Άνευ κερδοφορίας μέχρι το 2017 η ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου

Άνευ κερδοφορίας μέχρι το 2017 η ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου

820
Άνευ κερδοφορίας μέχρι το 2017 η ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου

Δεν προβλέπεται πριν από το 2017 η ανάκαμψη της ναυλαγοράς του ξηρού χύδην φορτίου, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του βρετανικού οίκου Drewry.

Ειδικότερα, όπως περιγράφει αναλυτικά ο οίκος στο Dry Bulk Forecaster, παρά τη μικρή άνοδο που αναμένεται να σημειώσουν οι ναύλοι την επόμενη διετία, η αγορά θα ξαναγίνει κερδοφόρα μετά το 2017 και μόνο εάν εξακολουθήσουν οι διαλύσεις πλοίων με τον παρόντα ρυθμό και οι πλοιοκτήτες αποφύγουν νέες παραγγελίες.

Ως κύρια αιτία για την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η ναυλαγορά ξηρού φορτίου παρουσιάζεται η μείωση των εισαγωγών σιδηρομεταλλευμάτων και άνθρακα από μέρους της Κίνας. Η διαρκής επιδείνωση του φυσικού περιβάλλοντος, έχει αναγκάσει τον ασιατικό γίγαντα να στραφεί στην πράσινη ενέργεια, γεγονός το οποίο αναμένεται να επηρεάσει αρνητικά τη ζήτηση για μεταφορές φορτίων άνθρακα. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα σιδηρομεταλλεύματα και ο άνθρακας αντιστοιχούν στα 2/3 των παγκόσμιων μεταφορών στη ναυλαγορά ξηρού φορτίου και η Κίνα αποτελεί τον οιονεί ρυθμιστή, λόγω των τεράστιων ποσοτήτων που διακινεί.

Στον αντίποδα, μέχρι στιγμής, για το 2015, οι διαλύσεις πλοίων παρουσιάζουν σημαντική αύξηση, ενώ ταυτόχρονα, ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων έχει σημειώσει πτώση. Σε συνδυασμό με τις μετασκευές και τις χαμηλές παραδόσεις νεότευκτων πλοίων, προκαλούν κάποια αισιοδοξία στην αγορά.

Τέλος, όπως είναι γνωστό, η ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από τις διακυμάνσεις στη ζήτηση. Η υπερπροσφορά χωρητικότητας των τελευταίων ετών σε συνδυασμό με τη μείωση της ζήτησης έχει προκαλέσει μεγάλη πτώση στους ναύλους, οδηγώντας τους ιδιοκτήτες να προχωρούν ακόμη και σε μετασκευές των πλοίων τους σε τάνκερ, προκειμένου να επωφεληθούν από τη βελτίωση στην αγορά των τάνκερ.