Απαισιόδοξες είναι οι προβλέψεις του αμερικανικού χρηματοπιστωτικού οίκου Goldman Sachs σχετικά με την παγκόσμια ναυλαγορά, καθώς προβλέπει την ανάκαμψή της μετά το 2020.
Ειδικότερα, όπως επισημαίνουν οι αναλυτές του οίκου, η υπερπροσφορά στη χωρητικότητα των πλοίων και η πτώση της τιμής του πετρελαίου θα διατηρήσουν αδύναμη την αγορά για την επόμενη δεκαετία, ίσως και περισσότερο.
Παράλληλα, η σημαντική πτώση των εξαγωγών των ασιατικών χωρών σε συνδυασμό με τη διττή στροφή της Κίνας στην εσωτερική κατανάλωση και την πράσινη ενέργεια, έχουν προκαλέσει κατακόρυφη πτώση στη ζήτηση τονάζ.
Περαιτέρω, ο οίκος τονίζει πως οι χαμηλοί ναύλοι ευνοούν τους μεγάλους παραγωγούς σιδηρομεταλλευμάτων και άνθρακα να εισέλθουν σε νέες αγορές, ενώ αντίθετα, οι παραγωγοί προϊόντων υψηλού κόστους βρίσκονται αντιμέτωποι με σκληρό ανταγωνισμό.
Οι πλοιοκτήτες θα εξακολουθήσουν να προσφέρουν χαμηλούς ναύλους προκειμένου να μην παραμένουν τα πλοία τους ακινητοποιημένα, κατάσταση η οποία θα συνεχιστεί έως ότου οι διαλύσεις ικανοποιητικού αριθμού πλοίων επιφέρουν την πολυπόθητη ισορροπία στην αγορά, τονίζει χαρακτηριστικά η Goldman Sachs.