Διαλύσεις πλοίων: Προς άγραν αγοραστών οι Cash Buyers

Διαλύσεις πλοίων: Προς άγραν αγοραστών οι Cash Buyers

190
Διαλύσεις πλοίων: Προς άγραν αγοραστών οι Cash Buyers

Φωτό: ΑΠΕ (PAKISTAN-SHIPPING)

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. SA

Σχετικά ήρεμα κύλησε η προηγούμενη εβδομάδα τόσο από πλευράς ζήτησης, εν όψει της κατάθεσης των προϋπολογισμών στο Πακιστάν και το Μπαγκλαντές αλλά και των επερχόμενων μουσώνων, όσο και από πλευράς προσφοράς, έχοντας σαν αποτέλεσμα την πτωτική τάση των προσφερόμενων τιμών.

Το «παιχνίδι» αυτή τη στιγμή έχει επικεντρωθεί στην προσπάθεια των Cash Buyers να βρουν αγοραστές για πλοία που είχαν αγοράσει το προηγούμενο διάστημα σε υψηλότερες τιμές από αυτές που επικρατούν τώρα στην αγορά.

Στην Ινδία, παρά το γεγονός ότι η ρουπία και οι τιμές του σιδήρου δείχνουν σημάδια σταθεροποίησης, η αγοραστική διάθεση από τους End Buyers είναι περιορισμένη καθώς περιορισμένη είναι και η προσφορά για Containers που είναι και η προτίμηση της αγοράς.  Με τους μουσώνες να είναι προ των πυλών δεν αναμένεται το τοπίο να αλλάξει δραματικά, παρά το γεγονός ότι τα περισσότερα διαλυτήρια είναι «γεμάτα» μόνο κατά το 40%.

Το Μπαγκλαντές, λόγω της κατάθεσης του νέου προϋπολογισμού στις αρχές του επόμενου μήνα, έκανε μία προσπάθεια επιστροφής στην αγορά, κλείνοντας κάποια πλοία μεγαλύτερου τονάζ, όπως Capes και αν ο νέος προϋπολογισμός δεν φέρει πρόσθετη φορολογία, ενδεχομένως η αγοραστική διάθεση να συνεχιστεί.

Στο Πακιστάν, η ζήτηση ήταν περιορισμένη, επίσης λόγω της κατάθεσης του νέου προϋπολογισμού στις αρχές του Ιουνίου, αλλά και λόγω της έντονης δραστηριοποίησης του τελευταίου μήνα, καθώς η πλειοψηφία των Capes της κλείστηκε από το Πακιστάν.

Η Κίνα, παρά το γεγονός ότι οι τιμές στις υπόλοιπες αγορές παρουσίασαν σημαντική διόρθωση δεν κατάφερε να επιστρέψει στην αγορά και συνεχίζει να απασχολείται με τις κρατικές επιδοτούμενες εταιρείες.

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 660,085 DWT, περίπου εκ των οποίων το 95% (630,157 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 5% ( 29,928 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 0% (0 DWT) Containers.

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:

Ινδία:  Από $ 370 – $ 395 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

Πακιστάν:  Από $ 370 – $ 395 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

Μπαγκλαντές:  Από $ 365 – $ 390 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

Κίνα:  Από $ 200 – $ 215 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.