Τα πτωτικά ρίσκα για όλους τους κλάδους της ναυτιλίας παραμένουν σε υψηλά...

Τα πτωτικά ρίσκα για όλους τους κλάδους της ναυτιλίας παραμένουν σε υψηλά επίπεδα

222
Τα πτωτικά ρίσκα για όλους τους κλάδους της ναυτιλίας παραμένουν σε υψηλά επίπεδα

Φωτό:ΑΠΕ (STEPHEN MORRISON)

Του Γιώργου Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. SA

Σύμφωνα με την Moody’s η πορεία της παγκόσμιας ναυτιλίας τους επόμενους 12 – 18 μήνες θα παρουσιάσει τάσεις σταθεροποίησης  και παρά τους χαμηλούς ναύλους τα έσοδα (EBITDA) των εταιρειών, αυτών που παρακολουθεί η Moody’s, εκ των οποίων αρκετές είναι και εισηγμένες, θα παρουσιάσουν αυξήσεις της τάξης του 5% – 7%.  Αποδίδει δε την αύξηση των εσόδων στην αύξηση της αποδοτικότητας των πλοίων από την καλύτερη λειτουργία τους (Operating Efficiencies) και τη μείωση των λειτουργικών εξόδων κυρίως από την πτώση των τιμών του πετρελαίου (Bunkers).

Χαρακτηριστικά αναφέρει ότι οι τιμές των Bunkers θα παραμείνουν χαμηλές το 2015 και θα αυξηθούν οριακά το 2016 ακολουθώντας το μοτίβο των τιμών του Crude Oil.

Παράλληλα επισήμανε ότι παρά το γεγονός ότι οι προοπτικές για τις 4 βασικές κατηγορίες της ναυτιλίας, Dry Bulk, Crude Oil Tankers, Product Tankers και Containers, παραμένουν σταθερές (Stable Outlook) η κάθε μία από τις ανωτέρω κατηγορίες θα παρουσιάσει διαφορετικό ισοζύγιο προσφοράς και ζήτησης (Supply – Demand) επηρεάζοντας και την πορεία του κάθε κλάδου με των κλάδο των Tankers να έχει τις περισσότερες προοπτικές και τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου τις χαμηλότερες προοπτικές.

Αναλύοντας τον κάθε κλάδο η Moody’s εκτιμά ότι στον κλάδο των Tankers, η ζήτηση για πλοία θα είναι οριακά υψηλότερη από την προσφορά καθώς οι ιστορικά χαμηλές τιμές του πετρελαίου έχουν αυξήσει τη ζήτηση για πετρέλαιο αλλά παράλληλα έχει αυξηθεί και η ζήτηση για δεξαμενόπλοια που χρησιμοποιούνται ως αποθηκευτικοί χώροι, έχοντας σαν αποτέλεσμα την αύξηση των εσόδων, τάση η οποία θα συνεχιστεί για το 2015.

Σε αντίθεση, για τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, εκτιμά ότι η προσφορά πλοίων θα κινηθεί σε υψηλότερα επίπεδα από την ζήτηση το 2015 και το 2016 λόγω των αδύναμων μακροοικονομικών στοιχείων Παγκοσμίως και ιδιαίτερα στην Κίνα, με αποτέλεσμα και τα έσοδα των πλοίων να παραμείνουν πιεσμένα τους επόμενους 12 με 18 μήνες.

Κλείνοντας την έκθεση της η Moody’s επισημαίνει ότι τα πτωτικά ρίσκα για όλους τους κλάδους της ναυτιλίας παραμένουν σε υψηλά επίπεδα και σε περίπτωση που η προσφορά των πλοίων υπερβεί πάνω από 2% την ζήτηση, τότε θα αλλάξει τις προοπτικές (outlook) από σταθερό (Stable) που είναι τώρα σε αρνητικό (Negative).

Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

Στα Capes, το ‘JIANG JUN SHAN’ 176.924 DWT (2006 – Namura) και το οποίο ήταν «δεμένο» από τις αρχές του χρόνου στην Β. Κίνα πουλήθηκε στα $ 18,2 εκ. και το ‘CECILIA’ 170.565 DWT (1999 – Namura) πουλήθηκε περίπου στα $ 7 εκ.

Στα Supramax/Handymax, το ‘BAO FLOURISHI’ 56.832 DWT (2012 – Jiangsou New Hantong) πουλήθηκε στα $ 14 εκ. το ‘KYRIAKOS’ 44.821 DWT (1995 – Halla) αγοράστηκε από Έλληνες στα     $ 4,2 εκ. και το ‘AGIA’ 45.262 DWT (1994 – ShinKurushima) πουλήθηκε στα περίπου $ 3,5 εκ.

Στα Handysize, το ‘PONTOKLYDON’ 28.450 DWT (1992 – Imabari) πουλήθηκε στα $ 2,7 εκ. και το ‘BIRCH 5’ 26.045 DWT (1997 – Guangzhou) πουλήθηκε στα $ 2,6 εκ.

Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

Στα Aframax, το ‘TEXAS STAR’ 115.418 DWT (2003 – Sanoyas) το οποίο θα μετατραπεί σε FPSO από τους αγοραστές, πουλήθηκε στα $ 28 εκ.

Στα MR, το ‘ESHIPS FALCON’ 51.156 DWT (2010 – SLS), IMO III, πουλήθηκε περίπου στα $ 25 εκ.