Διαλύσεις πλοίων: Σε πτωτική τάση οι τιμές με την προσφορά να ξεπερνάει...

Διαλύσεις πλοίων: Σε πτωτική τάση οι τιμές με την προσφορά να ξεπερνάει τη ζήτηση

310
Διαλύσεις πλοίων: Σε πτωτική τάση οι τιμές με την προσφορά να ξεπερνάει τη ζήτηση

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. SA

Τελικά, η αθρόα προσφορά πλοίων και ιδιαίτερα των Capes, περίπου 51 μέχρι τώρα, είχε σαν αποτέλεσμα την πτωτική τάση των τιμών, γεγονός που είχαμε επισημάνει στην προηγούμενη μας ανασκόπηση και τελικά έλαβε χώρα.

Είναι από τις λίγες φορές που η προσφορά ξεπερνάει την ζήτηση στις διαλύσεις, και σε τέτοιες περιπτώσεις οι Cash Buyers κάνουν ότι είναι δυνατό να «ξεφορτωθούν» πλοία τα οποία έχουν ήδη στα χέρια τους καθώς η πτώση των τιμών σε περιόδους μεγάλης προσφοράς είναι αναμενόμενη, όπως επίσης υπό τέτοιες συνθήκες είναι πολύ σύνηθες και όντως συμβαίνει, οι Cash Buyers να αθετούν τις υποσχέσεις τους ή να αποτραβιούνται από τις διαπραγματεύσεις.

Αξίζει να αναφέρουμε την πώληση ενός Cape 15ετίας, δηλαδή του 2000, πράξη που έρχεται να επιβεβαιώσει την ιδιαίτερα άσχημη αγορά των ναύλων.

Η Ινδία, την προηγούμενη εβδομάδα ήρθε αντιμέτωπη με την αποδυνάμωση της ρουπίας που έφτασε να διαπραγματεύεται οριακά πριν τις 64 προς το δολάριο, ενώ παράλληλα οι τιμές του σιδήρου παρουσίασαν πτώση περίπου $ 15 τον τόνο LDT, δημιουργώντας πανικό στην αγορά και αύξηση των επαναδιαπραγματεύσεων, σε μία περίοδο που συνήθως τα διαλυτήρια προσπαθούν να χτίσουν αποθέματα λόγω των επερχόμενων μουσώνων.

Το Μπαγκλαντές, ίσως αρχίσει να μπαίνει και πάλι στο παιχνίδι καθώς η πτώση των προσφερόμενων τιμών ευνοεί τους End Buyers οι οποίοι λογικά λόγω των μουσώνων αλλά και την κατάθεση του προϋπολογισμού στις 3 Ιουνίου, να θελήσουν να έχουν χτίσει αποθέματα.

Στο Πακιστάν, η μεγάλη προσφορά πλοίων έχει οδηγήσει τους End Buyers να ρίξουν τις τιμές ίσως και σε επίπεδα χαμηλότερα από αυτά της αγοράς, αλλά αν οι End Buyers θέλουν να κλείσουν κάποια πλοία πριν από την κατάθεση του νέου προϋπολογισμού στις 30 Μαΐου τότε θα πρέπει να ανεβάσουν λίγο τις τιμές, διαφορετικά για άλλη μία φορά θα βρεθούν εκτός αγοράς.

Στην Κίνα, παρά το γεγονός τα περισσότερα Capes έρχονται από το Far East, η διαφορά των τιμών της κατά $ 150 – $ 200 τον τόνο LDT, λόγω των κρατικών επιδοτήσεων, με τις υπόλοιπες αγορές δεν αποτελεί κίνητρο για του πλοιοκτήτες οι οποίοι ούτε καν ασχολούνται με την αγορά της.

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:

Ινδία:  Από $ 375 – $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

Πακιστάν:  Από $ 370 – $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

Μπαγκλαντές:  Από $ 370 – $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

Κίνα:  Από $ 200 – $ 215 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.