τις διαλύσεις πλοίων

Τροχοπέδη οι προσφερόμενες τιμές για τις διαλύσεις πλοίων

84
Τροχοπέδη οι προσφερόμενες τιμές για τις διαλύσεις πλοίων

Φωτό:ΑΠΕ (WEDA)

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. SA

Σε χαμηλά επίπεδα κινήθηκε για άλλη μία εβδομάδα η αγορά των διαλύσεων, καθώς εκτός ότι έχουμε εισέλθει και επίσημα στην περίοδο των μουσώνων, τα χαμηλά επίπεδα των προσφερόμενων τιμών αποτελούν τροχοπέδη στην απόφαση των πλοιοκτητών στο να οδηγήσουν τα πλοία τους προς διάλυση παρά την χαμηλή αγορά των ναύλων ιδιαίτερα στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου.

Στην Ινδία, η σταθεροποίηση της ρουπίας και των τιμών του σιδήρου δεν ήταν αρκετή για να δώσει ώθηση στην αγορά, γεγονός που αποδεικνύεται και από το ότι τα περισσότερα διαλυτήρια είναι κατά 65% άδεια, δηλαδή λειτουργούν στο 35% της χωρητικότητας τους, λόγω και της έλλειψης προσφοράς σε Containers, που είναι και ο τύπος των πλοίων που παραδοσιακά προτιμάται από την Ινδική αγορά.

Στο Μπαγκλαντές, η αισιοδοξία επέτρεψε στην αγορά, καθώς ο νέος προϋπολογισμός που θα τεθεί εν ισχύ στις 29 Ιουνίου, ουσιαστικά δεν επέφερε κάποια πρόσθετη φορολογία στον τομέα των διαλύσεων ενώ το θετικό σημείο είναι ότι επιβλήθηκαν φόροι στις εισαγωγές σιδήρου κατά $ 25/ΜΤ.

Παρ’ όλα αυτά οι τιμές δεν ανταποκρίθηκαν αντίστοιχα στις θετικές εξελίξεις καθώς τα περισσότερα διαλυτήρια είναι γεμάτα από το προηγούμενο διάστημα ενώ ταυτόχρονα λόγω και των μουσώνων δεν αναμένεται η αγορά να επιδείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον τους καλοκαιρινούς μήνες.

Στο Πακιστάν, ο νέος προϋπολογισμός δεν ήταν θετικός για την αγορά καθώς επέβαλε αυξήσεις στον τομέα των διαλύσεων, αυξήσεις που εκτιμάται ότι θα μειώσουν τις προσφερόμενες τιμές κατά $ 10 – $ 20 LDT, σε μία περίοδο που οι τιμές ήδη βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα αλλά και που τα διαλυτήρια είναι γεμάτα από προηγούμενες αγορές (το Πακιστάν αγόρασε την πλειοψηφία των Capes).  Όπως και στο Μπαγκλαντές, και το Πακιστάν φαίνεται ότι τους καλοκαιρινούς μήνες δεν θα έχει ιδιαίτερη δραστηριοποίηση.

Η Κίνα, παρά το γεγονός ότι οι τιμές στις υπόλοιπες αγορές παρουσίασαν σημαντική διόρθωση δεν κατάφερε να επιστρέψει στην αγορά και συνεχίζει να απασχολείται με τις κρατικές επιδοτούμενες εταιρείες.

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 476,536 DWT, περίπου εκ των οποίων το 89% (424,860 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 8% ( 36,012 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 3% (15,664 DWT) Containers.

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:

Ινδία:  Από $ 360 – $ 390 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

Πακιστάν:  Από $ 350 – $ 380 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

Μπαγκλαντές:  Από $ 355 – $ 385 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

Κίνα:  Από $ 200 – $ 215 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.