H ναυλαγορά δεν θα επιδείξει κάτι το συνταρακτικό λόγω της μεγάλης προσφοράς...

H ναυλαγορά δεν θα επιδείξει κάτι το συνταρακτικό λόγω της μεγάλης προσφοράς πλοίων

133
H ναυλαγορά δεν θα επιδείξει κάτι το συνταρακτικό λόγω της μεγάλης προσφοράς πλοίων

Φωτό:ΑΠΕ (JONATHAN DRAKE)

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. SA

Όπως σημειώσαμε στην οικονομική ανάλυση χθες, έξι ημέρες κατάφερε να κρατηθεί ο δείκτης άνω των 600 μονάδων για να γυρίσει και πάλι στα συνηθισμένα επίπεδα του τελευταίου διαστήματος κάτω των 600 μονάδων επιβεβαιώνοντας το ρητό «κάθε πέρυσι και καλύτερα» αφού την ίδια περίοδο του 2014 ο BDI βρισκότανε στις 966 μονάδες, επίπεδο που φαντάζει ιδιαίτερα υψηλό στις μέρες μας.

Στην τελευταία της έκθεση σχετικά με τον κλάδο μεταφοράς ξηρού φορτίου, η Drewry επισημαίνει ότι ο κλάδος θα επιστρέψει στην κερδοφορία μετά το 2016. Συγκεκριμένα αναφέρει ότι ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά του κλάδου είναι η «ευαισθησία» που έχει στις μεταβολές της ζήτησης (Demand), επισημαίνοντας ότι η αύξηση της ζήτησης πριν 7 χρόνια ήταν αυτή που απέφερε «εξωφρενικά» κέρδη, βοηθώντας έτσι τις εταιρείες να επιβιώσουν όλο αυτό το διάστημα που η αγορά υπό-αποδίδει.

Συνεχίζοντας, επισημαίνει το αυτονόητο, δηλαδή ότι η ναυλαγορά βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα καθώς ο κλάδος στην παρούσα φάση είναι όμηρος της υπέρ-προσφοράς, εννοώντας ότι είναι “Supply Driven”, σε μία χρονική στιγμή όμως που και η ζήτηση έχει αρχίσει και μειώνεται.  Χαρακτηριστικά αναφέρει ότι η αναιμική ζήτηση θα είναι το κύριο χαρακτηριστικό της αγοράς το επόμενο διάστημα, ειδικότερα όσο αφορά τις εισαγωγές Iron Ore και Coal από την Κίνα οι οποίες εκτιμά ότι θα παρουσιάσουν πτωτικές τάσεις.

Αναφορικά με την προσφορά (Supply), η Drewry, εστιάζει στην αναμφισβήτητα ιδιαίτερα καλή πορεία στον κλάδο των διαλύσεων, το οποίο αποδίδεται στην χαμηλή ναυλαγορά έχοντας σαν αποτέλεσμα την μείωση του μέσου όρου ηλικίας των πλοίων που οδηγούνται προς διάλυση.

Κλείνοντας την έκθεση, καταλήγει στο ίδιο συμπέρασμα με την έκθεση της Moody’s που αναφέραμε την προηγούμενη εβδομάδα, ότι για το 2015 η ναυλαγορά δεν θα επιδείξει κάτι το συνταρακτικό λόγω της μεγάλης προσφοράς πλοίων, για το 2016 εκτιμά ότι θα υπάρξει μία μικρή βελτίωση στα έσοδα και το 2017 θα είναι η χρονιά που ο κλάδος θα επιστρέψει στην κερδοφορία.

Μένοντας λίγο στην Κίνα που η επιβράδυνση της οικονομίας της θεωρείται και ένας από τους κύριους λόγους για την πορεία της ναυλαγοράς αξίζει να αναφέρουμε ότι οι εισαγωγές Iron Ore τον Απρίλιο μειώθηκαν οριακά κατά 0,4% από το Μάρτιο, στους 80,21 εκ. τόνους αλλά σε ετήσια βάση το 1ο τετράμηνο του έτους αυξήθηκαν κατά 0,7%.

Σε γενικές γραμμές οι εισαγωγές Iron Ore μέχρι στιγμής βρίσκονται σε αρκετά καλά επίπεδα αν λάβουμε υπόψη τις προβλέψεις που έχουν γίνει ότι η παραγωγή χάλυβα για το 2015 θα είναι σημαντικά μειωμένη. Σχετικά με το Coal, οι εισαγωγές του Απριλίου αυξήθηκαν κατά 17% από το Μάρτιο, μειωμένες όμως κατά 26,4% από τον Απρίλιο του 2014 και σε επίπεδο τετράμηνου η μείωση φέτος έφτασε στο 37,7%.

Αν και η μείωση στις εισαγωγές Coal επηρεάζει αρνητικά τη ναυλαγορά, από καθαρά οικονομικής άποψης η μείωση αυτή δεν είναι και τόσο αρνητική όσο φαίνεται καθώς αποδεικνύει την προσπάθεια της Κίνας να μειώσει την εξάρτηση της σε ρυπογόνο Coal για την παραγωγή ενέργειας και ότι χρησιμοποιεί την ενέργεια πιο αποδοτικά.

Το ότι η Κίνα γίνεται πιο αποδοτική στο θέμα της παραγωγής ενέργειας αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι η οικονομία της συνεχίζει και αναπτύσσεται τη στιγμή που η παραγωγή ενέργειας (Power Generation) το πρώτο τρίμηνο μειώθηκε κατά 0,1%.

Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

Στα Panamax, το ‘MEDI SINGAPORE’ 75.379 DWT (2006 – Universal) πουλήθηκε στα $ 12,8 εκ. και το ‘ROSE ATLANTIC’ 75.734 DWT (2005 – Sanoyas) με Surveys due, πουλήθηκε στα $ 11 εκ.

Στα Supramax, το ‘HUDSON TRADER II’ 58.110 DWT (2009 – Tsuneishi Zhoushan) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 14,2 εκ.

Στα Handymax/Handysize, το ‘HUARMEY QUEEN’ 46.412 DWT (2006 – Oshima) πουλήθηκε στα $ 9,5 εκ. και το ‘SEARACER’ 18.325 DWT (2000 – Shikoku Dock) πουλήθηκε στα $ 3,5 εκ.

Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

Στα Product, το ‘FLAGSHIP IRIS’ 51.556 DWT (2012 – Hyundai Mipo) πουλήθηκε στα $ 30.5 εκ.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.