Η Κίνα απειλεί την ελληνική ναυτιλιακή πρωτοκαθεδρία

Η Κίνα απειλεί την ελληνική ναυτιλιακή πρωτοκαθεδρία

211
Η Κίνα απειλεί την ελληνική ναυτιλιακή πρωτοκαθεδρία

Φωτό:ΑΠΕ-ΕΡΑ (George Christakis) 

Την εκτίμηση ότι ο κινεζικός στόλος θα ξεπεράσει τον ελληνικό σε μέγεθος μέχρι το 2030, εκφράζει το Shanghai International Shipping Institute, σε ειδική έκθεση που εξέδωσε πρόσφατα.

Σύμφωνα με την έκθεση “2030 China Shipping Development Outlook” του Ινστιτούτου, αναμένεται αλματώδης αύξηση του στόλου των bulk carriers και tankers ενώ για τα πλοία εμπορευματοκιβωτίων, ο ρυθμός αύξησης θα είναι ελάχιστα συγκρατημένος. Ο κινεζικός στόλος αναμένεται να αποτελείται από τους προαναφερθέντες τύπους πλοίων κατά 70%, 18% και 9.5% αντίστοιχα. Παράλληλα, η χρηματοδότηση ναυτιλιακών δραστηριοτήτων από κινεζικούς παράγοντες θα αντιστοιχεί στο 30% του παγκόσμιου τονάζ.

Περαιτέρω, αξίζει να σημειωθεί ότι στο μεσοπρόθεσμο ορίζοντα του 2030, ο όγκος του δια θαλάσσης εμπορίου της Κίνας θα έχει αγγίξει τους 6.2 δις τόνους, ποσοστό που θα αντιστοιχεί στο 17% του παγκόσμιου εμπορίου. Επιπλέον, ο όγκος διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων θα ανέλθει στο δυσθεώρητο νούμερο των 200 εκ. TEUs. Όπως αναφέρει η έκθεση, η ζήτηση για σιδηρομετάλλευμα και άνθρακα θα μειωθεί, ενώ αντίθετα, οι εισαγωγές σιτηρών και πετρελαίου θα παρουσιάσουν σημαντική αύξηση.

Τέλος, η κινεζική αγορά κρουαζιέρας πρόκειται να αναδειχθεί ως η μεγαλύτερη παγκοσμίως, ενώ τα κινεζικά ναυπηγεία θα εξασφαλίζουν περί το 11% των παραγγελιών κρουαζιερόπλοιων διεθνώς.

Εάν οι υπέρμετρα αισιόδοξες προβλέψεις του Ναυτιλιακού Ινστιτούτου επαληθευτούν, μένει να αποδειχθεί σύντομα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.