Η μείωση των παραγγελιών σε συνδυασμό με την καλή πορεία των διαλύσεων...

Η μείωση των παραγγελιών σε συνδυασμό με την καλή πορεία των διαλύσεων θα οδηγήσει την αγορά σε καλύτερα επίπεδα

322
Η μείωση των παραγγελιών σε συνδυασμό με την καλή πορεία των διαλύσεων θα οδηγήσει την αγορά σε καλύτερα επίπεδα

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. SA

Όπως αναφέραμε στη χθεσινή μας δημοσίευση αρνητική συνεχίζει και παραμένει η εικόνα στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου με την ευρύτερη ναυτιλιακή κοινότητα να έχει ήδη προεξοφλήσει την αρνητική πορεία της αγοράς για όλο το 2015 και μερικοί μάλιστα να εκφράζουν την άποψη ότι και το 2016 η αγορά δεν θα ανακάμψει ιδιαίτερα.

Εν μέσω του αρνητικού αυτού κλίματος η Goldman Sachs σε μία πρόσφατη «σημείωση» της σχετικά με την αγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου αναφέρει – προβλέπει ότι η αγορά, δηλαδή τα ημερήσια έσοδα των πλοίων θα κινηθούν σε χαμηλά επίπεδα μέχρι και το 2020 λόγω της υπέρ-προσφοράς τονάζ αλλά και των χαμηλών τιμών του πετρελαίου που έχουν σαν αποτέλεσμα την μείωση των λειτουργικών εξόδων (OPEX).

Συνεχίζοντας αναφέρει ότι η χαμηλή αγορά των ναύλων θα ωφελήσει τους μεγάλους «παραγωγούς» Iron Ore και Coal οι οποίοι θα μπορέσουν να ανοίξουν νέες αγορές.

Επιπροσθέτως αναφέρει πως η μεταμόρφωση της Κίνας από μία οικονομία βασισμένη στις επενδύσεις σε μία οικονομία που βασίζεται στην κατανάλωση σε συνδυασμό με την μεταστροφή σε εγχώρια παραγόμενη και καθαρότερη ενέργεια έχει σαν αποτέλεσμα τη μείωση στον όγκο των μεταφερόμενων φορτίων (Dry Bulk Trade).

Επικαλείται δε το γεγονός ότι τα ημερήσια έσοδα ενός Cape έχουν μειωθεί από το υψηλό των $ 100,000 την ημέρα το 2008 σε κάτω από $ 10,000 την ημέρα, ενώ ο μέσος όρος «απασχόλησης» των πλοίων (Average Utilization Rate) για την επόμενη πενταετία θα μειωθεί στο 70% από 90% την περίοδο 2008 – 2010.

Κλείνοντας τη σημείωση, η Τράπεζα επισημαίνει ότι οι επιλογές των πλοιοκτητών θα είναι μεταξύ του να δένουν τα πλοία τους για αρκετά μεγάλα διαστήματα ή να τα κλείνουν σε χαμηλά επίπεδα. Φυσικά θα προτιμήσουν τη δεύτερη λύση, τοποθετώντας τη βελτίωση της αγοράς όταν ικανοποιητικός αριθμός πλοίων θα έχει οδηγηθεί προς διάλυση.

Σχολιάζοντας τη δήλωση της Goldman Sachs, πιστεύουμε ότι είναι παρακινδυνευμένο να γίνεται μία τόσο μακροπρόθεσμη πρόβλεψη, δηλαδή σε βάθος 5ετίας, και χωρίς ουσιαστικά να δίνονται συγκεκριμένες αιτιολογημένες εκτιμήσεις για την αγορά.

Εν αντιθέσει οι προβλέψεις είναι γενικές και όχι αριθμητικά ποσοτικοποιημένες.

Όπως έχουμε αναφέρει στο παρελθόν, η Παγκόσμια οικονομία, η οποία καθορίζει και την πορεία της ναυτιλίας, βρίσκεται σε ένα μεταβατικό στάδιο χαρακτηριζόμενο από έντονη μεταβλητότητα εν μέσω νομισματικών χειραγωγήσεων, αυτό που κατά καιρούς έχουμε χαρακτηρίσει σαν άτυπο νομισματικό πόλεμο, προστατευτισμό και φυσικά γεωπολιτικές εντάσεις.

Τα θετικά στοιχεία για την αγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου σχετίζονται με τις νέες παραγγελίες όπου σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία των Clarkson, οι παραγγελίες των πλοίων τους τελευταίους τέσσερεις μήνες έχουν μειωθεί στο χαμηλότερο σημείο από το 1990. Συγκεκριμένα η μείωση  είναι στους 0,4 εκ. τόνους DWT ανά μήνα, δηλαδή μείωση κατά 98% από το ρεκόρ των παραγγελιών των 23 εκ. τόνους DWT το Δεκέμβριο του 2007.

Αν συνδυάσουμε τη δραστική μείωση των παραγγελιών σε συνδυασμό με την ιδιαίτερα καλή πορεία των διαλύσεων και θεωρώντας ότι αυτό το μοτίβο θα συνεχιστεί, τότε σε γενικές γραμμές μπορούμε να υποθέσουμε ότι η αγορά των ναύλων προς τα τέλη του 2015 και το 2016 λογικά θα κινηθεί σε καλύτερα επίπεδα συγκριτικά με την έως τώρα πορεία του 2015 που κινείται περί των 500 μονάδων.

Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:

Στα πλοία ξηρού φορτίου έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:

Στα Capes, το ‘BLUE EVEREST’ 180.116 DWT (2010 – Daehan) έχει γίνει committed on subjects με παράδοση τον Ιούλιο του 2015, κοντά στα $ 27 εκ.

Στα Handymax, το ‘COPOSA’ 46.493 DWT (2002 – Oshima) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 7,3 εκ. και το ‘FANY’ 43.598DWT (1994 – Tsuneishi) αγοράστηκε στα $ 4 εκ. .

Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

Στα LR1, το ‘ABRAM SCHULTE’ 72.718 DWT (2004 – Samsung) πουλήθηκε στην Union Maritime στα $ 22 εκ.

Στα MR, το ‘MAERSK CAITLIN’ 44.787 DWT (1997 – Halla) και το ‘MAERSK CATHERINE’ 44.744 DWT (1997 – Halla) πουλήθηκαν en bloc στην Union Maritime στα $ 16 εκ. και το ‘NAUTILUS’ 43.538 DWT (1998 – Uljanic Brod.) πουλήθηκε στα υψηλά $ 8 εκ.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.