Ο ανηφορικός Γολγοθάς της παγκόσμιας οικονομίας επηρεάζει και τη ναυλαγορά

Ο ανηφορικός Γολγοθάς της παγκόσμιας οικονομίας επηρεάζει και τη ναυλαγορά

168
Ο ανηφορικός Γολγοθάς της παγκόσμιας οικονομίας επηρεάζει και τη ναυλαγορά

Του Γ. Λογοθέτη CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Όσο και αν θέλουμε να μην αναφερθούμε στο θέμα της Ελλάδας, οι εξελίξεις δεν μας το επιτρέπουν αυτό, καθώς για πολλοστή φορά η χώρα μας μονοπωλεί το παγκόσμιο ενδιαφέρον και όπως όλα δείχνουν κατά τη διάρκεια του Πάσχα των Καθολικών και στη συνέχεια των Ορθοδόξων θα παρθούν οι αποφάσεις που θα σηματοδοτήσουν το ποιες μεταρρυθμίσεις είμαστε διατεθειμένοι εμείς να υλοποιήσουμε και φυσικά αν αυτές θα γίνουν αποδεκτές από τους εταίρους μας έτσι ώστε να χαλαρώσει λίγο η στρόφιγγα της χρηματοδότησης και να αποφευχθούν τα χειρότερα.

Να επισημάνουμε πως ο χρόνος που έχει χαθεί το τελευταίο τρίμηνο έχει δημιουργήσει αφόρητα ασφυκτικές συνθήκες στην αγορά ενώ ταυτόχρονα έχουν σταματήσει οι πληρωμές προς το κράτος δημιουργώντας τεράστια έλλειψη εσόδων. Σαν αποτέλεσμα, η συμφωνία με τους εταίρους χωρίς αμφιβολία θα αποτρέψει τα χειρότερα, αλλά σε επίπεδα πραγματικής οικονομίας ο Γολγοθάς θα είναι και πάλι μπροστά μας και θα είναι πιο ανηφορικός από πριν.

Ενώ εμείς παλεύουμε για την «σωτηρία» μας, τα σημάδια ισχυροποίησης της Ευρωπαϊκής οικονομίας όλο και πληθαίνουν. Σύμφωνα με τους FT, η Ευρωζώνη τους πρώτους μήνες το 2015 έχει σημειώσει σημαντική βελτίωση σε μία σειρά παραγόντων, όπως η επιχειρηματική δραστηριότητα καθώς σύμφωνα με δημοσκόπηση των Managers, η οικονομική δραστηριότητα αυξάνεται με τον ταχύτερο ρυθμό από την Άνοιξη του 2011.

Την ίδια στιγμή η ανεργία τον Ιανουάριο υποχώρησε σε χαμηλό 3ετίας στο 11,2% ενώ η κατασκευαστική δραστηριότητα τον ίδιο μήνα ενισχύθηκε κατά 1,9% σημειώνοντας τη μεγαλύτερη μηνιαία άνοδο από τα τέλη του 2013.

Παράλληλα, τον Μάρτιο ο σύνθετος δείκτης PMI ανήλθε σε υψηλό σχεδόν 4 ετών στις 54,1 μονάδες από 53,3 το Φεβρουάριο, τροφοδοτούμενος ιδιαίτερα από την ανάπτυξη των νέων παραγγελιών οι οποίες ενισχύθηκαν στο υψηλότερο επίπεδο από το Μάιο του 2011.

Στις ΗΠΑ, το φλέγον θέμα είναι πότε θα γίνει η αύξηση των επιτοκίων και εικάζεται ότι η αύξηση θα γίνει όταν ο πληθωρισμός θα πλησιάσει πιο κοντά στο 2%, αλλά με την ισχυροποίηση του δολαρίου ο πληθωρισμός είναι δύσκολο να επιταχυνθεί αφήνοντας υπόνοιες ότι ενδεχομένως ούτε τον Ιούνιο να δούμε αύξηση των επιτοκίων.

Επίσης ο παράγοντας της αύξησης των μισθών, που επιδρά θετικά στην αύξηση του πληθωρισμού, δεν έχει βοηθήσει προς αυτή την κατεύθυνση, καθώς οι μισθοί αυξήθηκαν λιγότερο από ότι αναμενότανε, παρά το θετικό στοιχείο για την αγορά απασχόλησης.  Η FED, αναθεώρησε καθοδικά τις εκτιμήσεις της για την ανάπτυξη στο 2,3% – 2,7%, έναντι της αρχικής εκτίμησης για 2,6% – 3%.

Στην Κίνα, σε χαμηλό 11 μηνών έκλεισε ο PMI μεταποίησης τον Μάρτιο, στις 49,2 μονάδες από 50,7 τον προηγούμενο μήνα, ενισχύοντας την άποψη για απότομη επιβράδυνση της οικονομίας το 1ο τρίμηνο και εντείνοντας έτσι τις πιέσεις προς την κυβέρνηση για πρόσθετη χαλάρωση της νομισματικής πολιτικής.

Ταυτόχρονα, λόγω της μειωμένης ζήτησης για 6ο συνεχόμενο μήνα, οι τιμές των νέων κατοικιών το Φεβρουάριο υποχώρησαν 5,7% κατά μέσο όρο σε ετήσια βάση.

Σύμφωνα με την Danske Bank, τα μέχρι στιγμής στοιχεία υποδηλώνουν ότι η αύξηση του ΑΕΠ θα μπορούσε να υποχωρήσει κάτω του 7% σε ετήσια βάση το 1ο τρίμηνο του έτους έναντι του 7,3% που είχε καταγραφεί σε ετήσια βάση το 4ο τρίμηνο του 2014.  Σημειώνει δε ότι η αδύναμη ανάπτυξη ίσως αναγκάσει την Κινεζική κυβέρνηση να επιτρέψει τελικά την υποτίμηση του Γουάν προκειμένου να υποστηρίξει την ανάπτυξη.

Στον αντίποδα, η Asian Development Bank σε έκθεση της αναφέρει πως το ΑΕΠ της Κίνας θα αναπτυχθεί με ρυθμό 7,2% φέτος και 7% το επόμενο έτος ενώ εκτιμά πως ο δείκτης τιμών καταναλωτή θα ενισχυθεί κατά 1,8% φέτος και κατά 2,3% το επόμενο έτος.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.